جاباما
۱۱۲۷۶۶۲
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

هشدار درباره احتمال وقوع ناآرامی‎‌ها در دی و بهمن

روزنامه اینترنتی فراز با حسین راغفر اقتصاددان و استاد دانشگاه گفتگو کرده. او با اشاره به قیمت دلار معتقد است: دولت آینده در دی یا بهمن آینده باید منتظر حاد شدن مشکلات اقتصادی، اعتراضات و ناآرامی‌ها‎ در کف جامعه باشد.

روزنامه اینترنتی فراز با حسین راغفر اقتصاددان و استاد دانشگاه گفتگو کرده . او با اشاره به قیمت دلار معتقد است: دولت آینده در دی یا بهمن آینده باید منتظر حاد شدن مشکلات اقتصادی، اعتراضات و ناآرامی‌ها‎‌ در کف جامعه باشد.

هشدار درباره احتمال وقوع ناآرامی‎‌ها در دی و بهمن

راغفر:

* (با اشاره به اینکه «نامزدهای انتخابات در مناظرات خود در خصوص کاهش قیمت دلار یا برنامه‌ روشنی ارایه نداده و یا کمتر به این موضوع پرداختند»): «به نظر می‎‌رسد نامزدها برنامه اقتصادی خود را براساس قیمت فعلی دلار پایه‌گذاری کرده‌اند. اگر به مناظره سوم نگاهی داشته باشیم به این نتیجه می‌‎رسیم که نامزده‌ها به اتفاق، همگی می‌گفتند با قیمت دلار مشکلی ندارند و هر کدام که رییس دولت آینده باشند می‌توانند این مشکل را حل کنند.»

* فرض ناگفته‌ای که در لابلای صحبت‌های همه نامزدها مستتر بود و کسی متوجه آن نشد این بود که همه‌ وعده‌های انتخاباتی نامزدها، برپایه دلار حداقل ۲۵ هزار تومانی تعیین شده است. با این فرض اساسی آنها سیر نزولی اقتصاد کشور ادامه خواهد داشت.» راغفر هشدار می‌دهد: «اگر این چنین شود دولت آینده در دی یا بهمن آینده باید منتظر حاد شدن مشکلات اقتصادی، اعتراضات و ناآرامی‌ها‎‌ در کف جامعه باشد.

* همه نامزدهای انتخابات، حتی آنان که تا پیش از این به مخالفت با برجام شهره‌ بودند در یک چرخش ۱۸۰ درجه‌ای از پایبندی خود به توافق هسته‌ای سخن می‌گویند. اما به نظر نمی‌رسد چنین موضع‌گیری‌های توانسته باشد طرف مقابل را به شتاب‌بخشیدن به مذاکرات ترغیب کند. در چنین شرایطی و در حالی که پیش از این قیمت دلار با دریافت نشانه‌های مثبت از وین، در شیب نزولی قرار گرفته بود، بار دیگر منجمد شده و نشانه روشنی از کاهش آن در کوتاه مدت به چشم نمی‌رسد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج