۱۱۳۰۶۸۲
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

درخواست عجیب بیرانوند از انتورپ: فقط شماره یک!

دروازه بان شماره یک تیم ملی ایران تاکید کرد که یک فصل بازی در فوتبال اروپا باعث شد تا او تجربیات زیادی را به دست بیاورد.

ورزش سه: علیرضا بیرانوند، دروازه بان شماره یک تیم ملی فوتبال ایران بعد از درخشش در پرسپولیس و تیم ملی سرانجام ترجیح داد که فوتبالش را در اروپا ادامه بدهد. او فصل گذشته راهی فوتبال بلژیک شد تا به عضویت تیم آنتورپ درآید. هر چند بیرانوند در تمام بازی های این تیم به میدان نرفت اما در مجموع در مسابقاتی که برای آنتورپ انجام داد عملکرد خوبی داشت. حتی خودش هم تاکید می کند که یک جلسه تمرین در فوتبال اروپا می تواند با چند بازی در لیگ برتر ایران برابری کند. او بدون شک یکی از بهترین گلرهای آسیاست و از همین حالا به فکر این است که دومین جام جهانی اش را هم تجربه کند. با بیرانوند در خصوص روزهایی که در فوتبال اروپا پشت سر گذاشت صحبت کردیم و البته بحث به بازی های تیم ملی در بحرین هم کشیده شد. گفت و گوی اختصاصی ورزش سه با دروازه بان تیم ملی را در ادامه می خوانید:

فصلی که در اروپا پشت سر گذاشتی چطور بود؟

فکر می کنم فصل خوبی بود و اتفاقاتی رخ داد که چیزهای زیادی را یاد گرفتم. البته برخی جریان ها برای من رخ داد که فنی نبود و تصمیم گرفته ام که سر فرصت مناسب در موردشان صحبت کنم تا مردم ایران خیلی چیزها را بدانند. به هر حال ممکن است که طرفداران فوتبال برخی ابهامات در مورد عملکرد من در فصل گذشته در ذهن شان داشته باشند ولی برخی مسائل فوتبالی برایم رخ داد که بحث وطن فروشی بود. البته الان نمی خواهم در موردش صحبت کنم.

این بحث عجیبی که به آن اشاره کردی در مجموع غیر فوتبالی است؟

بله همین طور است و من ترجیح می دهم که در موردش فعلا صحبت نکنم ولی همین قدر بگویم که بسیار تاثیر گذار بود. از لحاظ فوتبالی که ده دوازده بازی انجام دادم و در لیگ اروپا هم به میدان رفتم که می توان به بازی کردنم مقابل تاتنهام اشاره کرد. در بازی هایی هم که به میدان رفتم به خاطر قدرت و توانایی های خودم بود.

چرا الان نمی خواهی در مورد موضوع مهمی که گفتی صحبت کنی؟

ترجیح می دهم در مورد این مساله در تلویزیون صحبت کنم و با مردم ارتباط تصویری داشته باشم تا خیلی راحت بتوانم صحبت هایم را انجام دهم و بگویم که چه اتفاقاتی رخ داده است. من در مسابقاتی که به میدان رفتم فقط یک باخت داشتیم و در همان بازی هم ستاره تیم بودم ولی یک مصدومیت باعث شد که شرایطم سخت شود.

در مورد این مصدومیت بیشتر صحبت کن که اگر اشتباه نکنیم در بازی با رنجرز رخ داد.

بله همین طور است؛ من در دقیقه ۸۰ از ناحیه کشاله مصدوم شدم و وقتی بیرون آمدن ۳-۲ جلو بودیم. قبل از این اتفاق هم همسترینگم پاره شده بود و ترس داشتم که نکند دوباره یک اتفاق بد برایم رخ داده باشد. ما بازی را باختیم و دو روز بعد از بازی با رنجرز بود که من می خواستم غیرت و تلاش خودم را نشان دهم و در یک مسابقه ای که در لیگ بازی داشتیم به میدان بروم.

من قبلا هم چنین شرایطی را در پرسپولیس تجربه کرده و با مصدومیت های سخت به میدان رفتم و اهل جا زدن نبودم. من فردای بازی با رنجرز به تمرین آمدم و می دیدم که بازیکنان با نگاه خاصی از من می پرسند که آیا می خواهی تمرین کنی؟ آنها به من می گفتند که نباید تمرین کنی و حداقل به دو هفته استراحت نیاز داری و باور نمی کردند که بخواهم تمرین کنم. از یک طرف این موضوع می توانست به سرمربی تیم یک ذهنیت بدی بدهد که اگر من آسیب دیدگی ام جدی نبود پس چرا در بازی با رنجرز از زمین بیرون آمدم و اگر مصدومیتم جدی است پس چرا فردای بازی در تمرین حضور پیدا کرده ام.

واقعا چرا این کار را انجام دادی؟

من دوست نداشتم که جایگاهم را از دست بدهم و به همین دلیل دو روز بعد از بازی با رنجرز در لیگ به میدان رفتم و در دقیقه ۳۰ مصدوم شدم. طبیعتا سرمربی حس بدی به من پیدا کرد و این ذهنیت را داشت که من هر وقت بخواهم بازی می کنم و هر وقت بخواهم از زمین مسابقه بیرون می آیم. او حتی با دکترها هم در این زمینه صحبت کرد و برخی حرف ها به گوش من رسید که بیرانوند به فکر تیم نیست و هر کاری می خواهد انجام می دهد. طبیعتا او حس خوبی به من نداشت و بعد از این که مصدومیتم تمام شد دیگر به من بازی نداد.

آیا خودت هم با سرمربی صحبت کردی؟

بله صحبت کردم ولی همان طور که گفتم ذهنیت سرمربی منفی بود و حتی وقتی از تیم ملی برگشتم در مورد اینکه آیا خسته هستم یا نه هیچ صحبتی با من انجام نداد. به هر حال وقتی این اتفاقات پیش می آید پزشکان باید تصمیم بگیرند که بازیکن بازی کند یا اینکه مراحل درمانی را پشت سر بگذارد. با این حال من دوست نداشتم که جایگاهم را از دست بدهم به همین دلیل با شرایط آسیب دیده در آن بازی به میدان رفتم.

جالب اینجاست که آن مربی از تیم شما رفته است، درست است؟

بله، در حال حاضر یک مربی دانمارکی به تیم ما آمده است. من قبلا با رئیس باشگاه صحبت کرده و گفته بودم که اگر آن مربی بماند نمی توانم در آنتورپ بمانم. حتی قبل از اینکه با تیم ملی به بحرین بروم با من صحبت کردند و گفتند که مربی جدید آمده و می توانی خودت را نشان بدهی.

آیا قرار است در آنتورپ بمانی؟

امسال، سال جام جهانی است و طبیعتا یک سال مهم برای من محسوب می شود. من صبح روز یکشنبه به بلژیک بازخواهم گشت و قطعا با سرمربی جدید صحبت خواهم کرد. به آنها خواهم گفت که اگر قرار است در آنتورپ بمانم باید گلر اول باشم چون سال جام جهانی را در پیش داریم. به هر حال آنها هم می دانند که من با چه رزومه ای به این تیم آمدم و فکر می کنم در آنتورپ تنها بازیکنی هستم که شانس بازی کردنم در جام جهانی زیاد است. البته یکی دو بازیکن داریم که زیر ۲۲ سال هستند و این شانس را دارند که در جام جهانی بازی کنند. با این حال مسئولان باشگاه با من صحبت کردند و گفتند که دوست داریم بمانی.

این که گاهی اوقات بازی نمی کردی برایت آزار دهنده نبود؟

طبیعتا این شرایط سخت است. وقتی با این وضعیت به تیم ملی می آیم طبیعتا برای مردم، رسانه ها و آنهایی که فوتبال را دنبال می کنند یک ذهنیت به وجود می آید و شاید برخی انتقاد کنند که بیرانوند در شرایط بازی نیست. با این حال من همیشه خوب تمرین می کردم تا در اوج آمادگی باشم و فصل خوبی هم داشتم. شاید بازی هایم تداوم نداشت ولی به قول کی روش یک بار بازی کردن در اروپا یا یک جلسه تمرین در اروپا اندازه ۵ بار بازی کردن در ایران است.

آیا به لیگ برتر بر نمی گردی؟

این موضوع هنوز مشخص نیست و همه چیز بستگی به مذاکرات من با باشگاه آنتورپ و سرمربی تیم دارد. هر جا که باشم می خواهم گلر اول باشم چون حضور در جام جهانی برایم بسیار مهم است و دوست دارم که در این جام دیده شوم.

آیا در حال حاضر از لیگ برتر ایران پیشنهاد داری؟

این طبیعی است که اگر بخواهم به ایران برگردم تیم های زیادی خواهان جذب من باشند و بابت این موضوع خدا را شکر می کنم. طبیعتا چند پیشنهاد دارم ولی نمی خواهم برگردم. در واقع اولویت من بازگشت به فوتبال ایران نیست بلکه دوست دارم در فوتبال اروپا فعالیتم را ادامه دهم. اگر در اروپا بازی کنم این موضوع برای رفتن به جام جهانی کمک زیادی به من خواهد کرد، حتی اگر قرار باشد قرضی به تیم دیگری بروم. البته مسئولان آنتورپ با مدیر برنامه هایم صحبت کرده اند و این صحبت ها مثبت بوده است. خودم هم باید با سرمربی جدید صحبت کنم تا ببینم شرایط چطور پیش می رود. من قول می دهم که فصل آینده بهترین عملکرد را داشته باشم و هدفم این است که در سال های بعد بتوانم به تیم های بهتری بروم.

در مورد عملکرد تیم ملی در بحرین صحبت کن. فکر می کردی که بتوانیم به مرحله بعد صعود کنیم؟

ما باید صعود می کردیم. البته خودمان شرایط را سخت کردیم و دو شکست بد برابر عراق و بحرین داشتیم. با این حال بازیکنان از حمایت مردم انرژی مثبت گرفتند و همه هدف مان این بود که آنها را خوشحال کنیم. خدا را شکر که در نهایت توانستیم به مرحله بعدی صعود کنیم و امیدوارم در دور بعد هم با قدرت ظاهر شویم.

در خصوص عملکرد دراگان اسکوچیچ صحبت کن. کار کردن با این مربی چطور بود؟

دراگان از روزی که با فدراسیون فوتبال ایران قرارداد امضا کرد، در مجموع کمتر از ۲ ماه بازیکنان را در اختیار داشت. این مربی شناخت خوبی از فوتبال ما دارد ولی متاسفانه زیاد وقت نداشت تا در اختیار بچه ها باشد. من دراگان را یک مربی زحمتکش و کاربلد دیدم و از همان ثانیه اولی که به تیم ملی آمد دوست داشت موفق باشد. تنها چیزی که حس کردم اسکوچیچ را اذیت می کند وقت کمی بود که در اختیار داشت، در واقع او شرایط سختی داشت تا بتواند ایده های خود را در تیم ملی پیاده کند.

از طرفی بازیکنان هم در این بازی ها و قبل از مسابقات روی این موضوع تمرکز کردند که ما مصدوم ندهیم تا کارمان سخت نشود. ما واقعا تایم زیادی نداشتیم تا در کنار هم کار کنیم ولی خوشبختانه عملکرد خوبی داشتیم و نکته مهم این بود که تیم ملی تهاجمی بازی کرد. من از آن عقب بچه ها را می دیدم و شکل تیمی ما به گونه ای بود که تهاجمی فوتبال بازی می کردیم. البته من باید به یک موضوع دیگر هم اشاره کنم.

چه موضوعی؟

اسکوچیچ خیلی علاقه داشت که از سیستم ۲-۵-۳ استفاده کند ولی همان طور که گفتم ما زمان لازم را در اختیار نداشتیم. این مربی پرس از جلو را هم دوست دارد و در بازی با بوسنی بود که بچه ها با این سیستم بازی کردند ولی همان طور که گفتم که زمان کافی در اختیار دراگان نبود که بتواند تفکراتش را در تیم جا بیاندازد. با این حال او خیلی زحمت کشید و به خوبی تیم را هدایت کرد و ما توانستیم به مرحله بعدی صعود کنیم.

فکر می کنی اسکوچیچ در تیم ملی بماند؟

من نمی دانم چه اتفاقاتی رخ می دهد ولی امیدوارم هر مساله ای که برای تیم ملی اتفاق می افتد در نهایت ختم به خیر شود و ما به جام جهانی صعود کنیم.

نظر تو چیست؟

من هم صحبت های بسیاری از کارشناسان و بسیاری از بازیکنان سابق تیم ملی را می خوانم. برای مثال مهدی مهدوی کیا چند روز پیش صحبت کرده بود و او هم نظرش این بود که دراگان بماند. تمام بازیکنان تیم ملی هم دوست دارند اسکوچیچ بماند چون ما نتایج خوبی گرفتیم ولی به هر حال باید منتظر بمانیم و ببینیم که فدراسیون فوتبال چه تصمیمی خواهد گرفت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج