adexo3
۱۱۲۱۰۱۴
۵۰۱۶
۵۰۱۶
پ

پاسخ به احتمال رایزنی شورای نگهبان با رهبری

داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه با سه گانه رییسی، جهانگیری و لاریجانی شور انتخاباتی صورت نمی گیرد، گفت: شکل گیری این سه‌گانه ادامه وضع موجود با یک مقداری گرایش به سمت راست یا چپ است.

ایرنا نوشت: داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه با سه گانه رییسی، جهانگیری و لاریجانی شور انتخاباتی صورت نمی گیرد، گفت: شکل گیری این سه‌گانه ادامه وضع موجود با یک مقداری گرایش به سمت راست یا چپ است.

عباس آخوندی وزیر پیشین راه و شهرسازی و داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهور در خصوص اهداف و انگیزه های خود از حضور در انتخابات گفت: ما دو مساله بنیادین در ایران داریم که انگیزه‌های من برای حضور در انتخابات است. ما در ایران دچار بی‌دولتی یا چند دولتی هستیم. عملا مساله‌ای در ایران حل و فصل نمی‌شود و هر مساله ای که سر باز می کند سر جای خود می ماند. نمونه‌های اخیر آن برجام و FATF،‌ کرونا هستند و تمام این مشکلات از نظر من نشانه نبود دولت و یا بی دولتی است.

وی اضافه کرد: اگر دولتی وجود داشت عملا امکان حل کردن مسائل نیز به وجود می آمد. سیاستگذاری به همین واسطه در ایران دچار امتناع شده و مردم احساس بی پناهی می‌کنند. هر روز قیمت ارز و مواد خوراکی تغییر می‌کند و تورم وضعیت ناشایستی دارد. میانگین تورم ۵۰ ساله در کشور ما بالای ۱۹ درصد است و این در جهان نادر است.

داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: تمام کشورهای اطراف تورم حدود ۲ تا ۳ درصدی دارند. به همین دلیل است که مردم احساس می‌کنند مشکلات شان در دستور کار دولت نیست. باید رییس جمهوری سر کار بیاید که دولت ملی تشکیل دهد و من شعاریک ملت - یک دولت را برای همین تعریف کردم.

آخوندی اضافه کرد: اتفاقی که من شاهد آن هستم، در خطر بودن وحدت سرزمینی و ملی است. همه دربارهبه همه چیز صحبت می کنند غیر از خود ایران و ملت ایران. واقعا نگران ایران هستم و مساله من ایران و یکپارچگی آن است. بنابراین اینها دلایل اصلی به صحنه انتخابات است.

وی خاطرنشان کرد: در واقع بحث من تحول ۱۴۰۰ است و بیشتر در پی این هستم که بر مبنای حفظ حقوق شهروندی تحول در کشور صورت بگیرد. قطعا گرایش سیاسی من به سمت نیروهای تحول خواه و اصلاح طلب است.

وزیر پیشین راه و شهرسازی فضای انتخابات را سرد ارزیابی کرد و در خصوص قطب بندی جریانات سیاسی در این دوره انتخابات گفت: قطب بندی به نظر شورای نگهبان بستگی دارد که تا کجا اجازه حضور گفتمان‌های مختلف را می دهد. من هنوز نمی‌دانم که شورای نگهبان چطور اظهار نظر می‌کند و خروجی آن چیست.

آخوندی با بیان اینکه نظر رهبری همانند انتخابات پیشین مشارکت حداکثری است، گفت: اطلاع ندارم که‌ آیا شورای نگهبان پس از بررسی و قبل اعلام نتایج گفت و گویی با رهبری خواهند داشت و نمی‌دانم ایشان نظری می‌دهند یا نه. اگر بر این باور باشیم که نظریه رهبری مشارکت حداکثری است همانطور که تا الان به این شکل بوده و تاکید هم داشتند، بحث هایی که در بازار شایعه مطرح است، نباید درست باشد.

وی درخصوص برخی تحلیل‌ها و گمانه زنی‌ها از شکل گیری سه گانه رییسی- لاریجانی- جهانگیری در انتخابات اظهار کرد: سه گانه رییسی، جهانگیری و لاریجانی اصلا سه‌گانه نیست. با این صحنه شور انتخاباتی صورت نمی گیرد و مشارکت بالا نمی‌رود. در این این صورت میزان مشارکت حدود ۴۰ درصد است و این سه گانه ای نیست که بتواند حق انتخاب متنوعی را در اختیار مردم ایران قرار دهد.

داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری یادآورشد: شکل گیری این سه‌گانه ادامه وضع موجود با یک مقداری گرایش به سمت راست یا چپ است. هیچ تحولی از این سه گانه بیرون نمی آید و شوری را ایجاد نمی کند. اما اگر در انتخابات چهره های نماد تحول بیایند ممکن است حق انتخاب فراتر برود و احتمال حضور در صحنه بیشتر خواهد بود

آخوندی در خصوص احتمال عدم احراز صلاحیت خود گفت: من تا این لحظه خیلی به این مساله فکر نمی‌کنم. سال ۱۳۶۱ معاون سیاسی اجتماعی وزیر کشور بودم و یک ریال پرونده منفی در حوزه مالی ندارم. فکر نمی‌کنم صلاحیت من دچار مساله باشد. فرض را برقانون و انصاف می گذارم و در این دو هیچ دلیل برای رد شدن صلاحیت و عدم احراز ندارم.

وزیر پیشین راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: من سه انتخابات در کشور برگزار کردم و با هیچ متری نمی توان عدم صلاحیت من را احراز کرد. اقدامات ما در وقایع ۸۸ قانونی بوده و در جلسه‌ای که با مقام معظم رهبری داشتیم قانونی رفتار کردیم و کوچکترین اقدام غیرقانونی نداشتیم. من ۵ مرتبه از مجلس شورای اسلامی رای اعتماد گرفتم و این بزرگ‌ترین معیار سنجش است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج