۱۱۱۰۳۵۶
۲ نظر
۵۰۱۱
۲ نظر
۵۰۱۱
پ

انتقاد تند مجمع خیرین کشور به سه سریال

حسن حمزه‌زاده مدیرعامل مجمع خیرین کشور در یادداشتی به سریال‌های این روزها از جمله «ملکه گدایان»، «سیاوش» و «دراکولا» پرداخته است

دیالوگ نیوز: حسن حمزه‌زاده مدیرعامل مجمع خیرین کشور در یادداشتی به سریال‌های این روزها از جمله «ملکه گدایان»، «سیاوش» و «دراکولا» پرداخته است و اینکه در قصه هر یک از این سریال‌ها به نوعی به خیرین توهین شده است.در این یادداشت آمده است:

انتقاد تند مجمع خیرین کشور به سه سریال

پی‌رنگ سه سریال از ۵ سریال پرمخاطب و به‌روزی که هم‌اکنون در شبکه نمایش خانگی پخش می‌شود، تخریب خیرین و خیریه‌هاست. یعنی در ۶۰ درصد سریال‌های روز این دو شبکه خانگی، اقدامات خیریه‌ها مذموم است و این دور از اخلاق رسانه‌ای و دور از جوانمردی و انصاف است.

امروزه بیش از ۲۰ هزار خیریه فعال در سطح کشور داریم؛ موسساتی که جای خالی اقدامات حمایتی دولت را در بسیاری از موارد پر می‌کنند و نیازمندان را زیر چتر خود می‌گیرند.

در دراکولا، کامران کامروا (مهران مدیری)، مردی ثروتمند و زن‌باره و شهوت‌ران و فاسد است که هم سایت شرط‌بندی در خارج از کشور را توسط پسرش اداره می‌کند، هم به صورت زیرزمینی در تولید بیت‌کوین نقش فعال دارد و از پوشش خیریه برای پول‌شویی استفاده می‌کند. او نام خیریه خود را «تا بیخ» گذاشته‌است و با ادبیاتی از خیریه خود تعریف می‌کند که انسان شرمش می‌شود این توصیفات را در کنار خانواده ببیند و بشنود.

در سریال «ملکه گدایان» نیز خانم ملکه و دار و دسته‌اش در پوشش خیریه، شیرخوارها را از سطح شهر جمع‌آوری می‌کنند و از آن‌ها کودکان کار می‌سازد تا بخشی از تولیدات مواد مخدر خود را توسط آن‌ها به فروش برساند. تاسف‌بار است که یکی از شخصیت‌های محوری که در کار قاچاق نوزاد است، نامش شبیر (تداعی‌کننده نام شیرخوارگاه شبیر) است. شبیر که (طبق ادعای خودش در فیلم) فرزندش را به ملکه گدایان فروخته‌است، شیرخوارها را از سطح شهر جمع می‌کند، مدتی نگه می‌دارد، سپس آن‌ها را برای بهره‌برداری به ملکه می‌فروشد. چرا در روزگاری که بزرگ‌ترین شیرخوارگاه کشور به نام شبیر در جنوبی‌ترین نقطه پایتخت به این فرزندان بی‌پناه خدمات می‌دهد، این‌گونه باید مورد تمسخر کارگردان و نویسنده این سریال قرار گیرد؟

دستمایه تکراری و استفاده از سوژه کودکان کار باز هم به همان شکل در سریال «سیاوش» تکرار شده است. این بار نصرت خالقی (رضا کیانیان) که او هم نماد آدم بده‌ی فیلم است، اقدامات کثیف خود را در پوشش خیریه‌ای انجام می‌دهد که باز هم در آن کودکان و نوجوانان را نگهداری می‌کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • عباس بابایی✔

      این روزها متاسفانه سریالهایی که تولید میشه از کیفیت خوبی برخوردار نیستند .

      نه فیلمنامه ها خوبه و نه بازی بازیگرها .

      چند سال پیش سریالهای بهتری ساخته میشد .

    • بدون نام

      خدا بازم‌خیرین‌ رو نگهداره برا فقرا.
      دولت و صداسیما جز کوبیدن ادمهای خیر و نیکوکار کار دیگه ای بلد نیستن.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج