۱۱۳۰۶۱۴
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

آغاز جنگ سهمیه در لیگ برتر

در هفته بیست‌و‌چهارم لیگ برتر، استقلال تیم سوم جدول، فردا میزبان گل‌گهر تیم چهارم است

روزنامه همشهری: در هفته بیست‌وچهارم لیگ برتر از رقابت نزدیک پرسپولیس و سپاهان در صدر جدول که بگذریم، حساس‌ترین بازی هفته را استقلال و گل‌گهر در ورزشگاه آزادی تهران برگزار می‌کنند.

همسایگی ۲ تیم در جدول رده‌بندی و رقابتی که برای کسب رتبه سوم میان آنها جریان دارد فقط ۱۰درصد از حساسیت این بازی را شکل می‌دهد. ۹۰درصد دیگر، جنگ سنتی میان ۲ چهره محبوب آبی‌ها یعنی امیر قلعه‌نویی و فرهاد مجیدی است. فرهاد اگرچه هنوز روی نیمکت استقلال هیچ جامی نگرفته اما محبوبیتی که از زمان بازی‌اش جمع کرده هنوز آنقدر پابرجاست که حتی در جنگ میان او و مدیران استقلال هواداران طرف شماره۷محبوب‌شان را بگیرند. آن طرف امیر قلعه‌نویی هم صاحب تمام جام‌های استقلال در لیگ برتر است و با وجود اینکه از آخرین حضورش روی نیمکت آبی‌ها ۶سال گذشته هنوز برای قشر خاصی از استقلالی‌ها محبوب‌ترین است و همیشه یکی از گزینه‌های بازگشت به نیمکت این تیم محسوب می‌شود.

امیر- فرهاد؛ 2بازی، 2باخت

روزی که فرهاد مجیدی در یکی از خلوت‌ترین بازی‌های استقلال از فوتبال خداحافظی کرد، سرمربی آبی‌ها و کسی که فرهاد پیش از همه او را برای خداحافظی در آغوش گرفت همین امیر قلعه‌نویی بود. رابطه این دو بعدها با قهر و آشتی‌های زیادی همراه بوده اما همه می‌دانند رابطه‌ای که میان این دو نفر حاکم است نامش هر چه باشد رفاقت نیست. تقابل‌های این دو چهره به‌عنوان ۲ سرمربی به همان ۲ بازی خاص فصل گذشته محدود می‌شود که با فاصله‌ای کوتاه در لیگ و حذفی انجام شد.

سال گذشته در هفته‌های پایانی لیگ استقلالِ مجیدی با سود بردن از اشتباهات داوری سپاهانِ قلعه‌نویی را ۲ بر یک برد. چند روز بعد ۲ تیم دوباره در جام‌حذفی به مصاف هم رفتند که این بار استقلال کاملا برتر بود و آسان‌تر از بازی قبلی با ۲گل برنده شد. امیر قلعه‌نویی در بازی اول به‌خاطر بیماری غایب بود و در بازی دوم که حضور داشت بین ۲ نیمه به‌دلیل اعتراض شدید به داوری اخراج شد. مصاف فردا شب، سومین تقابل امیر و فرهاد از روی نیمکت‌هاست؛ مصاف شماره۷و شماره۸محبوب استقلال در سال‌های دور و نزدیک.

امیر-استقلال؛ کاملا مساوی

قلعه‌نویی اگرچه در تقابل با مجیدی هیچ بردی نداشته اما در بازی‌های رودررو مقابل استقلال کارنامه متعادلی دارد که تعداد برد و باخت‌هایش کاملا مساوی است. او در کسوت مربیگری با تیم‌های مس کرمان، سپاهان، تراکتور، ملوان، ذوب‌آهن و گل‌گهر ۲۱بار در لیگ برتر مقابل استقلال قرار گرفته که حاصل کارش ۹برد، ۵مساوی و ۷باخت بوده است. یعنی بردهای قلعه‌نویی ۲تا بیشتر از استقلال بوده که این دو برد هم با ۲باخت او در جام‌حذفی پاک می‌شود.

او یک‌بار با تراکتور و یک‌بار با سپاهان در جام حذفی به مصاف استقلال رفته که مقابل مظلومی و مجیدی شکست خورده است. بنابراین کل بازی‌های رودرروی قلعه‌نویی با استقلال در لیگ و حذفی ۲۳بازی است که سهم هر یک از طرفین ۹برد بوده است. امشب هر دوطرف به‌دنبال دهمین برد می‌گردند و البته امیر تشنه کسب نخستین پیروزی مقابل فرهاد و گرفتن انتقام ۲ باخت سال گذشته است. امیر در بازی رفت این فصل در سیرجان ۲بر یک به استقلالی باخت که سرمربی‌اش در آن روز محمود فکری بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج