جاباما
۱۱۳۱۷۶۵
۱۴ نظر
۵۴۶۸
۱۴ نظر
۵۴۶۸
پ

زنان در آخرالزمان چگونه لباس می‌پوشند؟

سرگذشت ندیمه یا قصهٔ ندیمه مجموعهٔ تلویزیونی آمریکایی در ژانر تراژدی ا‌ست که بر اساس رمان معروف سرگذشت ندیمه، اثر مارگارت اتوود، نویسندهٔ کانادایی ساخته شده است و تولید آن از اواخر سال ۲۰۱۶ آغاز شد.

چی‌بپوشم : سرگذشت ندیمه یا قصهٔ ندیمه مجموعهٔ تلویزیونی آمریکایی در ژانر تراژدی ا‌ست که بر اساس رمان معروف سرگذشت ندیمه، اثر مارگارت اتوود، نویسندهٔ کانادایی ساخته شده است و تولید آن از اواخر سال ۲۰۱۶ آغاز شد. داستان فیلم درباره پادآرمانشهری برآمده از دومین جنگ داخلی آمریکا است، جایی که یک جامعه تمامیت‌خواه، زنان با توان باروری را به عنوان «ندیمه» به بردگی برای فرزندآوری گرفته است.

زنان در آخرالزمان چگونه لباس می‌پوشند؟

فصل اول سریال در آوریل ۲۰۱۷ در ۱۰ قسمت پخش شد. در ژوئیه ۲۰۱۹ ساخت سریال برای فصل چهارم تمدید شد که در آوریل ۲۰۲۱ پخش آن آغاز شد. در دسامبر سال ۲۰۲۰ پیش از آغاز فصل چهارم، سریال برای فصل پنجم تمدید شد.

در هفتاد و پنجمین مراسم گلدن گلوب سرگذشت ندیمه جایزه بهترین سریال تلویزیونی درام و الیزابت ماس ​​جایزه بهترین بازیگر زن را دریافت کرد.

سریال «سرگذشت ندیمه» بدون شک یکی از سریال‌های سال‌های اخیر بوده است. فصل چهارم این سریال به تازگی به اتمام رسیده است و به این بهانه قصد داریم تا رنگ لباس‌های بازیگران این سریال را مورد بررسی قرار دهیم.

ندیمه‌ها قرمز می‌پوشند

ندیمه‌ها در این سریال نقشی بسیار کلیدی دارند. آن‌ها لباس‌هایی با رنگ قرمز به تن می‌کنند که به گفته طراح لباس این فیلم، رنگ قرمز لباس آنها نشان از باروری آن‌ها دارد. این طراح لباس در مصاحبه دیگری گفته بود که با رنگ قرمز سعی داشته‌اند نشان دهند که ندیمه‌ها عاملی حیاتی برای اجتماع هستند. قرمز هچنین نماد شور و اشتیاق، قدرت و شجاعت است.

زنان در آخرالزمان چگونه لباس می‌پوشند؟

همسران کله‌غازی می‌پوشند

همسر فرماندهان پیراهنی به رنگ کله غازی یا سبز متمایل به آبی می‌پوشند. آنها هم صدایی از خودشان ندارند و در بسیاری از موارد قدرت آن‌ها با قدرت ندیمه‌ها و مارتا‌ها برابری می‌کند. آبی رنگ افسردگی و غم است این آبی افسردگی در لباس‌های آن‌ها با سبزی که نماد قدرت و زیبایی است ترکیب شده تا لباس همسران رنگ کله غازی داشته باشد.

زنان در آخرالزمان چگونه لباس می‌پوشند؟

مارتا‌ها سبز کمرنگ می‌پوشند

مارتا‌ها زنانی هستند که به هر دلیلی قادر به بچه دار شدن نیستند، اما توانایی بزرگ کردن فرزند دیگران را دارند. آنها معمولا خدمتکار خانه فرماندهان گیلیاد هستند مارتا‌ها سبز روشن می‌پوشند این سبز نماد طبیعت، رشد و سلامتی هستند. آن‌ها معمولا به ندیمه‌ها کمک می‌کنند و مورد اعتمادترین زنان در جامعه برای ندیمه‌ها هستند.

زنان در آخرالزمان چگونه لباس می‌پوشند؟

عمه‌ها قهوه‌ای می‌پوشند

عمه‌ها نسبت به زنان دیگر جامعه، قدرت و اختیارات بیشتری دارند. به عنوان مثال آن‌ها بر خلاف زنان دیگر جامعه اجازه کتاب خواندن دارند. عمه‌ها مسئول تربیت ندیمه‌ها هستند و رنگ قهوه‌ای لباسشان دقیقا نشانگر قدرت و اعتبار آن‌ها در جامعه است. لباس عمه‌ها در این سریال دقیقا همرنگ لباس ارتشی سربازان در جنگ جهانی اول است.

زنان در آخرالزمان چگونه لباس می‌پوشند؟

غیرزنان طوسی می‌پوشند

زنانی که به دلایل مختلف از جمله عقیم شدن و خیانت جنسیتی به معادن منتقل شده‌اند تادر آنجا کار کنند، دسته غیرزنان یا unwomen شناخته می‌شوند. آن‌ها پایین‌ترین دسته در میان زنان گیلیاد هستند و به همین خاطر طوسی می‌پوشند. طوسی رنگ خنثی به حساب می‌آید و طراح لباس نیز سعی کرده نشان دهد که این دسته نیز همانقدر خنثی هستند.

زنان در آخرالزمان چگونه لباس می‌پوشند؟

همسران اقتصادی چند رنگ می‌پوشند

همسران اقتصادی، همسران مردان پایین‌تر از فرماندهان گیلیاد مانند محافظان و سربازان هستند. این همسران خودشان باید بچه‌دار شوند. آن‌ها معمولا در سریال خاکستری به تن دارند، در کتاب سرگذشت ندیمه آمده که آن‌ها رنگ‌های قرمز، آبی و سبز می‌پوشند که نشان دهنده وظایف چندگانه آنهاست.

زنان در آخرالزمان چگونه لباس می‌پوشند؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • میتی از مشد

      واقعا سریال بسیار قشنگیه . حتما نگاهش میکنم

    • بدون نام

      لباس نامرئی میپوشن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        یاد داستان پادشاه و خیاط جوان می افتم که به پادشاه گفت لباسی برایت می دوزم که فقط حلال زاده ها می تونن اونو ببینند . وقتی پادشاه لخت به خیابان آمد کسی از ترس اینکه حرامراده لقب نگیره ،نگفت که لباسی نداری

    • sseed king

      من این سریال رو از ابتدا تا پایان دیدم و بغیر از چند تا سکانس که میشه ندیده گرفت و ندید (منظورم +۱۸ هستش), سریال فوق العاده جذابیه،
      فصل اولش ریتم کندی داره و در فصل دوم داستان کشش خودش رو پیدا می‌کنه و فصل سوم و حالا هم فصل چهارمش بسیار جذاب و دیدنیه،
      پیشنهاد میکنم به مخاطبین « برترینها» که اگه فیلم باز هستند و دنبال سریالهای جذاب و دیدنی هستند این سریال « سرگذشت ندیمه» رو حتما ببینند،
      فقط مجدد یادآوری میکنم که فصل اولش ریتم و سرعت داستان کند هست و باید یک مقدار حوصله کنند ولی وقتی رفتین توی دل سریال دیگه ولش نمیکنیدش
      من زمان پخشش بصورت تر و تازه هر قسمتش رو از اینترنت دانلود میکردم و تماشا می‌کردم و لذتشو می‌بردم( این مال اون زمانی بود که سایتهای دانلود فیلم و سریال مسدود و فیلتر نشده بودند)
      ارادتمند همه مخاطبین برترینها بخصوص عوامل برترینها

    • بدون نام

      چرت و پرت

    • بدون نام

      این پیش بینی ها هزاران مدل از قدیم بوده
      بالاخره یکیش به هدف می خوره نه !
      پس این حر فها بی پایه واساس هستتد

    • بدون نام

      مزخرفه!اینطوری نیست!

    • بدون نام

      سریال فوق العاده زیبایی که خیلی منو یاد وطنمون میندازه از بسیاری جهات

    • سلیمان احمدی

      با فرهنگ ایران زمین آشنا شویم .
      مرد نمکی که مرتبط با چندین هزارسال پیش تمدن ایران بوده نوعی لباس دارد که هنر خیاطی و دوخت مخفی و زیر و درشت را به رخ نویسنده مقاله فیلم کانادایی می کشد

    • مهدی

      زنان درآخرالزمان لباس نمیپوشند بزرگوار

    • بدون نام

      عالیه این سریال و البته اگه بخوام در مورد این سریال و اینکه منظور و مفهموم کلی سریال چیه به هییییییییچ وجه نظرم تایید نمیشه،ولی کاش تمام مردم ایران مخصوصا خانومها برن این سریال رو چند بار با دقت ببینن و توی نت تحلیل کامل سریال رو بخونن تا بفهمن ماها کجاییم مطمئن باشن به نکات جالبی میرسن،

    • بدون نام

      چه تخیلی تفرین

    • سپهر

      جالبه که بدونید، نویسنده این سریال گفته برای بخشی از وقایع از ایران هم الهام گرفته شده.

    • بدون نام

      ایران بس که به زنها رو داده شده نظم جامعه بهم ریخته ...خدا کنه زنها رو به جایگاه اصلیشون که باروری و تربیت فرزندانه برگردونند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج