جاباما
۱۱۱۸۸۵۷
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

واکسیناسیونِ ۱۵سالمند بالای ۱۱۸سال در ایران

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه تا کنون به ۱۵ سالمند بالای ۱۱۸ سال واکسن کرونا تزریق شده است، قول داد واکسیناسیون سالمندان تا آخر خرداد ماه به پایان برسد.

خبرگزاری صدا و سیما: سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه تا کنون به ۱۵ سالمند بالای ۱۱۸ سال واکسن کرونا تزریق شده است، قول داد واکسیناسیون سالمندان تا آخر خرداد ماه به پایان برسد.

آقای دکتر علیرضا رئیسی با بیان اینکه امروز محموله جدید واکسن وارد کشور می‌شود که یک میلیون دوز به دستمان می‌رسد، گفت: تا دو روز دیگر هم یک و نیم میلیون به دستمان می‌رسد و هفته‌های بعد هم دو میلیون دوز دیگر به دستمان می‌رسد.

معاون بهداشت وزیر بهداشت افزود: ما قول دادیم که تا پایان خرداد ماه بتوانیم اکثر گروه هدف فاز دوم را که سالمندان هستند واکسینه کنیم.

دکتر رئیسی گفت: واکسیناسیون بالای ۸۰ ساله‌ها تمام شده و اگر کسی مانده فرصت واکسیناسیون را از دست نداده‌اند و حتی تا پایان امسال هم سهمیه‌شان محفوظ است و سهمیه کسی نمی‌سوزد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: افرادی که ۸۰ سال به بالا دارند و پیامک دریافت نکردند در سایت salamat.gov.ir ثبت نام کنند تا از آن‌ها دعوت کنیم. ما از دیروز هم گروه سنی ۷۵ سال به بالا را با همین شیوه آغاز کردیم. در عین حال روز گذشته هم ۱۵ نفر ۱۱۸ و ۱۱۹ ساله داشتیم که واکسن تزریق کردند.

وی تاکید کرد: باید توجه کرد که مرحله دوم واکسیناسیون علیه کرونا در کشور دو قسمت دارد که یک بخش افراد سالمند و ۶۰ سال به بالا هستند و قسمت دوم افراد بیماران خاص شامل مبتلایان به سرطان، بیماران پیوندی، دیالیزی، تالاسمی، هموفیلی، ام اس و... و.. این افراد را هم در ادامه فاز دوم واکسینه می‌کنیم.

دکتر رئیسی ادامه داد: البته اگر ما افراد ۵۰ سال به بالا را واکسینه کنیم، خودبه خود ۸۴ درصد بیماری‌های زمینه‌ای را پوشش دادیم. زیرا اکثر بیماری‌های زمینه‌ای در افراد ۵۰ سال به بالا است. از طرفی هم افراد ۱۸ سال تا ۶۰ ساله‌ای که دارای بیماری خاص هستند، این افراد هم واکسینه می‌شوند. تقریبا اوایل تیر ماه این افراد قطعا واکسینه می‌شوند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سیبو

      بنده های خدا رو ول کنید تا راحت بشن واکسن میخوان چکار

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج