جاباما
۱۱۳۰۳۰۸
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

یک بهداد متفاوت از ریو تا توکیو

قهرمان سابق وزنه برداری جهان و المپیک گفت: حضور در المپیک توکیو با یک جایگاه متفاوت، تجربه جدیدی برایم است و امیدوارم جواب اعتمادی که به من کردند را بدهم.

ایسنا: بهداد سلیمی قهرمان سابق وزنه برداری، سومین حضور خود را در بازی های المپیک تجربه می کند اما در یک جایگاه کاملا متفاوت. او در دو المپیک ۲۰۱۲لندن و ۲۰۱۶ ریو به عنوان ورزشکار و البته امید ایران برای کسب مدال، قدم به بازی ها گذاشت اما در المپیک توکیو عضو کادر سرپرستی کاروان است و ۲۴ تیر نیز به توکیو می رود چراکه مسئولیت فنی رشته های اعزامی ایران به المپیک را برعهده دارد.

سلیمی درباره این تجربه متفاوت و جدید صحبت کرد که در ادامه می خوانید:

*قرار است به المپیک توکیو بروید، فکر می کنید با توجه به جایگاهی که دارید، این تجربه تا چه اندازه متفاوت باشد؟

قطعا تجربه متفاوتی خواهد بود. قبلا در قالب ورزشکار به المپیک رفتم و اکنون به عنوان عضوکادرسرپرستی به المپیک توکیو می روم. از طرفی در المپیک های قبلی تمام حواس و تمرکزم روی خودم، تمرینات و بدنم بود اما الان باید حواسم به تمام نفرات اعزامی باشد. حجم کار نیز زیاد است و به همان نسبت هم مسئولیت بیشتر و امیدوارم در این کار موفق باشم. ۲۵ روز در المپیک هستم. وظایفم توسط سرپرست کاروان مشخص شده است و سعی می کنم به نحو احسن انجام دهم.

*اینکه یک نفر از قشر ورزشکاران که مشکلات آنها را می شناسد، داخل کادرسرپرستی باشد می تواند به نفع ورزشکاران باشد؟

بله همین طور است. من سالهای گذشته مشکلات آنها را داشتم و الان سعی می کنم باری از دوش ورزشکاران بردارم تا تمرکزشان فقط روی تمرین و مسابقه باشد.

*زمانی که المپیک ریو تمام شد فکرش را می کردید قرار است در المپیک توکیو آن هم در یک جایگاه دیگر حضور داشته باشید؟

پیش بینی نمی کردم که در المپیک توکیو با این عنوان حضور داشته باشم و دنبالش هم نبودم اما آقای صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک اعتماد کرد و آقای سجادی و فخری نیز من را داخل کادر قرار دادند و امیدوارم جواب اعتمادشان را بدهم و مستمر ثمر باشم.

*این تجربه جدید تا الان چطور بوده است؟

تجربه خوبی است و ابعاد جدیدی از ورزش را دارم می بینم. دوستان بسیار خوبی نیز پیدا کردم و دارم کار را یاد می گیرم.

*مسئولیتی که الان دارید واقعا کاری است به آن علاقه دارید؟

علاقه ام ورود به بحث مدیریت ورزشی است و الان هم دارم در همین رشته تحصیل می کنم. برای ورود به مدیریت بالاتر، اینجا نقطه شروع خوبی می تواند برای من باشد و تجربه های خیلی خوبی به دست می آورم که بعدا می توانم از آنها استفاده کنم.

*سعی کردید ارتباط خود با ورزشکاران را نزدیک کنید؟

بله،با ورزشکاران اکثر رشته ها در ارتباط هستم و دراتاق من به روی آنها باز است تا اگر کار و مشکلی داشتند بیایند و سعی می کنم در حد توانم به آنها کمک کنم.

*المپیک ریو با تمام اتفاقات تلخش برای بهداد سلیمی فراموش شده است؟

پنج سال از المپیک ریو گذشته است اما جزیی از خاطرات است و نمی شود آن را فراموش کرد. تجربه سختی بود بعد از مصدومیت سنگینی که داشتم تلاش کردم به المپیک برسم و روز مسابقه هم آن اتفاقات افتاد اما الان همه چیز به خاطرات پیوسته است.

*هنوز هم معتقدید در زمان درست از ورزش قهرمانی خداحافظی کردید؟

فکر می کنم درست ترین کار را انجام دادم. اگر در بازی های آسیایی۲۰۱۸ با مدال طلا خداحافظی نمی کردم، شاید مجبور می شدم در یک شرایط تلخ تر خداحافظی کنم. با توجه به مصدومیت زانویم، کار در سال های بعد سخت تر هم می شد و بهترین تصمیم را گرفتم. حداقل در در بحث خداحافظی تصمیم درستی گرفتم.

*یعنی تصمیمات نادرست ورزشی هم داشته اید؟

قطعا، در سالهایی که من فعالیت می کردم، اتفاقات زیادی رخ داد وتصمیمات نادرست زیادی گرفته شد اما این خداحافظی کار خوبی بود.

*رقابت دسته فوق سنگین وزنه برداری المپیک را تماشا می کنید و فکر می کنید تالاخادزه رکورد فوق العاده ای ثبت کند؟

هر رقابتی که وقت داشته باشم، می روم. به نظرم رکورد فوق العاده ای ثبت می کند چون تمرینات او را می بینم از این رو فکر می کنم در المپیک وزنه های عجیب و غریبی بزند.

*وزنه های که تالاخادزه می زند خیلی عجیب نیست؟

این وزنه ها مقداری از شرایط عادی به دور است اما انسان نشان داده هر کاری که علاقه داشته باشد و بخواهد، می تواند انجام دهد. قطعا وزنه های که تالاخادزه می زند، بسیار با ارزش است و برای رسیدن به این وزنه ها و دومین طلای المپیک خود تلاش زیادی می کند. البته خیلی مواقع از من می پرسند شاید پشت پرده داستانی هست که چنین وزنه هایی می زند اما به نظرم اگر چیزی وجود داشت باید تا الان مشخص می شد. سال های زیادی است که دارد وزنه می زند و همیشه هم تست دوپینگ او منفی بوده و هیچ موقع هم مسئله ای برایش پیش نیامده است بنابراین اگر داستانی پشت این وزنه ها وجود داشت، زودتر از این مشخص می شد.

*اینکه بعد از دو المپیک لندن و ریو، قرار نیست در سالن وزنه برداری سرود کشور ایران پخش شود، ناراحت کننده نیست؟

در ورزش هیچ چیزی مشخص نیست واصلا نمی توان پیش بینی کرد، ممکن است نواخته شود و الان باید درصد کمی شانس کنار گذاشت. در مسابقات جهانی ۲۰۰۳ هیچ کسی برای مرحوم فلاحتی نژاد مدال متصور نمی شد اما برخواه مصدوم شد و چند نفر هم اوت کردند و در نهایت طلای جهان به او رسید. ممکن است این اتفاقات در المپیک هم رخ بدهد و به مدال طلا برسیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج