جاباما
۱۱۲۰۸۴۹
۲ نظر
۵۰۰۲
۲ نظر
۵۰۰۲
پ

جزئیات سانحه ریزش کوه در آزادراه تهران - شمال

مدیرعامل شرکت آزادراه تهران - شمال گفت: سانحه ریزش صخره در قطعه ۲ آزادراه تهران - شمال در محلی رخ داده که هنوز به بهره‌برداری نرسیده و اکیپ‌های عملیاتی در آن مشغول فعالیت هستند.

مهر: مدیرعامل شرکت آزادراه تهران - شمال گفت: سانحه ریزش صخره در قطعه ۲ آزادراه تهران - شمال در محلی رخ داده که هنوز به بهره‌برداری نرسیده و اکیپ‌های عملیاتی در آن مشغول فعالیت هستند.

سعید شاهسواری اظهار کرد: ظهر دیروز شنبه ۱ خرداد، حد فاصل تونل ۳۳-۱ با تونل ۳۳-A قطعه ۲ آزادراه تهران-شمال بخشی از کوه و سنگی عظیم در ابعاد یک صخره، از کوه جدا شد و سقوط کرد و متأسفانه یک بیل مکانیکی که در آنجا مشغول کار بوده و راننده در آن حضور داشته به همراه یک نفر نیروی اجرایی و اپراتور بیل مکانیکی، زیر این صخره محبوس شده و جان خود را از دست دادند.

وی افزود: بلافاصله نیروهای امدادی در محل حادثه حاضر شدند و نیروهای پروژه هم کمک کردند و اجساد این دو جان باخته از زیر صخره خارج شدند. ریزش‌ها نیز کنترل شد؛ پیکر راننده بیل مکانیکی ساعت ۱۹ و پیکر اپراتور بیل مکانیکی حوالی ساعت ۲۱ پیدا و به نیروی انتظامی تحویل شد.

مدیرعامل آزادراه تهران-شمال، این اتفاق را یک سانحه و در بیرون از تونل عنوان و اعلام کرد: ریزشی داخل تونل اتفاق نیفتاده و اینکه در برخی شبکه‌های اجتماعی عنوان شده که ریزش تونل در قطعه ۲ آزادراه تهران-شمال اتفاق افتاده، صحیح نیست و تونل ریزشی نداشته است. این صخره روی محور (جاده) افتاده است.

وی گفت: هیچ انفجاری در محور نداشته‌ایم؛ عملیات حفاری هم نداشته‌ایم و چند ماه از عملیات حفاری در این منطقه گذشته است.

شاهسواری ادامه داد: علت این حادثه رانش از بالادست بوده و صخره از بدنه کوه جدا شده و جای آن کاملاً مشخص است که مانند یک صفحه از کوه جدا شده و سقوط کرده است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا در هنگام عملیات عمرانی، تِرانشه‌های کوه محکم سازی نمی‌شوند؟ یادآور شد: ما هر جایی را که شروع می‌کنیم، کارهای تکمیلی را بعد از احداث انجام می‌دهیم. به علاوه اینکه تحکیمات هم بعد از آماده سازی محور انجام می‌شود؛ ما در حال حاضر در حال دهانه‌گیری تونل هستیم و تحکیمات داخل تونل و دهانه آن بسته به جنس زمین و مطالعات زمین شناختی را انجام می‌دهیم؛ همچنین در حال لاینینگ مسیر هستیم.

وی درباره اینکه آیا پس از بهره برداری و شروع ترددهای عمومی در این محور، امکان وقوع چنین حوادثی وجود دارد یا خیر؟ گفت: وقتی قرار است محور به بهره برداری برسد، تمام تحکیمات را انجام می‌دهیم و ریسک محل‌های حادثه خیز را تقریباً صفر می‌کنیم و از روش‌های مانند گالری، سازه‌های نگهبان، دیوار حائل و… استفاده می‌کنیم تا مشکلی پیش نیاید؛ اما این حادثه، یک اتفاق غیر منتظره بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      باید بصورت موقتمثل مترو ایمن سازی میشد تا دائمی شود ماست مالی نکنید باید مشاور مجری ناظر تحت پیگرد قرار گیرند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چند روز پیش ۹۳ سال از افتتاح تونل کندوان گذشته....طی این مدت راه چالوس ب کرج مشکلی نداشته!!!
        راه جدید یکسال از بهره برداری آن گذشته؟؟؟
        کار هر بز نیست خرمن کوفتن...
        گاو نر میخواهد ومردکهن...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج