جاباما
۱۱۲۵۹۲۰
۹ نظر
۵۳۵۱
۹ نظر
۵۳۵۱
پ

عجیب‌ترین خودرو‌هایی که در ایران خواهیم دید (۱)

ما در اینجا به بررسی عجیب ترین های نمایشگاه شانگهای می پردازیم. خودروهایی که در آینده نزدیک، احتمال ورود آن ها به بازار ایران هم وجود دارد.

اسب بخار : ویروس کرونا اگرچه منجر به لغو رویداد‌های خودرویی Goodwood و ژنو شد، اما نتوانست از پس چینی‌ها برآید! نمایشگاه ۲۰۲۱ خودرو شانگ‌های با قدرت تمام در همین هفته گذشته برگزار شد و بسیاری از خودرو‌های مخصوص بازار چین و بعضاً بازار جهان در آن جا به نمایش در آمدند. کمپانی‌های غربی هم در این نمایشگاه حضور داشتند. مثلاً آئودی با A۶ e-tron به شانگ‌های آمد، اما ما در این فهرست قصد پرداختن به خودرو‌های ساخت برند‌های چینی را داریم. خودرو‌هایی که در آینده نزدیک، احتمال ورود آن‌ها به بازار ایران هم وجود دارد. با بخش اول این مطلب همراه ما باشید.

ORA Lightning Cat- یک کپی ترکیبی از پورشه ۹۱۱ و تایکان

عجیب‌ترین خودرو‌هایی که در ایران خواهیم دید (۱)

تصور کنید که روزی پورشه دست به ساخت یک بچه تایکان بزند و برای این منظور، از استایل ظاهری ۹۱۱ الگو بگیرد! حتا داشبورد این کانسپت هم بسیار شبیه به آن چه در کابین خودرو‌های پورشه می‌بینیم طراحی شده است. به خصوص، مدل کررا GT که این سبک از طراحی داخلی، بیش‌تر به آن شباهت دارد. مالک برند QRA، که کمپانی گریت وال است، ادعا کرده نسخه تولیدی این محصول با دو موتور الکتریکی، سیستم چهار چرخ محرک و شتاب صفر تا صد ۳٫۵ ثانیه‌ای عرضه می‌گردد.

ام جی سایبرستر- رودستری متعلق به آینده

عجیب‌ترین خودرو‌هایی که در ایران خواهیم دید (۱)

گویا این کانسپت با الهام از خودرو کلاسیک ام جی B رودستر ۱۹۶۰ طراحی شده است. یک اسپرت دونفره بدون سقف که می‌تواند بازار کنونی محصولات ام جی را از خودرو‌های خانوادگی به خودرو‌های جوان پسند تعمیم دهد. کمپانی سایک هیچ اطلاعاتی از مقدار اسب بخار تولیدی و ظرفیت باتری‌های آن منتشر نکرده است، اما مدعی شده که با یک بار شارژ توانایی پیمایش ۵۰۰ مایل مسافت را دارد و شتاب صفر تا صد آن هم کم‌تر از ۳٫۰ ثانیه است. فضای داخلی با تمرکز بر موقعیت نشستن راننده طراحی شده و داشبورد Y شکل و چراغ‌های LED عقب هم به نوعی یادآور پرچم انگلستان هستند تا اشاره‌ای به رگ و ریشه اصلی این برند کرده باشند.

ORA Punk Cat- کانسپتی صلح آمیز که آغازگر جنگ چینی‌ها با فولکس واگن شد!

عجیب‌ترین خودرو‌هایی که در ایران خواهیم دید (۱)

اگرچه شرکت پورشه واکنش خاصی به کپی برداری ORA از تایکان و ۹۱۱ نداشته است، اما دلیل نمی‌شود که فولکس واگن بابت مدل Punk Cat، که شباهتی انکارناپذیر به بیتل دارد، شاکی نشود! گریت وال نشان داد که رسماً به دوران کپی برداری‌های ناشیانه خودروسازان چینی رجعت کرده است. استایل اصطلاحاً رترو یا نوستالژیک این بیتل برقی چهاردر آسیایی، درون کابین با یک طراحی مینیمال همراه شده است که ما را به یاد اتاق‌های فانتزی دخترانه می‌اندازد! Punk Cat نهایتاً واکنش رسمی فولکس واگن را برانگیخت و طبق شنیده ها، وکیل‌های این کمپانی در چین در حال پیگیری قانونی و دفاع از حقوق خودروساز آلمانی هستند.

ایکس پنگ P۵: رکورد ثبت ۱۰،۰۰۰ سفارش در ۲ روز!

عجیب‌ترین خودرو‌هایی که در ایران خواهیم دید (۱)

ایکس پنگ تنها در مدت زمان ۲ روز از رونمایی خودروی الکتریکی P۵ EV، حدود ۱۰٫۰۰۰ سفارش برای خرید آن دریافت کرد! البته وقتی بدانید که برای پیش خرید این خودرو، تنها لازم به پرداخت ۱۵ دلار بوده است، چندان هم تعجب نمی‌کنید. خودرویی که به هدف رقابت با تسلا مدل ۳ تولید شده است. همچنین این کمپانی برای جذب مشتریان بیش تر، طرح شارژ رایگان مادام العمر باتری‌ها را به اولین دسته از خریداران P۵ EV ارائه می‌دهد! ما هنوز اطلاعات فنی مفیدی از این خودرو همچون سایز باتری‌ها یا نوع موتور نصب شده در آن را نمی‌دانیم، اما ایکس پنگ گفته است این محصول همراه با یک فریزر ۱۸ لیتری به دست خریدارانش می‌رسد!

IM Airo: رانندگی همراه با تصفیه هوا

عجیب‌ترین خودرو‌هایی که در ایران خواهیم دید (۱)

این خودرو از سوی طراحش این گونه توصیف می‌شود: «یک اتاق چندمنظوره با فضای اضافه برای ناهار خوردن، کار کردن، بازی کردن و حتا خوابیدن». اتومبیل خودران Airo به در‌های کشویی و صندلی‌های چرخان مجهز شده است که به سرنشینانش این امکان را می‌دهد که بدون هیچ محدودیت خاص رو در روی یکدیگر بنشینند. اما ویژگی اصلی این اتومبیل عجیب چروک، قابلیت پاک سازی هوای سمی شهرهاست. او با رد شدن از هر مسیری هوا را می‌بلعد و آن را از فیلتر‌های غول آسای HEPA تعبیه شده درون خود عبور می‌دهد. طراح Airo مدعی شده که این خودرو از سال ۲۰۲۳ آماده فروش خواهد شد. هر چند که این ادعا اندکی خوش بینانه به نظر می‌رسد.

هونگچی L کانسپت: لیموزینی مجهز به لوستر و بدون فرمان!

عجیب‌ترین خودرو‌هایی که در ایران خواهیم دید (۱)

در زمانه‌ای که خودرو‌های عادی هم به ماساژور صندلی مجهز شده اند، چگونه یک خودروی لوکس واقعی می‌تواند در میدان بازی بماند؟ اگر شما یک لیموزین هونگچی L بخرید، شاید بتوانید با لوستر نصب شده در قسمت عقب کابین آن نزد دوستان و آشنایان خودتان فخرفروشی کنید! جدا از این ایده که کاملاً مضحک به نظر می‌آید، هرگز نمی‌توان سر و صدای ناشی از تکان خوردن آویز‌های لوستر را که به محض شروع حرکت خودرو شنیده می‌شود تصور کرد! البته شما در کابین این خودرو قرار نیست کاری به نام رانندگی انجام دهید، چراکه اساساً هونگچی L فاقد غربیلک فرمان است!

MINIEV کابریو: پرفروش‌ترین خودروی الکتریکی جهان، بدون سقف می‌شود

عجیب‌ترین خودرو‌هایی که در ایران خواهیم دید (۱)
وولینگ هونگ گووانگ مینی EV فروشی خیره کننده دارد، چراکه خودرویی کاربردی محسوب می‌شود و کل قیمت تمام شده آن در حدود نصف قیمت ست ترمز‌های کربنی قابل سفارش بر روی یک آئودی است! اما اگر فکر می‌کنید این خودرو به اندازه کافی جذاب و سرگرم کننده نیست، از این پس می‌توانید نسخه کانورتیبل آن را بخرید. نسخه کابریو با چراغ‌های LED، رینگ‌های بزرگ‌تر و یک سقف تاشونده در فضای پشت صندلی‌ها عرضه خواهد شد و به گفته رسانه‌های چینی تولید آن به زودی آغاز می‌گردد.

گریت وال کانون باجا اسنیک: کپی تمام عیار از شلبی رپتور

عجیب‌ترین خودرو‌هایی که در ایران خواهیم دید (۱)

برخلاف گزارش‌های منتشرشده، هیچ رابطه‌ای میان شلبی رپتور و کانون باجا اسنیک وجود ندارد. هر چند طراحان گریت وال بیش‌ترین تلاش خود را به کار بسته اند تا چنین تصویری از پیکاپ جدیدشان ارائه دهند. کیت بالابر دو اینچی، میله‌های ضربه گیر فاکس ریسینگ، گلگیر‌های پهن و لوله هواکش کاپوت که از باجا ۱۰۰۰ گرفته شده اند، در کنار پیشرانه ۴ سیلندر نه چندان قدرتمند ۱۹۰ اسب بخاری که زیر کاپوت نهفته است، مهم‌ترین ویژگی‌های گریت وال کانون باجا اسنیک هستند که سعی دارند این خودرو را در نقش بدل چینی شلبی رپتور جا بزنند.

ادامه دارد ...

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بی نام

      خدا کنه بیاد ولی با قیمت واقعی نه چار برابر

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فن آوری هست ولی
        تو کشور ما گرون
        و توی چین ارزون
        چرا ؟

      • بدون نام

        جالب بود با اجازه شیر میکنم

    • مهمان

      ما مردم بدبخت !!! حق انتخاب نداریم ، همینی که هست !!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این چه حرفی که حق انتخاب ندارید، شما در انتخابات حق انتخاب دارید و بین هفت نامزد تحمیلی مجاز هستی یکی را انتخاب کنید و در موردخودرو هم همینطور ازبین هفت دستگاه پراید مجاز هستی یکی را انتخاب کنی،اینقدر ناامید نباش،

    • پوریای ولی

      پس خودروسازی ایرا به قیمت اینها نگاه مکنه قیمت رابالا میبره،بهخودشون نگاه نمیکنه

    • بدون نام

      ادم رو یاد پراید میندازه

    • بدون نام

      خداکنه روزی بیاد چین در ایران خودرو وسایپا رو تخته کنه

    • بدون نام

      هیچکدوم نمیتونن با پراید رقابت کنن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج