۱۱۲۳۴۲۷
۴ نظر
۵۰۱۰
۴ نظر
۵۰۱۰
پ

نه محسن رضایی انصراف می‌دهد نه جلیلی

ایمانی درباره اینکه شورای وحدت و جبهه پایداری از آقای رئیسی حمایت کردند اما به نظر نمی‌رسد که شورای ائتلاف که محسن رضایی از بانیان آن است از رئیسی حمایت کند، تاکید کرد: مسلما شورای ائتلاف از آقای رئیسی حمایت خواهد کرد و شکی روی آن نیست؛ فعلاً حمایت از آقای رئیسی مورد اجماع اکثریت قاطع تشکل‌های اصولگرا است.

ایلنا نوشت: ایمانی درباره اینکه شورای وحدت و جبهه پایداری از آقای رئیسی حمایت کردند اما به نظر نمی‌رسد که شورای ائتلاف که محسن رضایی از بانیان آن است از رئیسی حمایت کند، تاکید کرد: مسلما شورای ائتلاف از آقای رئیسی حمایت خواهد کرد و شکی روی آن نیست؛ فعلاً حمایت از آقای رئیسی مورد اجماع اکثریت قاطع تشکل‌های اصولگرا است.

ناصر ایمانی کنشگر سیاسی اصولگرا، درباره آرایش سیاسی نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری اظهار داشت: تصور می‌کنم که اکثریت کسانی که کاندیدا هستند تا روز آخر در صحنه انتخابات باقی خواهند ماند؛ ممکن است یک نفر و شاید به دو نفر از صحنه کنار برود که آن هم قاعدتاً اکنون اتفاق نمی‌افتد و تا روزهای نزدیک انتخابات می‌مانند تا ببیند چه خواهد شد.

وی با بیان اینکه حداقل پنج نفر را در روز رای‌گیری خواهیم داشت، گفت: به تعبیر دیگر اگر بخواهیم کاندیداها را مرور کنیم قاعدتاً آقای رئیسی کنار نخواهند کشید، احتمال کنار کشیدن آقای رضایی را بسیار ضعیف می‌دانم و آقای جلیلی، مهرعلیزاده و همتی را نیز همینطور. اما ممکن است که آقای زاکانی و قاضی‌زاده هاشمی در روزهای آخر کنار بکشند، اما سایر افراد نه؛ حداقل در روز انتخابات پنج نفر را خواهیم داشت.

اهم اظهارات وی را در ادامه بخوانید؛

* یک نکته دیگر این است که کنار کشیدن‌ها دو نوع است؛ یک زمانی است که افرادی با هماهنگی با یک کاندیدا وارد صحنه انتخابات می‌شوند که بعد هم در روزهای پایانی به نفع آن فرد کنار بروند که اصطلاحاً به این فرد کاندیدای پوششی یا اجاره‌ای می‌گویند. اما افراد دیگری ممکن است اینگونه نباشد، یعنی پوششی نباشند؛ منتها در روزهای پایانی انتخابات ملاحظه کنند که طبق نظرسنجی‌ها میزان رای آنها بسیار پایین است و یا دوستان و همفکران آنها تاکید کنند که کنار بروند که رای ندارند و آنها را مجاب کنند که‌رای‌ها تجزیه می‌شود و به نفع یک نفر کنار بکشند، اسم این کاندیدا پوششی نیست.

*{ درباره اینکه با توجه به تحلیل گفته شده آیا رای‌ها جریان اصولگرا شکسته شده و انتخابات دو مرحله‌ای می‌شود}: نه الزاماً اینگونه نیست؛ وقتی رای شکسته می‌شود که دو نفری در صحنه باشند که تعداد آراء قابل توجه داشته باشند در آن صورت رای شکسته می‌شود. اگر فرض کنیم از چند نفری که در صحنه انتخابات هستند یکی از آنها رای بیش ۵۰ درصدی داشته باشد و آن چند نفر دیگر بین ۳ تا ۵ درصد رای داشته باشند، این آرا شکسته نمی‌شوند درست است که از آرا نفر اول کم می‌کند اما نمی‌شود گفت که به آن معنا رای شکسته می‌شود که به دور دوم کشیده شود. زمانی این اتفاق می‌افتد که دو یا سه نفر در صحنه باشند که آراء نزدیکی نسبت به یکدیگر داشته باشند.

*{ درباره اینکه شورای وحدت و جبهه پایداری از آقای رئیسی حمایت کردند اما به نظر نمی‌رسد که شورای ائتلاف که محسن رضایی از بانیان آن است از رئیسی حمایت کند}: مسلما شورای ائتلاف از آقای رئیسی حمایت خواهد کرد و شکی روی آن نیست؛ فعلاً حمایت از آقای رئیسی مورد اجماع اکثریت قاطع تشکل‌های اصولگرا است.

نظر سیدمحمد خاتمی و مهدی کروبی درباره کاندیداها /نه محسن رضایی انصراف می دهد نه جلیلی /تلاش کارگزاران برای حمایت اصلاح طلبان از همتی

اصرار داریم همتی کاندیدای اصلاح‌طلبان شود

همچنین سیدمحمود علیزاده طباطبایی، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران، درخصوص کاندیداتوری مهرعلیزاده و همتی گفت: آخرین صحبتی که در بیانیه نهاد اجماع‌ساز منتشر شد این بود که اذعان کردند ما کاندیدا نداریم، ولی حزب کارگزاران اصرار دارد همتی به‌عنوان کاندیدای اصلاح‌طلبان موردقبول مجمع اصلاح‌طلبان قرار گیرد. البته مجمع اصلاح‌طلبان هنوز نظر قطعی نداده است، ولی موضوع قرار است در آنجا مطرح شود.

اهم اظهارات وی را در ادامه به نقل از فرهیختگان بخوانید؛

* بحث ما این بود که همتی به نهاد اصلاح‌طلبان بسیار نزدیک‌تر است، همان‌طور که سال ۹۲ اصلاح‌طلبان روی روحانی اجماع کرده و موفقیت به‌دست آوردند، اکنون همتی شخصیتی است که هم تجربه مسئولیت سیاسی و هم تجربه بانک و دکتری اقتصاد دارد و درعین حال فرد توانمندی است. از این‌رو تلاش کارگزاران این است که به اصلاح‌طلبان بقبولانند از همتی حمایت کنند.

*{ در پاسخ به سوالی مبنی بر آنکه همتی برای ثبت‌نام با اصلاح‌طلبان هماهنگ کرده بود؟}: از این امر اطلاع ندارم، ولی تلاش این بود که نهاد اجماع‌ساز را قانع کنیم از همتی حمایت کنند.

*{ درخصوص نظر خاتمی و کروبی درباره کاندیداهای فعلی اصلاح‌طلبان}: آقایان هنوز نظری نداده‌اند و تلاش ما این است آقایان را قانع کنیم. اگر همه تلاش کنیم از یک کاندیدا حمایت کنند، شانس موفقیت بسیار زیاد است.

*{ در پاسخ به این سوال که اگر در مناظرات یکی از این دو نامزد عملکرد خوبی مقابل رقبا داشته باشد، آیا ممکن است اصلاح‌طلبان تجدیدنظر کنند؟}: این احتمال وجود دارد. اصلاح‌طلبان از همه افراد واجد شرایط درخواست کردند ثبت‌نام کنند. از این افراد واجد شرایط بیش از ۲۵ نفر ازجمله همتی و مهرعلیزاده ثبت‌نام کردند، ۱۴ نفر بالای ۱۰ رای در نهاد اجماع‌ساز آوردند که هر ۱۴ نفر رد شدند. آقایان می‌گویند پیام شورای نگهبان به ما این است که نمی‌خواهیم شما باشید. وقتی حاکمیت این پیام را می‌دهد چه اصراری دارید که حضور داشته باشیم؛ ولی کارگزاران این نظر را ندارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • لاکپشت آبی

      انصراف ندن رای هم نمیارن

    • بدون نام

      مخصوصا جلیلی حتما رای میاره

    • بدون نام

      من تعجب می کنم اقا رضایی چند بار کاندید شه ویک پنجم هم رای نیاورده چه اعتماد به نفسی دارن ایشون

    • اخلاقی

      اقای جلیلی واقای رضایی باید بداننند رای نخواهند اورد پس چه بهتر ثبات خودرا حفظ کنند وبه نفع اقای رییسی کنار بروند تا شکست سالهای قبل را تجربه نکنند ۰۰ممنون از بزرگان همسو

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج