۱۱۲۹۱۵۶
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

خاطرات صادقی از صعود به جام جهانی با کی‌روش

هشت سال پیش در چنین روزی ایران موفق شد به جام جهانی برزیل صعود کند و اکنون امیرحسین صادقی خاطرات جالبی از آن روز را بر زبان می‌آورد.

ورزش سه: هشت سال پیش در چنین روزی ایران موفق شد به جام جهانی برزیل صعود کند و اکنون امیرحسین صادقی خاطرات جالبی از آن روز را بر زبان می‌آورد.

در شرایطی که صعود ایران به مرحله نهایی جام جهانی با گره بزرگی همراه شده بود، برتری مقابل کره جنوبی در زمین این تیم، شاگردان کی‌روش را به برزیل رساند. اکنون هشت سال بعد از آن اتفاق، امیرحسین صادقی که اکنون از دنیای بازی خداحافظی کرده، خاطرات جالبی را از سرمربی پرتغالی اسبق تیم ملی مطرح می‌کند.

وی با اشاره به برتری مقابل کره جنوبی صحبت‌هایش را اینچنین آغاز می‌کند: آن مسابقات در شرایطی بود که با مدیریت کی‌روش توانستیم ۹ امتیاز از ۳ بازی کسب کنیم و به عنوان تیم اول به مرحله بعدی صعود کنیم. البته این در حالی بود که دو بازی ما هم خارج از خانه برگزار می‌شد.

وی ادامه داد: در آن مسابقات قطر و ازبکستان به همراه کره مدعی صعود بودند و تنها فقط یک تیم می‌توانست در مرحله بعدی مسابقات حضور داشته باشد. شرایط خیلی سخت بود زیرا کی‌روش، مهدی رحمتی، هادی عقیلی و محمد نصرتی را از تیم ملی خط زده بود و بازیکنان جدیدی چون من و رحمان احمدی به تیم ملی دعوت شده بودیم.

صادقی با اشاره به برتری مقابل بحرین پیش از دیدار با کره جنوبی می‌گوید: اردوی آخرمان در عمان بود، بعد از آن قطر را در زمین خودش شکست دادیم. مقابل لبنان در تهران ۴، ۵ گل زدیم که حتی باعث شد کی‌روش خیلی عصبانی شود زیرا اعتقاد داشت باید بیشتر گل می‌زدیم. بازی آخرمان مقابل کره بود، آنها زمین خوبی را انتخاب نکرده بودند. به محض ورود به کره خیلی اذیت شدیم که همین باعث شد کی‌روش عکس سرمربی کره را روی پیراهن ازبکستان در همه جای هتل بگذارد.

مدافع سابق فوتبال ایران گفت: الان برای بازی مقابل تیم‌هایی مثل هنگ‌کنگ و کامبوج پاداش آنچنانی می‌دهند اما ما تیم‌های خیلی قدرتمندتر را زدیم اما پاداشی نگرفتیم. در بازی مقابل کره آندو تیموریان در همان اوایل بازی دستش شکست و تا آخر بازی با همان شرایط بازی کرد. رحمان احمدی ستاره زمین بود و ما بعد از گلی که در اواسط نیمه دوم زدیم، ۳۰ دقیقه فشار سنگین را تحمل کردیم.

صادقی با اشاره به ماموریتی که کی‌روش در جدال با کره جنوبی به او محول کرده بود می‌گوید: یادم می‌آید قرار بود شماره ۱۹ کره را در زمین مهار کنم. کی‌روش مقابل لبنان به من استراحت داد و فقط فیلم‌های این بازیکن را به من داد و گفت روی آن بازیکن تمرکز کنم و خدا را شکر توانستیم او را مهار کنم.

مدافع سابق استقلال و تیم ملی که سابقه حضور در جام جهانی برزیل را نیز در کارنامه دارد، یکی از دلایل موفقیت ایران در آن دوره را انگیزه و روحیه‌ای می‌داند که کی‌روش به بازیکنان منتقل می‌کرد:‌ شاید این مطلبی را که می‌خواهم بگویم کسی نداند. ما با یک انگیزه خاصی مقابل کره به میدان رفتیم و آن هم این بود که قبل از اینکه مقابل کره به میدان برویم یک هفته قبلش به یک موسسه خیره‌ای که در آن کودکان قطع عضو حضور داشتند، رفتیم.

روز بازی مقابل کره یک فیلمی به دست کی‌روش رسید که برای ما در جلسه به نمایش گذاشت و آن هم خواسته این بازیکنان از ملی‌پوشان برای صعود به جام جهانی بود. اگر سه ویلا در لواسان به ما می‌دادند آنقدر انگیزه در ما ایجاد نمی‌کرد که آن فیلم به وجود آورد. به صراحت می‌گویم که آن فیلم باعث شد که تیم ملی به جام جهانی برود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج