۱۱۲۹۶۰۹
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

کروات‌ها، مردان ارزان و تأثیرگذار فوتبال ایران

مربیان کروات نه مثل آندره‌آ استراماچونی و گابریل کالدرون به‌خاطر دستمزد رفیق نیمه‌راه می‌شوند و نه مثل کارلوس کی‌روش نگران دوقطبی‌سازی آن‌ها هستیم و نه مثل مارک ویلموتس با قرارداد میلیونی بی‌مسئولیت هستند. به نظر می‌رسد با شرایط فوتبال ایران، مربیان بالکان بهترین گزینه برای کار در فوتبال ایران هستند

ایران ورزشی: یک- بهمن‌ماه سال ۹۸ وقتی اعلام شد دراگان اسکوچیچ به‌عنوان سرمربی تیم ملی ایران انتخاب شده، کسی باور نمی‌کرد از کی‌روش به اسکوچیچ رسیدیم. بسیاری همچون علیرضا منصوریان شدیدترین انتقادات را علیه اسکوچیچ مطرح کردند، اما در نهایت اسکوچیچ بی‌توجه به حواشی فقط به کار خود متمرکز و با حضور در ورزشگاه‌ها به‌دنبال دعوت آماده‌ترین‌ها بود. هاشمیان هم همواره در اروپا لژیونرها را زیر نظر داشت. ثمره این سختکوشی و تلاش حالا به بار نشسته. ای کاش یاد بگیریم پیش‌داوری نکنیم.

دو- تومیسلاو ایویچ، میروسلاو بلاژویچ، برانکو ایوانکوویچ، وینکو بگوویچ و لوکا بوناچیچ همگی کروات‌هایی بودند که در عین ارزانی نسبی، سرمنشأ خدمات بزرگی به فوتبال ایران بودند. آنها نه مثل آندره‌آ استراماچونی و گابریل کالدرون به‌خاطر دستمزد رفیق نیمه‌راه می‌شوند و نه مثل کارلوس کی‌روش نگران دوقطبی‌سازی آنها هستیم و نه مثل مارک ویلموتس با قرارداد میلیونی بی‌مسئولیت هستند. به نظر می‌رسد با شرایط فوتبال ایران، مربیان بالکان بهترین گزینه برای کار در فوتبال ایران هستند.

سه- مشکلات دراگان اسکوچیچ را یک‌بار مرور کنیم: مخالفت‌های داخلی، سلب میزبانی بازی‌های حساس تیم ملی و اعطای آن به یکی از رقبای اصلی، نبود بازی‌های تدارکاتی کافی و لزوم پیروزی در همه دیدارهای باقی‌مانده باعث شد هیچ مربی ایرانی جرأت نشستن روی نیمکت تیم ملی را نداشته باشد، اما کروات‌ها یاد گرفته‌اند با سخت‌ترین شرایط بسازند و هیچگاه عادت به غر زدن ندارند. فراموش نکنیم با همین بازیکنان بدون مربی دلسوز تا پای حذف هم رفتیم و روزها، هفته‌ها و ماه‌های سختی را سپری کردیم. اسکوچیچ به‌خوبی ما را از یک سال و نیم کابوس نجات داد؛ از آبان سال ۹۸ تا حالا بارها احتمالات صعود را بررسی کردیم و حالا با خیال راحت منتظر قرعه مرحله نهایی می‌مانیم.

چهار- با سیدبندی مرحله دوم، اگر به عربستان سعودی برخورد نکنیم، به نظر نمی‌رسد برای صعود به جام‌جهانی مشکلی داشته باشیم، چراکه با ژاپن برخورد نمی‌کنیم و از بین کره‌جنوبی و استرالیا یکی در گروه ایران قرار خواهند گرفت. سایر تیم‌ها هم روی کاغذ حداقل خطری برای تیم ملی محسوب نمی‌شوند، پس باید به کادر فنی تیم ملی متشکل از دراگان اسکوچیچ، وحید هاشمیان، ماریو توت و ملادن ژگانیر که عیار خود را نشان داده‌اند اعتماد کرد.

پنج- ردپای کارلوس کی‌روش را باید در این موفقیت جست‌وجو کرد. تربیت نسل جنگجو، باانگیزه و باتجربه همچون علیرضا بیرانوند، سردار آزمون، مهدی طارمی، علیرضا جهانبخش، محمدحسین کنعانی‌زادگان، میلاد محمدی، احمد نوراللهی، سعید عزت‌اللهی، مهدی ترابی، وحید امیری، سامان قدوس، مرتضی پورعلی‌گنجی، مجید حسینی و... حاصل اعتماد بلندمدت به یک مربی بادانش و کاربلد بود. باید قدرشناس کی‌روش هم بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اینا که گفتی نصفشون خاصل زحمات برانکو تو پرسپولیس و مجموعه بی نظیر مرحوم نفت تهران بودن کی روش جز سرمایه سوزی چی داشت رحمتی غفوری عقیلی حسینی رضاییان مسلمان شجاع پیام صادقیان و خیلی های دیگه توسط کی روش نابود شدن مسلما کی روش هم نکات مثبت داشته ولی نکات منفی بیشتر داشته

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج