۱۱۱۴۰۸۲
۶ نظر
۵۰۰۲
۶ نظر
۵۰۰۲
پ

کارشناس قطری: پرسپولیس تنها تیم باصلابت آسیا

کار نمایندگان قطر خیلی زود در این فصل لیگ قهرمانان آسیا به پایان رسید.

ورزش سه: حسین خواجه ستاره سابق فوتبال قطر در گفتگو با الوطن الریاضی درباره عملکرد تیم‌هایی قطری گفت: در نسخه‌ای از مسابقات لیگ قهرمانان آسیا که تصور می‌شد کار برای صعود نمایندگان قطری آسان‌تر باشد، اما این‌چنین نبود به خصوص برای تیم‌های السد و الدحیل که انتظار داشتیم به مراحل بالاتر برسد؛ نه تنها این دو تیم بلکه تیم الریان هم در گروهی که با پرسپولیس حضور داشت، اگر چه صعودش را قطعی نمی‌دانستیم اما حداقل جایگاه دوم را این تیم باید در جدول گروهی کسب می‌کرد.

وی افزود: اگر چه بسیاری می‌گفتند قهرمان این فصل قطری نخواهد بود، اما نه به این معنی که از گروه‌شان هم نتوانند صعود کنند؛ السد تا پیش از هفته پایانی صدرنشین گروهش بود و تنها به یک امتیاز مقابل النصر نیاز داشت اما باخت و صعود نکرد. از طرف دیگر الدحیل هم کار صعودش در دستان خودش بود اما با یک مساوی مقابل الاهلی نتوانست به مرحله بعدی صعود کند.

خواجه درباره انتظاری که از عملکرد تیم‌های قطری در این مسابقات می‌رفت، ادامه داد: از لحاظ عملکرد و سبک بازی تیم‌های حاضر در این فصل از لیگ قهرمانان آسیا، ما قهرمانی را دور از انتظار نمی‌دیدیم، حداقل رسیدن به فینال این رقابت‌ها؛ باشگاه‌هایی که ما معمولا در لیگ قهرمانان آسیا شاهد درخشش آن‌ها بودیم.

او در تکمیل صحبت‌های خود با اشاره به تیم الهلال و نمایندگان ایرانی گفت: مثل تیم الهلال که عملکرد خیلی ضعیفی داشت و این الدحیل بود که جواز صعود به مرحله بعد را تقدیم این تیم کرد. عملکرد خیلی ضعیفی داشت و تیم استقلال هم که صدرنشین گروه سوم شد، در دو بازی رفت و برگشت مقابل الدحیل تنها یک تساوی به دست آورد. تنها تیمی که در این مسابقات صلابت خود را توانست حفظ کند، پرسپولیس بود؛ البته برای پرسپولیس به دلیل گروهی که در آن بازی کرد، قیاس درستی برای سنجش قدرتش نیست چرا که فقط مقابل الوحده امارات شکست خورد.

ستاره سابق فوتبال قطر درباره ملاک تجربه برای حضور در این دوره از رقابت‌ها توضیح داد: تجربه در این سبک از رقابت‌های قاره‌ای بسیار مهم است اما این آیتم با این نسخه از مسابقات هم‌خوانی نداشت، چرا که شاهد صعود تیم‌هایی هستیم که تجربه‌شان در آسیا صفر است. بحث درباره استقلال تاجیکستان است که در سال ۲۰۰۷ تاسیس شد و در اولین حضورش در این مسابقات با قدرت وارد شد و صدرنشین گروهش شد، در شرایطی که با الهلال و شباب الاهلی امارات و تیمی از ازبکستان هم‌گروه بود اما توانست شخصیت قوی از خودش و بازیکنانش به نمایش بگذارد. تیمی ازبکستانی که الغرافه قطر را برده بود.

خواجه با اشاره به میزبانی مشترک دیدارهای فصل گذشته در قطر گفت: بعد از آن‌که مسابقات فصل گذشته به صورت متمرکز در قطر برگزار شد، همه چیز به صلاح السد و الدحیل بود اما بازهم اتفاقاتی نیفتاد که این دو تیم به مرحله فینال برسند؛ الدحیل در مرحله گروهی حذف شد و السد هم در مرحله یک شانزدهم نهایی مقابل پرسپولیس با یک گل بازی را واگذار کرد و آن نسخه از لیگ قهرمانان آسیا فرصت بسیار خوبی برای قهرمانی الدحیل یا السد بود تا حداقل قهرمان غرب آسیا شوند و به مرحله فینال برسند.

او ادامه داد: در این دوره از مسابقات هم علی‌رغم این‌که بازی‌ها در کشور قطر برگزار نشد اما الدحیل و السد به عنوان دو کاندید رسیدن به مرحله پایانی وارد مسابقات شدند؛ الدحیل با قدرت بیشتری در مسابقات لیگ با بازیکنان نامداری که داشته حضور پیدا کرده بود و السد هم که فصل را بدون شکست به پایان ببرد و با استحقاق کامل قهرمان شد و در این دوره هم نامش به عنوان کاندیدای قهرمانی یا حتی رسیدن به فینال با بازیکنان نامداری چون کازولا و بونجاح مطرح بود اما بعد از خروج زودهنگام‌شان از رقابت‌ها یک اتفاق غیرمنتظره رخ داد و شوک عظیمی به هواداران وارد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ...

      ای جونم^.^

    • Hasan

      کارشناهای قطری هم فهمیدن لنگ چه گروه اسانی دلشته هههههع

      پاسخ ها

      • ازادی

        شمایی ک تو سید سه اسیا بودین درحدی نیستین ک راجب تیم سید یک حرف بزنین، قهرمان لیگه دسته سه

    • لر با غیرت

      چرا این کیسه کشا اینقدر عقلشون ظعیفه،خدا از روی زمین برتون داره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خخخخ کی گفته کیسه حقیر و صغیر و چرک عقل داره؟ کیسه فقط و فقط چرک تراوش میکنه

      • رضا رضایی

        حسادت دیوانتون کرده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج