۱۱۳۱۴۹۷
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

قهرمان لیگ از این جدول بیرون می‌آید!

پرسپولیس و سپاهان سه بازی با تیم‌های مشترک خواهند داشت و هر یک سه دیدار مقابل تیم‌های بالای جدول برگزار می‌کنند.

ورزش سه: تیم فوتبال سپاهان در حالی به مصاف فولاد خواهد رفت که پرسپولیس با کسب پیروزی مقابل مس رفسنجان زودتر از مرز ۵۰ امتیاز عبور کرد و صدرنشین جدول رده بندی لیگ بیستم شد اما شاگردان نویدکیا با پیروزی یک گله نیز به صدر باز خواهند گشت.

نکته مهم درباره ادامه بازی‌های لیگ بیستم این است که باتوجه به ایجاد اختلاف ۱۰ امتیازی با استقلال، این تیم تا حد زیادی شانس قهرمانی اش را از دست داده و دوئل برای کسب جام بین سپاهان و پرسپولیس پیگیری می‌شود و در این بین ۱۳ بازی هستند که قهرمان را تعیین خواهند کرد.

قهرمان لیگ از این جدول بیرون می‌آید!

* حریفان مشترک و بازی‌های سرنوشت‌ساز

پرسپولیس و سپاهان در هفته‌های پایانی سه حریف مشترک دارند: فولاد، ماشین سازی و پیکان. نکته جالب اینکه سپاهان در سه هفته متوالی با این تیم‌ها بازی می‌کند اما پرسپولیس در هفته‌های زوج باقی مانده رودرروی این تیمها قرار خواهد گرفت. نقطه مشترک دیگر اینکه سرخپوشان و طلایی پوشان از این بازی های سه گانه تنها یکی را در شهر خود برگزار خواهند کرد.

آنچه بازی‌های مشترک را مهم کرده این است که اگر به طور مثال فولاد مقابل سپاهان بازنده شود و پرسپولیس را متوقف کند، راه قهرمانی سپاهان هموار می‌شود یا اگر ماشین سازی مثل دور رفت، مانع از پیروزی سپاهان شود، فرصت بسیار مطلوب برای پرسپولیس پدید خواهد آمد.

* از قلعه‌نویی تا رحمتی؛ از خطیبی تا پورموسوی

بازی‌های مهم‌تر پرسپولیس و سپاهان تقابل با تیم‌های میانه جدولی است که باید در همه آنها برنده شوند وگرنه راه قهرمانی شان با مشکل مواجه می‌شود.

پرسپولیس با تیم امیر قلعه‌نویی و رسول خطیبی بازی می‌کند که در دور رفت شش امتیاز را به او هدیه دادند و نویدکیا رودرروی صنعت نفت و پدیده قرار خواهد گرفت که تیم مشهدی در دور رفت موفق به کسب پیروزی شد.

لازم به ذکر است که هر دو بازی پرسپولیس در ورزشگاه آزادی خواهد بود اما سپاهان باید در ورزشگاه امام رضا به مصاف پدیده برود.

* منصوریان و استقلال؛ علیه تیم قهرمان

در نهایت سخت‌ترین بازی پرسپولیس مقابل آلومینیوم اراک خواهد بود. چرا که اولا تنها تیمی است که از بین این شش حریف سرخپوشان را در دور رفت مغلوب کرده، دوما بالاترین تیم در جدول رده بندی است و سوما علیرضا منصوریانی را روی نیمکت خود می‌بیند که در لیگ پانزدهم ۵ امتیاز از تیم برانکو گرفت و مانع از قهرمانی اش شد.

برای سپاهان، سخت‌ترین حریف استقلال است که اگر چه در دور رفت موفق به شکستش شد اما حالا تیم فرهاد مجیدی در ورزشگاه آزادی به این سادگی‌ها تسلیم نمی‌شود. نکته جالب اینکه این بازی هفته آخر برگزار می‌شود و چند کیلومتر آن طرف تر، پرسپولیس در قلعه حسن خان به مصاف پیکان می‌رود تا قهرمان تعیین شود؛ البته به شرط این که پیش از آن پای تیمی نلغزد و قهرمان زودتر معرفی نشود.

* ذوب آهن؛ حریف کلیدی محرم نویدکیا

بازی دیگر سپاهان برابر ذوب آهن خواهد بود که اگر چه تیم قعر جدولی است اما همین نکته در هفته های پایانی می‌تواند خطرساز شود چرا که ذوب آهن در سالهای اخیر این موقعیت را تجربه کرده اما با کسب نتایج مطلوب از سقوط گریخته. همچنین این بازی دربی شهر اصفهان است که شرایط آن با یک مسابقه عادی متفاوت است.

* رفتار انتظاری؛ پرسپولیس ۶۶ - سپاهان ۶۲؟

در نیم فصل اول پرسپولیس از این شش بازی توانست ۱۵ امتیاز به دست آورد و حالا اگر چنین باشد، سرخپوشان باید ۶۶ امتیازی شوند. نکته مثبت برای پرسپولیس این است که احتمالا سقوط ماشین سازی تا هفته بیست و هشتم قطعی خواهد شد اما برای سپاهان چنین امتیازی وجود ندارد.

سپاهان از این ۷ بازی در نیم فصل اول ۱۴ امتیاز به دست آورد که میانگین قهرمانی محسوب می‌شود اما اگر پرسپولیس مثل دور رفت باشد، برای قهرمانی کافی نخواهد بود. با این حال شاید غلبه بر ماشین سازی و شکست پدیده، برای طلایی پوشان چندان دور از انتظار نباشد.

این رفتار انتظاری در حالی بررسی می‌شود که شاید چندان محتمل نباشد که چنین نتایجی دقیقا رخ دهند. از طرف دیگر تاریخ لیگ برتر ایران نشان می‌دهد که دستیابی به ۶۰ امتیاز قهرمان را تعیین خواهد کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج