جاباما
۱۱۳۰۹۶۴
۲ نظر
۵۰۱۶
۲ نظر
۵۰۱۶
پ

هشدار روسیه: دفعه بعد به ناو شلیک می‌کنیم

روسیه روز پنجشنبه به انگلیس هشدار داد كه در صورت تکرار اقدامات تحریک‌آمیز ناوهای این کشور در سواحل شبه جزیره کریمه در دریای سیاه، این ناوها را مستقیما هدف قرار خواهد داد.

یورو نیوز: روسیه روز پنجشنبه به انگلیس هشدار داد كه در صورت تکرار اقدامات تحریک‌آمیز ناوهای این کشور در سواحل شبه جزیره کریمه در دریای سیاه، این ناوها را مستقیما هدف قرار خواهد داد.

دولت مسکو همچنین در اعتراض به ورود ناو انگلیسیی به منطقه‌ای که روسیه آن را آب‌های سرزمینی خود می‌داند، دبورا برونرت، سفیر انگلیس را احضار کرد. وزارت امور خارجه روسیه اقدام کشتی انگلیسیی را «خطرناک» خوانده است. ماریا زاخاریووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز دولت لندن را به «دروغگویی آشکار» متهم کرد.

هشدار روسیه: دفعه بعد به ناو شلیک می‌کنیم

روسیه در سال ۲۰۱۴ شبه جزیره کریمه را ضمیمه خاک خود کرد، اما بیشتر کشورهای جهان به ویژه آمریکا، اتحادیه اروپا و کشورهای غربی این منطقه را متعلق به اوکراین می‌دانند.

روسیه روز چهارشنبه ادعا کرده بود که در واکنش به اقدام تحریک‌آمیز یکی از ناوهای انگلیس به نام «اچ‌ام‌اس دیفندر» که تا حدود سه کیلومتر درون آب‌های سرزمینی این کشور نفوذ کرده بود، هشدار داده است. روسیه همچنین گفته است که جنگنده‌های این کشور با ۴ بار شلیک به نزدیکی کشتی نیروی دریایی پادشاهی انگلیس، آن را مجبور به خروج از منطقه کرده است.

به گفته مقامات روسی، یک شناور گشتی این کشور نیز به علامت هشدار، به سوی ناو انگلیسیی شلیک کرده است.

سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت: «ما نخست بر اساس آنچه عقل سلیم حکم می‌کند، تقاضای احترام به قوانین بین‌المللی را داریم و اگر از این راه به نتیجه نرسیدیم، می‌توانیم شلیک کنیم.»

ریابکوف با اشاره به ادعای مسکو درباره شلیک هواپیماهای روسی در مسیر ناوشکن انگلیسیی گفت که در صورت تکرار چنین رفتاری در آینده، این بمب‌ها «نه تنها در مسیر کشتی، بلکه به خود کشتی» نیز شلیک خواهد شد.

دریای سیاه که روسیه برای تأمین قدرت خود در دریای مدیترانه از آن استفاده می‌کند، برای قرن‌ها نقطه تقابل میان روسیه با رقبایش از جمله ترکیه، فرانسه، انگلیس و آمریکا بوده است.

روایت انگلیس

انگلیس روایت روسیه از این ماجرا را رد کرده و گفته است که هیچ گونه شلیک هشداری در مسیر ناوشکن این کشور نشده است.

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس گفت: «کشتی جنگی انگلیس که از بندر اودسای اوکراین به سوی بندر باتومی گرجستان در حرکت بود، مطابق قانون عمل کرده و در آب‌های بین‌المللی بوده است.»

جانسون افزود: «اینها آب‌های اوکراین هستند و استفاده از آنها برای رفتن از مقطه آ به ب کاملاً درست بوده است.»

دومینیک راب، وزیر امور خارجه انگلیس نیز روایت روسیه از این ماجرا را «نادرست» خوانده و گفت بیان این ماجرا به این شیوه از سوی دولت روسیه «پیش‌بینی‌پذیر» بوده است.

از سوی دیگر بن والاس، وزیر دفاع انگلیس خلبانان روسی را به انجام عملیات «ناامن» هوایی در فاصله ۱۵۲ متر بر فراز کشتی ارتش این کشور متهم کرد. والاس گفت: «نیروی دریایی سلطنتی همیشه قوانین بین‌المللی را رعایت می‌کند و مداخله غیرقانونی را در مسیر ناوی که خطایی انجام نداده، نمی‌پذیرد.»

طبق قوانین بین‌المللی دریایی، شناورها در صورتی که خطایی انجام ندهند و گذر آنها مشکلی برای امنیت‌شان ایجاد نکند، مجازند از آب‌های سرزمینی کشورهای دیگر عبور کنند.

در یکی از ویدیوهایی که از صحنه تنش دریایی در روز چهارشنبه منتشر شده، صدای انفجار نیز شنیده می‌شود. در این ویدیو که از درون ناو انگلیسیی گرفته شده، صدای یک فردی شنیده می‌شود که به زبان انگلیسی و با لهجه روسی به سربازان حاضر در کشتی می‌گوید از منطقه دور شوند وگرنه ممکن است به آنها شلیک شود.

انگلیس ادعای روسیه مبنی بر شلیک هشدار قایق گشتی به ناو خود را رد کرده و می‌گوید صدای انفجاری که در این ویدیو شنیده می‌شود، مربوط به شلیک توپخانه روسیه در یک عملیات تمرینی بوده است.

روسیه ویدیوی مربوط به پرواز جنگنده‌های خود از نوع سوخو ۲۴ با ارتفاع کم بر فراز ناو انگلیسیی را نیز منتشر کرده است. وزیر دفاع انگلیس گفت: «این هواپیماها هیچ تهدیدی فوری برای اچ‌ام‌اس دیفندر نداشتند، اما بخشی از مانورهای آنها نه ایمن بود و نه حرفه‌ای.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • پرنیان باباش

      روسیه اگر جرأت داری بزن مال این حرفا نیستی دیگه

    • reza

      عزیزم روسیه بخواد تو دوروز انگلیسو جمع میکنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج