۱۱۲۴۴۷۶
۵۰۱۵
۵۰۱۵
پ

وعده رئیسی در جهت افزایش سرعت اینترنت

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: در دولت مردمی اینترنت با حداکثر سرعت با تامین زیرساخت‌های لازم گسترش خواهد یافت و زمینه‌ای برای شفافیت و نظارت مردم بر عملکرد دولت خواهد بود.

مهر: نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: در دولت مردمی اینترنت با حداکثر سرعت با تامین زیرساخت‌های لازم گسترش خواهد یافت و زمینه‌ای برای شفافیت و نظارت مردم بر عملکرد دولت خواهد بود.

سید ابراهیم رئیسی در برنامه رادیو فرهنگ:

تمام ساز و کارهای اقتصادی را باید برای ارتقای فرهنگی جامعه اولاً در حوزه آموزش رسمی در آموزش و پرورش بکار گرفت. باید اقتصاد، بودجه‌ها و هزینه‌ها در خدمت ارتقای آموزش و پرورش به کار گرفته شود. سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش هزینه زیادی نیست بلکه به سرمایه خود اضافه کردیم.

وی اظهار داشت: آموزش و پرورش نقش مهمی دارد، هرچه ما در آموزش و پرورش سرمایه گذاری کنیم هنوز هم جا دارد. باید هم کیفیت آموزش را بالا برد و هم اینکه به عدالت آموزشی توجه کرد. مدیران هم هرچه در جهت اجرایی کردن سیاست‌ها و سند تحول آموزش و پرورش تلاش کنند و حواسشان به این باشد که یک نونهال را ارتقای فرهنگی، آموزشی و پرورشی بدهند، اهمیت دارد.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری افزود: گاهی اوقات، مدیران مدرسه داری می‌کنند. مدرسه داری کار خوبی است اما اگر آن مدیر حواسش به مدیریت و تحقق سیاست‌ها باشد، بهتر از این است که حواسش به مدرسه‌ای که خودش دارد، باشد.

رئیسی گفت: آموزش و پرورش یک شبکه بسیار گسترده است و بیشترین کارمند اداری را دارد و از آن طرف عمومی‌ترین دستگاه است که با خانه هر ایرانی در ارتباط است.

وعده رئیسی در جهت افزایش سرعت اینترنت

وی تاکید کرد: توجه به معلم و توجه به معیشت و نظرات و دیدگاه‌های معلم بسیار مهم است. اساس اینکه آموزش و پرورش همانند دیگر موسسات و بنگاه‌های اقتصادی در کشور دیده نشده و گفته شده است که مشمول اصل ۴۴ نباشد که بخواهد به بخش‌های خصوصی واگذار شود، برای این است که به عنوان یک جایگاه کادرسازی برای کشور، تربیت نیروی انسانی کارآمد کند.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری با اشاره به اینکه فرهنگ هم باید در خدمت اقتصاد باشد، گفت: تولید بهترین فیلم‌های سینمایی در کشور، تولید بهترین کالاهای فرهنگی در کشور و موضوع بسیار مهم گردشگری، اسباب‌بازی‌ها و انیمیشن‌ها با حضور مردم محقق می‌شود. اینجا جای حضور مردم و تسهیل گری دولت است. اینجا جای سازمان‌های مردم نهاد است.

رئیسی با اشاره به مسئله ناباروری و توسعه بیمه های درمان ناباروری، گفت: ما در مساله جمعیت، جایگاه صد و چهل و دوم در جهان را داریم. مسئله جمعیت و افزایش جمعیت موضوع مهمی است که به ازدواج و مسائل تشویق کننده ازدواج ارتباط دارد. وقتی از جوانان می‌پرسیم که چرا ازدواج نمی کنید؟ می‌گویند ما مشکل اشتغال و مسکن داریم. دولت می‌تواند این موضوعات را حل کند تا ازدواج افزایش یابد.

وی اضافه کرد: گاهی زوجین می‌خواهند صاحب بچه شوند اما مشکل دارند، اینجا دولت باید هزینه کند و خدمات درمانی بدهد تا این زوج نابارور بتوانند بارور بشوند. دسترسی به این خدمات، دسترسی سختی است و هزینه‌های بالایی دارد. در شرایطی که زوجین نمی‌توانند هزینه بدهند باید مراکز توسعه پیدا کند و بیمه‌ها به خدمت مردم بیایند.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری تاکید کرد: مادری که کارمند است باید از او حمایت شود تا ضمن اینکه شغل اداری خود را دارد، بتواند بچه اش را هم تربیت کند. این مساله حمایت حقوقی هم مالی و هم حمایت فرهنگی می‌خواهد. ایجاد مهدکودک‌ها در دانشگاه‌ها و ادارات باید ایجاد شود. دولت باید خدمات به ناباروران را گسترش دهد، این خدمات می‌تواند در حوزه مالی باشد. ما این کار را در دولت مردمی خواهیم کرد.

رئیسی با بیان اینکه کار و اشتغال یک ارزش ذاتی دارد، گفت: فرهنگ فساد و رانت خواری وقتی رواج پیدا می‌کند که بگویند فلانی یک شبه توانست صاحب میلیاردها تومان شود؛ این فرهنگ غلطی است. این فرهنگ را چه چیزی ایجاد می‌کند؟ در فساد اداری نیز، فردی بدون اینکه کار حسابی کند صاحب پول می‌شود. ما با ایجاد روابط سالم اداری و برخورد کردن با رانت و فساد، این فرهنگ را از بین می‌بریم.

وی گفت: ما در روزهای آغازین مسئولیت دولت خود، پایان رانت خواری و فساد را اعلام خواهیم کرد به نحوی که تمام بسترهایی که رانت خواری و فساد در آن وجود دارد اصلاح شود. البته این با بخشنامه انجام نمی‌شود. تمام لایه‌های دولت باید شروع و این بسترها را اصلاح کند تا جوانان بدانند که اشتغال و کار ارزش دارد.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری با اشاره به مسئله فرهنگ کتابخوانی، گفت: پدران و مادران عزیز گاهی بخشی از هزینه های زندگی برای کودکان و نوجوانان خود را برای تهیه کتاب اختصاص می‌دهند و بچه‌ها هم احساس خوبی دارند. اینجا وقتی نوبت به حوزه آموزش و پرورش می‌رسد، باید فرهنگ کتابخوانی را ایجاد کند. گاهی می‌بینیم که در سنین راهنمایی کتاب های درسی خود را خوب می خوانند اما وقتی به دوره دبیرستان و دانشگاه می‌روند، کمتر می‌شود.

رئیسی گفت: گاهی محصولات فرهنگی گران است، وقتی محصولات فرهنگی گران می‌شود مشکل ایجاد خواهد شد. وقتی می‌پرسیم که ریشه این مشکل کجاست، می‌گویند مواد اولیه کاغذ و جوهر نیست و باید از خارج وارد شود درحالی که کارخانجاتی در جای جای کشور هستند که می توانند تولید کاغذ کنند و جلوی ارزبری را بگیرند. ما در دولت خود، نیاز کاغذ کشور را فراهم می‌کنیم.

رئیسی با اشاره به حوزه آموزش و پژوهش اظهار کرد: آموزش عالی ما باید متناسب با نیازهای کشور، نظام‌بخشی شود به نحوی که بتواند نیازهای علمی، پژوهشی، تحقیقی و فناورانه کشور را مرتفع کند. ما باید رابطه بین دانشگاه، بازار و صنعت را به گونه‌ای فراهم کنیم که تمام نیازهای صنعت را دانشگاه بتواند مرتفع کند. ما در حوزه مسائل صنعتی، فرهیختگان و نیروهای کارآمد ما نیازمند این هستند که در مراکز پژوهشی و اندیشکده‌های ما بررسی کنند و آخرین یافته‌های علمی را به صنعت کشور ارائه کنند. عدم ارتباط بین این دو بخش باعث می‌شود که یک پایان نامه در آموزش عالی تهیه شود و سپس به کتابخانه برود و خاک بخورد در صورتی که باید به میدان اجرا بیاید و تبدیل به نوآوری شود. اگر ما رابطه بین توسعه صنعتی و اموزشی را برقرار نکنیم و اگر توسعه دانش بنیان در کنار صنعت ما قرار نگیرد، در بسیاری از مسائل عقب می‌افتیم.

وی افزود: مساله اصلی امروز کشور تولید است، بنابراین دانشگاه، وزارت امور خارجه، قوه قضاییه و سایر دستگاه‌ها باید حس تولید بگیرند. مسئله مهم آن است که ما هم می‌توانیم تامین مالی پژوهشکده ها را تامین کنیم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: زبان هنر، زبان بسیار اثرگذاری است. پدیده هنر می‌تواند یک پیامی را برساند که با خیلی از کتاب‌ها نمی‌توان رساند. امروز در رابطه با فیلم تئاتر می شود بسیاری از مفاهیم بلند را به جوامع منتقل کرد. ما در این صنعت هم در کشورمان کم کار نکرده‌ایم.

رئیسی گفت: از انتقاد هنرمندان نباید واهمه داشت. زبان هنر گاهی زبان تیزی است که باید با آن به گفتگو نشست و از آن استقبال کرد.

نامزد انتخابت ریاست جمهوری گفت: بر خلاف تصور عمومی، بسیاری از هنرمندان وضع مالی خوبی ندارند. دولت باید برای حمایت از هنرمندان هم به لحاظ حقوقی و هم به لحاظ مالی به میدان بیاید.

رئیسی تاکید کرد: تحقق آزادی بیان، آزادی اندیشه و آزادی‌های سیاسی طبق قانون اساسی وظیفه دولت است. حد آزادی بیان دلخوری و ناراحتی مسئولان نیست. همه مدیران دولت باید آستانه تحمل خود را بالا ببرند و انتقاد را نعمت تلقی کنند نه نقمت.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: فضای مجازی ابزار نظات مردم بر دولت است نه برعکس. در دولت مردمی اینترنت با حداکثر سرعت با تامین زیرساخت‌های لازم گسترش خواهد یافت و زمینه‌ای برای شفافیت و نظارت مردم بر عملکرد دولت خواهد بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج