۱۱۱۲۹۶۶
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

فوتبال ایران در آستانه فروپاشی بزرگ

با شرایطی که این روز‌ها کشور ایران با آن دست و پنجه نرم می‌کند، انتظار می‌رود فصل بعد شاهد کوچ بازیکنان بیشتری به خارج از ایران باشیم.

طرفداری: با شرایطی که این روز‌ها کشور ایران با آن دست و پنجه نرم می‌کند، انتظار می‌رود فصل بعد شاهد کوچ بازیکنان بیشتری به خارج از ایران باشیم.

در شرایطی که ۴ تیم ایرانی استقلال، پرسپولیس، تراکتور و فولاد هم اکنون درگیر لیگ قهرمانان آسیا هستند، به نظر می رسد از هم اکنون پیشنهادهای تیم های خارجی ذهن برخی بازیکنان ایرانی را درگیر کرده است.

از یک طرف رسانه های قطری خبر از عقد قرارداد کنعانی زادگان با باشگاه الاهلی داده اند و از طرف دیگر به نظر می رسد بازیکنانی مثل احمد نوراللهی و حتی مهدی ترابی هم با پیشنهادهایی روبرو هستند و ممکن است فصل بعد برای ادامه فوتبال شان راهی قطر شوند.

از استقلال هم رسانه ها اخبار متفاوتی در مورد پیشنهادهای مهدی قائدی منتشر کرده اند. همچنین گفته می شود بازیکنانی مثل فرشید اسماعیلی، شیخ دیاباته و حتی سیاوش یزدانی مورد توجه چند تیم قطری قرار گرفته اند و ممکن است فصل بعد فوتبال شان را در این کشور ادامه بدهند.

اما چرا بازیکنان فوتبال ایران اینقدر راحت به پیشنهادهای تیم های نه چندان مطرح قطری پاسخ مثبت می دهند؟ جواب ساده است، در حال حاضر قیمت ارز به شکلی است که هیچ باشگاه ایرانی نمی تواند با پیشنهادهای باشگاه های قطری رقابت کند و بنابراین ستاره های فوتبال یکی یکی راهی این کشور می شوند.

این تمام ماجرا نیست، در حال حاضر کشوری مثل آذربایجان که فوتبالش در حال توسعه است با بازیکنان درجه ۲ و ۳ فوتبال ایران وارد مذاکره می شود، بازیکنانی که با پیشنهاد این کشور روبرو می شوند پولی در حد ایران دریافت می کنند با این تفاوت که خلاف لیگ برتر، خیال شان از دریافت قراردادشان کاملا راحت است. برخی بازیکنان لیگ برتری در حال حاضر مدعی هستند از آذربایجان پیشنهاد ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار دلاری دارند که همین مبلغ با توجه به نوسانات ارزی و رفت و برگشت دلار در کانال ۲۳ تا ۲۵ هزار تومان، برابر است با ۲/۵ میلیارد تا ۳/۵ میلیارد تومان که از دستمزد آنها در ایران کمتر نیست.

با این حال چرا این پیشنهادها لیگ برتر فوتبال ایران را در آستانه فروپاشی قرارداده است؟ ماجرا این است که فوتبال ایران سال ها است در بازیکن سازی ناکام بوده و طبیعی است در این لیگ خالی از ستاره، جدایی بازیکنان تاثیرگذار صدمات جبران ناپذیری به باشگاه ها می زند چرا که اصلا جانشینی برای آنها وجود ندارد.

اگر در سال های قبل ستاره های فوتبال ایران به خارج از کشور می رفتند، بازیکنانی بودند که جانشین آنها شوند اما در حال حاضر شرایط به هیچ وجه به این شکل نیست.

با این شرایط باید منتظر ماند و دید راهکار مدیران فوتبال برای خروج ستاره ها از ایران چه خواهد بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • فرهاد

      با سلام و با احترام به نویسنده اصلا این موضوع را قبول ندارم چون بسیاری از بازیکنان مستعد و آینده دار هستند که دیده نمی شوند و پشت ترافیک لیگ ها ملنده اند و چون پول و پارتی ندارند نمی توانند استعداد های خودشان را اثبات کنند. هر کس اطراف خودش را کمی نگاه کند میتواند چند استعداد معادل یا بهتر از بازیکنان حال حاضر پیدا کند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج