۱۱۲۶۳۶۱
۳ نظر
۵۰۰۶
۳ نظر
۵۰۰۶
پ

شادی آشنا باز هم جنجال آفرید

سانیا یوردویچ، لیبروی تیم ملی والیبال صربستان، به دلیل ارتکاب حرکت چشم کشیده که حرکتی نژادپرستانه در سراسر جهان تلقی می‌شود، در دیدار برابر تایلند، تعلیق شد.

ورزش سه: سانیا یوردویچ، لیبروی تیم ملی والیبال صربستان، به دلیل ارتکاب حرکت چشم کشیده که حرکتی نژادپرستانه در سراسر جهان تلقی می‌شود، در دیدار برابر تایلند، تعلیق شد.

در دیدار دو تیم صربستان و تایلند در لیگ ملت ها، حرکت چشم کشیده که حرکتی نژادپرستانه در سراسر جهان تلقی می شود، از سوی سانیا یوردویچ، لیبروی تیم صربستان، شکار دوربین ها شد و اعتراضات بسیاری را برانگیخت به شکلی که هشتگ نفرت‌پراکنی علیه آسیایی ها را متوقف کنید (#StopAsianHate) در توییتر تبدیل به ترند و یکی از هشتگ های داغ فضای مجازی شد.

شادی آشنا باز هم جنجال آفرید

پس از اینکه این حرکت یوردویچ اعتراضات گسترده ای را برانگیخت این بازیکن در دو بازی از همراهی تیم صربستان محروم شد تا به این ترتیب برابر تیم های ملی بلژیک و کانادا به میدان نرود.

فدراسیون بین المللی والیبال، فدراسیون والیبال صربستان را به دلیل حرکت نژادپرستانه بازیکنش 20 هزار فرانک سوئیس (22 هزار 392 دلار، 15 هزار 832 پوند) جریمه کرد. فدراسیون بین‌المللی والیبال (FIVB) امروز اعلام کرد این مبلغ به "مقابله با رفتار تبعیض آمیز یا تامین هزینه مالی برنامه‌های آموزشی و فرهنگی در خانواده جهانی والیبال" اختصاص خواهد یافت.

یوردویچ از این رفتار خود عذرخواهی کرد و دراینستاگرام خود نوشت: "من از اشتباه خود آگاهم و بلافاصله پس از مسابقه از تمام تیم تایلند عذرخواهی کردم. من با آن حرکت قصد داشتم به هم تیمی هایم بگویم که حالا ما مثل تایلندی ها شروع به دفاع می کنیم. قصد بی احترامی به هیچکس را نداشتم."

شادی آشنا باز هم جنجال آفرید

پس از انتشار این پست سانیا یوردویچ اینستاگرام خود را غیرفعال کرده است.

فدراسیون والیبال صربستان نیز ضمن عذرخواهی اعلام کرد که از این حرکت یوردویچ بسیار متاسف است و صمیمانه از تیم والیبال تایلند، مردم تایلند و همه افرادی که در این میان رنجیده شده اند عذرخواهی می کند.
این فدراسیون همچنین در بیانیه خود گفته بود که سانیا یوردویچ نیز از اشتباه خود آگاه است و از بازیکن تیم ملی تایلند بلافاصله عذرخواهی کرده است.

اما با وجود عذرخواهی بازیکن صرب و فدراسیون والیبال این کشور کارزاری اینترنتی در رابطه با تقاضای مجازات این بازیکن به راه افتاد که از فدراسیون بین المللی والیبال می خواتس تا کار خود را انجام دهد و این بازیکن را مجازات کند. این کارزار تا امروز بیش از 5200 امضا جمع کرده است.

این کارزار مدعی است که یوردویچ باید به دلیل این حرکت نژادپرستانه با مجازات سنگین تری رو به رو شود و عذرخواهی حداقل کاری است که او به عنوان یک انسان می توانست انجام دهد.

اولین بار نیست که صرب ها چنین حرکات نژادپرستانه ای را در صحنه های بین المللی مرتکب می شوند و در سال 2017 نیز پس از قهرمانی در رقابت های قهرمانی اروپا و راهیابی به مسابقات قهرمانی جهان در ژاپن تمام بازیکنان این تیم با کشیدن چشم های خود این موفقیت را به شکلی زننده و نژادپرستانه جشن گرفتند.

شادی آشنا باز هم جنجال آفرید

همچنین نخستین باری نیست که ورزشکاران مرتکب چنین خطایی می شوند؛ در سال ۲۰۱۷ ازک.وییل لاوتزی، فوتبالیست آرژانتینی، پس از اینکه عکسی از او که در آن چشم های خود را کشیده بود، منتشر شد، مجبور به عذرخواهی شد.

در سال ۲۰۰۸ نیز تیم ملی بسکتبال اسپانیا عکسی تبلیغاتی را منتشر کرد که بازیکنان هر دو تیم زنان و مردان اسپانیا روی زمین بسکتبالی که عکس اژدهای چینی بر آن نقش بسته بود، با انگشتان دو دست چشم ها را کشیده بودند!

کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز عیسی آل‌کثیر، مهاجم پرسپولیس، را به دلیل شکلکی مشابه پس از گلزنی برابر پاختاکور ازبکستان به مدت ۶ ماه از هرگونه فعالیت ورزشی محروم کرد. این کنفدراسیون حرکت شادی بعد از گل آل‌کثیر را نژادپرستانه خوانده بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      جالبه فدراسیون صربستان حرکت بازیکن خود را محکوم کرد
      ولی در ایران از باشگاه مربوطه بگیر تا فدراسیون فوتبال وخبرنگار و وزیر وکیل همه از حرکت آل کثیر دفاع کردند .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        جالبه بدونی این حرکت فقط دو جلسه محرومیت داشت

      • ebi

        میثاقی بیاد ازش حمایت کنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج