جاباما
۱۱۱۶۸۳۳
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

برادرانی که در لالیگا تاریخ‌ساز شدند

شاهد حضور برادر جدید ویلیامز در بیلبائو هستیم و به نظر می‌رسد او ستاره‌ای آینده دار باشد.

ورزش سه: شاهد حضور برادر جدید ویلیامز در بیلبائو هستیم و به نظر می‌رسد او ستاره‌ای آینده دار باشد.

در دقیقه ۶۲ تساوی ۲-۲ بیلبائو مقابل رئال وایادولید در اواخر آوریل تاریخ سازی رقم خورد.. در این لحظه بود که نیکو ویلیامز ۱۸ ساله پا به زمین گذاشت و به ۶۲۷مین بازیکنی تبدیل شد که برای اولین بار در تیم اصلی بیلبائو بازی می کند. فقط ۱۰ دقیقه بعد، هنگامی که برادر بزرگتر او یعنی نیکو ایاناکی نیز وارد زمین شد، برش دیگر از تاریخ نیز رقم خورد. برادران ویلیامز اولین برادران بعد از پاتکسی و جولیو سالیناس در سال ۱۹۸۶ بودند که در ترکیب بیلبائو همزمان بازی کردند.

داستان آنها یک داستان الهام بخش است. آنها از پدری غنائی و مادری لیبریایی که همدیگر در اردوگاه پناهجویان ملاقات کرده و برای شروع زندگی جدید به اسپانیا فرار کرده بودند، متولد شدند. آنها ابتدا به بیلبائو رسیدند و سپس در پامپلونا (شهری که در سراسر جهان برای فستیوال گاو بازی اوایل ژوئن شناخته) ساکن شدند. ایناکی و نیکو، این دو برادر در تاریخ پس از جوناس رامالو، بازیکن بومی بیلبائو در سال ۲۰۱۱، به دومین و سومین بازیکن سیاه پوست تیم اول باشگاه بیلبائو تبدیل شده اند، باشگاهی که منحصرا به استعدادهای بومی متکی است.

برادرانی که در لالیگا تاریخ‌ساز شدند

ایناکی با حضور در سری اول مستند لالیگا و آمازون در سال 2018، از احساس غرور خود در نمایندگی از گروه های مختلف هنگام حضور در هر مسابقه با لباس بیلبائو صحبت کرد. کاری که اکنون او در 190 بازی متوالی در لالیگا انجام داده است.

این جوان 26 ساله گفت: "احساس غروی می کنم که مردم سیاه پوست و آفریقایی به من افتخار می کنند. حرف هایی مانند "چگونه یک بازیکن سیاه پوست می تواند برای بیلبائو بازی کند؟" را می شنوید و می خوانید. من سیاه پوست هستم، اما اهل باسک نیز هستم و اینجا متولد شده ام. احساس می کنم اهل باسک هستم و می خواهم درها را به روی همه کسانی که می خواهند برای بازی در بیلبائو مبارزه کرده و سخت تلاش کنند، باز کنم."

علیرغم امیدواری به رخ دادن این اتفاق، مطمئنا ایناکی در آن زمان نمی دانست که این برادر کوچکترش نیکو راه او را دنبال خواهد کرد. نیکو مانند برادرش فوتبال خود را با بازی در منطقه نزدیک ناوارا آغاز کرد و در ادامه توسط استعدادیاب های باشگاه شناسایی شد تا به آکادمی مشهور و جهانی لزاما برود. استعدادیاب های تیم ملی اسپانیا نیز همچنین مهارت های این وینگر را شناسایی کرده و او را برای تیم های مختلف رده جوانان فراخواندند.

برادرانی که در لالیگا تاریخ‌ساز شدند

نیکو این فصل را با بازی در تیم دوم باشگاه بیلبائو آغاز کرد. زدن ۹ گل او در ۲۲ بازی توجه مارسلینو، سرمربی تیم اصلی را جلب کرد و او در طول هفته به طور مرتب در تمرینات تیم اصلی شرکت داشت. آخرین گل های او در ترکیب تیم دوم بیلبائو گلزنی از روی نقطه پنالتی در برابر کالاهورا سه روز قبل از اولین بازی در ترکیب اصلی به ثمر رسید.

همیشه مقایسه هایی با برادر بزرگتر انجام می شود و مربیان آکادمی توضیح دادند که نیکو بسیار آرام است اما هنوز سرعتی مانند برادرش ندارد. با این حال کنترل و مهارت فنی او ممکن است از برادرش بهتر هم باشد.

این بازیکن نوجوان که قادر به بازی در جناح چپ یا راست است، در تمام طول فصل برای مدافعان تیم هایی دسته پایین تر مشکل ساز بوده و اکنون به دنبال تکرار همان روند در سطح لالیگا نیز است. با تمدید قرارداد برادر بزرگتر به نام ایناکی تا سال ۲۰۲۸ و تمدید قرارداد فعلی نیکو تا سال ۲۰۲۴، این دو برادر می توانند تا چندین سال آینده خط حمله بیلبائو را رهبری کنند.

همانطور که ایناکی گفت، نیکو، این ستاره در حال ظهور هنوز کارهای زیادی پیش رو دارد. ایناکی ویلیامز چند روز پس از اولین حضور نیکو در میدان در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: "این رویایی بود که به حقیقت پیوسته است. وقتی وارد باشگاه بیلبائو شدم آرزو داشتم به تیم اول برسم. سپس وقتی برادرم به اینجا آمد رویای من حضور همزمان در رختکن با او بود. اکنون می توانیم بگوییم که به این هدف رسیده ایم، اگرچه هنوز چیزهای زیادی در انتظار ما است. او جوان است و جای پیشرفت دارد. فقط مهم این نیست به تیم اول برسید، بلکه باید جایگاه خود را نیز حفظ کنید و من فکر می کنم با سختکوشی و فداکاری می توان به همه چیز رسید."

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج