۹ منبع غنی آهن به غیر از گوشت
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
ایرانیان - F داخلی موبایل111
کلینیک زیبایی پارسیس_f موبایل
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
پارسیس - f تبلت
اپیلاسیون نانا 1
لایکو_1
دکتر استرکی_1
کتاب لند_1
اپیلاسیون نانا 3
لایکو_3
دکتر استرکی_3
کتاب لند_3
اپیلاسیون نانا 4
کتاب لند_4
لایکو_4
دکتر استرکی_4
اپیلاسیون نانا 2
لایکو_2
دکتر استرکی_2
کتاب لند_2
ایرانیان - F داخلی1111
کلینیک زیبایی پارسیس_f
۱۱۱۹۷۵۰
۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۲
۵۰۹۵
بنا به اعلام سازمان جهانی بهداشت، کمبود آهن یکی از رایج‌ترین کمبود‌های تغذیه‌ای در سراسر جهان بخصوص در میان کودکان و زنان باردار است.

ایرنا: بنا به اعلام سازمان جهانی بهداشت، کمبود آهن یکی از رایج‌ترین کمبود‌های تغذیه‌ای در سراسر جهان بخصوص در میان کودکان و زنان باردار است.

۹ گزینه غذایی سالم که منابع غنی از آهن هستند!

آهن توسط بدن برای کمک به ایجاد هموگلوبین در سلول‌های قرمز خون استفاده می‌شود و اکسیژن را به سراسر بدن حمل می‌کند. احساس خستگی و عدم وجود انرژی، اختلال در معده، مشکلات در تمرکز و قرار گرفتن در معرض عفونت‌ها و بیماری از نشانه‌های ابتلا به فقر آهن هستند.

اینطور توصیه شده که زنان بین سنین ۱۹ تا ۵۰ سال حداقل ۱۸ میلی گرم آهن در روز باید مصرف کنند و این میزان در زنان باردار باید ۲۷ میلی گرم باشد. زنان بالای ۵۰ سال تنها به ۸ میلی گرم آهن در روز نیاز دارند. مردان بالای ۱۹ سال نیز روزانه ۸ میلی گرم آهن باید مصرف کنند.

خبر خوب این است که بسیاری از غذا‌هایی که مصرف روزانه آن‌ها متداول است، منابع خوب آهن هستند:

تخم‌مرغ

بسیاری از پروتئین‌های حیوانی مانند تخم مرغ و بخصوص زرده آن حاوی آهن هم هستند. آهن در دو نوع هم و غیر هم موجود است. نوع هم در منابع حیوانی و نوع غیر هم در منابع گیاهی یافت می‌‌شود. نوع هم بسیار بیشتر از نوع غیر هم قابل جذب است. مقدار آهن موجود در تخم مرغ ۲۹ میلی گرم است.

۹ گزینه غذایی سالم که منابع غنی از آهن هستند!


نخود

هر یک فنجان از آن ۵ میلی گرم آهن به همراه مقادیر زیادی پروتئین به بدن می‌رساند و یک گزینه هوشمندانه برای گیاه خواران محسوب می‌شود. اضافه کردن آب لیمو به نخود پخته شده، میزان جذب آهن موجود در آن را چند برابر می‌کند.


لوبیا سفید

خوردن یک فنجان و نیم کنسفر لوبیا سفید، در هر وعده ۴ میلی گرم آهن به بدن می‌رساند. لوبیا همچنین یک نیروگاه تغذیه‌ای برای رساندن پروتئین و فیبر به بدن است. مصرف این ماده غذایی منجر به کاهش کلسترول و کنترل بهتر قند خون می‌شود. برای جذب آهن لوبیا سفید، می‌توانید آن را با ویتامین ث مصرف کنید.


اسفناج

یک فنجان اسفناج پخته شده چیزی حدود ۳ و نیم میلی گرم آهن گیاهی به بدن می‌رساند. اسفناج همچنین منبع خوبی از ۲۰ ماده معدنی و ویتامین دیگر است. اسفناج را نیز باید به همراه مرکبات مصرف کرد تا آهن آن بیشتر جذب بدن شود.

۹ گزینه غذایی سالم که منابع غنی از آهن هستند!


دانه‌های چیا

این دانه‌ها سرشار از اسید‌های چرب امگا ۳ هستند و البته یک دلیل دیگر برای مصرف آن‌ها وجود دارد و این که منبع خوبی از آهن نیز محسوب می‌شوند. دانه‌های چیا در هر ۱ اونس حدود ۲ میلی گرم آهن دارند ضمن این که منبع خوبی از فیبر محلول هستند و به فرایند هضم دستگاه گوارش نیز کمک می‌کنند.


کاکائو و پودر کاکائو

فقط ۳ اونس کاکائو یا پودر آن، ۷ میلی گرم آهن به بدن می‌رساند. این آهن البته غیر هم است، اما کاکائو سرشار از فلاونوئید‌ها برای ترویج سلامت قلب نیز محسوب می‌شود و منیزیم موجود در آن سلامت مغز را به همراه دارد.

۹ گزینه غذایی سالم که منابع غنی از آهن هستند!


زردچوبه

زردچوبه ادویه‌ای سرشار از آهن است. در واقع در هر گرم زردچوبه ۰.۶ میلی گرم آهن وجود دارد.


عدس

در هر ۱۰۰ گرم آن ۳ میلی گرم آهن وجود دارد. به علاوه باید بدانید که این عدس سرشار از قند‌های پیچیده و فیبر است. عدس، چربی ندارد و این یک مزیت بزرگ است. برای جذب آهن موجود در عدس، علاوه بر اضافه کردن لیمو ترش به آن می‌توان از جعفری نیز استفاده کرد.

۹ گزینه غذایی سالم که منابع غنی از آهن هستند!


آویشن

این گیاه معطر و خوش طعم سرشار از آهن است و در هر ۱۰ گرم آن ۱۲ میلی گرم آهن وجود دارد. علاوه بر آویشن، جعفری نیز سرشار از آهن است. در هر ۱۰۰ گرم جعفری حاوی حداقل ۳.۸ میلی گرم آهن وجود دارد.

نام:
* نظر:
تعداد کاراکترهای مجاز: 450
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج
بهمن پور_داخلی1
تدریس خصوصی امیرکبیر_1
استخدام_1
شیرآلات زمانی_1
تدریس خصوصی امیرکبیر_3
بهمن پور_داخلی3
شیرآلات زمانی_3
استخدام_3
تدریس خصوصی امیرکبیر_4
شیرآلات زمانی_4
استخدام_4
بهمن پور_داخلی4
شیرآلات زمانی_2
بهمن پور_داخلی2
تدریس خصوصی امیرکبیر_2
استخدام_2
تدبیرکالا_فوتر موبایل
آیلین_فوتر موبایل بلفارو
دکتر عارفی - موبایل فوتر
شفا_فوترموبایل
پارسیس_فوتر موبایل ساختمان
قالیشویی ادیب_فوتر موبایل
ایرانیان- فوتر موبایل222
رستوران پارسیان_فوتر موبایل
فنی آتل_فوتر موبایل
قالیشویی نوین_فوتر موبایل
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر موبایل
رستوران باغ بهشت_فوتر موبایل
کیان برنا_فوتر موبایل
موسسه خیریه زهرا_فوتر موبایل
قالیشویی بانو_فوترموبایل2
آیلین_فوتر موبایل کاشت ابرو
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر
تدبیرکالا_فوتر
رستوران باغ بهشت _فوتر
ایرانیان-فوتراصلی222
فنی آتل_فوتر
رستوران پارسیان_فوتر
پارسیس_فوتر ساختمان
آیلین_فوتر کاشت ابرو
آیلین_فوتر بلفارو
قالیشویی نوین_فوتر
شفا_فوتر
کیان برنا_فوتر
موسسه خیریه زهرا_فوتر
قالیشویی بانو_فوتر2
دکتر عارفی - فوتر
قالیشویی ادیب_فوتر