جاباما
۱۱۳۱۵۲۱
۵۰۲۹
۵۰۲۹
پ

«جدایی نادر از سیمین» در ۱۰ فیلم برتر جهان

«جدایی نادر از سیمین» ساخته «اصغر فرهادی» در کنار فیلم‌هایی از «اینگمار برگمان» و «آکیرا کوروساوا» به فهرست یک روزنامه آمریکایی از ۱۰ فیلم برتر سینمای بین‌المللی راه یافت.

خبرگزاری ایرنا: «جدایی نادر از سیمین» ساخته «اصغر فرهادی» در کنار فیلم‌هایی از «اینگمار برگمان» و «آکیرا کوروساوا» به فهرست یک روزنامه آمریکایی از ۱۰ فیلم برتر سینمای بین‌المللی راه یافت.

«جدایی نادر از سیمین» در ۱۰ فیلم برتر جهان

روزنامه آمریکایی اسپوکزمن-ریویو (The Spokesman-Review) که سومین روزنامه پرمخاطب در واشنگتن است، چندی پیش در مطلبی ۱۰ فیلم برتر سینمای بین‌الملل را معرفی کرد، فیلم‌هایی که در خارج از حلقه هالیوود و با چاشنی ارزش‌ها و سبک زندگی مردم در کشور مبدا ساخته شده بودند.

در کنار تولیدات سینمایی کشورهایی چون انگلیس، سوئد، آلمان و هند، فیلم جدایی نادر از سیمین ساخته اصغر فرهادی نیز به نمایندگی از ایران به این فهرست راه یافت. روزنامه اسپوکرمن-ریویو جدایی نادر از سیمین فرهادی را یک داستان خانوادگی توصیف کرده است که تصویری پیچیده و صادقانه از زندگی در جامعه ایرانی ارائه می‌دهد.

جدایی نادر از سیمین (A Separation) پنجمین اثر سینمایی اصغر فرهادی است که در سال ۲۰۱۲ جایزه اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان را از آن خود کرد. این درام ۱۲۳ دقیقه‌ای روایتگر داستان طلاق یک زوج از طبقه متوسط جامعه است و مشکلاتی که با استخدام پرستار برای مراقبت از پدر بیمار نقش اول مرد داستان ایجاد می‌شود.

جدایی نادر از سیمین علاوه بر دریافت اسکار، در شصت و یکمین دوره جشنواره بین المللی فیلم برلین نیز جایزه خرس طلایی برای بهترین فیلم و جایزه خرس نقره‌ای برای بهترین بازیگر مرد و بازیگر زن را برد. این فیلم همچنین برای اولین بار در تاریخ سینمای ایران، به فهرست نامزدهای اسکار بهترین فیلمنامه نیز راه یافت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج