۱۱۱۱۱۲۲
۱ نظر
۵۰۱۳
۱ نظر
۵۰۱۳
پ

واکنش به آمارهای وزیر ارتباطات درباره اثر تحریم

آذری جهرمی با انتشار نموداری که کاهش درآمد سرانه از سال ۹۰ تا ۹۸ را نشان می‌دهد در صفحه مجازی خود نوشته است: تحریم چه اثری بر زندگی مردم گذاشت؟ این نمودار، درآمد سرانه هر ایرانی را از سال ۹۰ تا ۹۸ ترسیم کرده است.

کیهان نوشت: آذری جهرمی با انتشار نموداری که کاهش درآمد سرانه از سال ۹۰ تا ۹۸ را نشان می‌دهد در صفحه مجازی خود نوشته است: تحریم چه اثری بر زندگی مردم گذاشت؟ این نمودار، درآمد سرانه هر ایرانی را از سال ۹۰ تا ۹۸ ترسیم کرده است.

مشخصا با آغاز دور اول تحریم‌ها، سفره مردم کوچکتر شده است، برجام با توقف فرآیند کوچک شدن سفره مردم، ترمیم گذشته را آغاز کرده است.

رفتارهای ظالمانه دولت ترامپ و وضع فشار حداکثری اینگونه که در شکل فوق دیده می‌شود؛ مجددا بر زندگی مردم اثر مستقیم و منفی گذاشته است. دولت آمریکا و به‌ویژه ترامپ مدعی بود که فشارهای او برای حمایت از مردم ایران است اما مثل تمام دروغ‌های او، معیشت مردم ایران نشانه بود.

تحریم بودن افتخار نیست، همان‌گونه که تسلیم بودن هم افتخار نیست. مذاکرات هم جزیی از زنجیره مقاومت ملی ایرانیان علیه استکبار است که ان‌شاءالله با هدایت رهبر معظم انقلاب(حفظه‌الله) و تلاش تیم مذاکره کننده به سرانجام مطلوب ملت ایران خواهد رسید.

وی در پایان نوشت: توصیه می‌کنم پس از «پایان بازیِ» مدیران صداوسیما، این متن را چند بار بخوانند شاید متوجه بازیشان با سفره مردم بشوند».

یادآور می‌شود طبق نمودار مدنظر آذری جهرمی، «درآمد سرانه به قیمت ثابت»، در سال ۹۰ معادل ۷۳/۷ میلیون ریال، سال ۹۱ معادل ۶۲/۲ میلیون ریال و در سال ۹۲ معادل ۶۰/۵ میلیون ریال بوده است.

اما همین درآمد در سال ۹۶ در اوج برجام، ۵۶/۵ میلیون ریال در سال‌های دیگر دولت روحانی ۴۸ تا ۵۲ میلیون ریال بوده است!! بنابراین آقای آذری جهرمی باید توضیح دهد که چرا درآمد در بهترین حالت اجرای برجام، ۴ میلیون ریال کمتر از سال ۹۲ و ۱۷ میلیون ریال کمتر از سال ۹۰ بوده است؟ و آقای جهرمی چرا برای این کاهش سئوال‌برانگیز، منت سر مردم می‌گذارد؟!

در واقع به واسطه برجام، کشور هم از توانمندی‌های هسته‌ای خود که پس از یک دهه می‌توانست در مقیاس صنعتی فعالیت کند و آورده‌های عظیم اقتصادی و فنی داشته باشد، محروم شد و هم اقتصاد کشور، به بی‌سابقه‌ترین رکودهای تورمی مبتلا گردید.

بازی با سفره مردم یعنی اینکه قدرت خرید مردم به نسبت قبل از برجام و روی کار آمدن دولت روحانی، یک هشتم شده و با این وجود، برخی مدیران بی‌سواد اما مغرور، همچنان طلبکاری می‌کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      روزنامه وابسته و زنجیره‌ای کیهان همیشه دروغ می گوید.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج