۱۱۳۳۶۳۸
۴ نظر
۵۰۱۱
۴ نظر
۵۰۱۱
پ

۴۲۳هکتار از جنگل‌های مریوان در آتش سوخت

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مریوان گفت: طی پنج فقره آتش‌سوزی در جنگلهای بلوط این شهرستان ۴۲۳ هکتار دچار آتش سوزی شد که با کمک بالگرد مرکز کنترل و پشتیبانی اطفای حریق هوایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اطفای حریق بصورت کامل انجام گرفت.

ایرنا: رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مریوان گفت: طی پنج فقره آتش‌سوزی در جنگلهای بلوط این شهرستان ۴۲۳ هکتار دچار آتش سوزی شد که با کمک بالگرد مرکز کنترل و پشتیبانی اطفای حریق هوایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اطفای حریق بصورت کامل انجام گرفت.

آزاد نامداری اظهار داشت: آتش سوزی در بخشی از جنگل‌های مناطق مرزی «دره وران» و در نزدیکی روستایی «دوله بید» از هفته گذشته آغاز شده بود که با گسترش آتش سوزی به دلیل آلوده بودن منطقه به مین‌های دوران جنگ تحمیلی امکان اعزام نیروی انسانی وجود نداشت و به همین دلیل بالگرد مرکز کنترل و پشتیبانی اطفای حریق هوایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به این منطقه اعزام شد.

وی اضافه کرد: این بالگرد با استفاده از دولچه مخصوص آب را از دریاچه زیبار پُر و آتش را خاموش کرد که امروز نیز این بالگرد همچنان در منطقه مسقر بوده و در حال آبپاشی منطقه به منظور جلوگیری از احتمال شعله‌ور شدن تنه درختان بلوط است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مریوان گفت: علاوه بر نیروهای مردمی شامل تشکل‌ها و انجمن‌های زیست محیطی و منابع طبیعی مریوان، ۱۴ تیم عملیاتی از شهرستان‌های سنندج، کامیاران، سروآباد و مریوان به منطقه اعزام شدند.

نامداری افزود: بیشتر آتش سوزی‌ها در جنگل‌های بلوط رخ داد و گونه هایی از بنه و زالزالک هم در این آتش سوزی آسیب دیده است

وی با بیان اینکه آسیب به درختان بصورت سطحی، تاجی و تنه ای بوده است، افزود: گروههای اطفای آتش شامل ۱۳ نفر از کارکنان اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سروآباد، چهار پیمانکار بخش خصوصی، پنج نفر از کارکنان اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کامیاران و هشت نفر از اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سنندج بودند.

جنگل های این استان که بخشی از جنگل های غرب کشور را تشکیل می دهد بیشتر اطراف شهرهای بانه و مریوان واقع شده و بعد از جنگل های شمال کشور در رتبه دوم اهمیت قرار دارند.

روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کردستان ضمن دعوت از مردم و دوستداران و همیاران طبیعت به مشارکت فعال در امر حفاظت از منابع طبیعی جنگلها و مراتع استان، از شهروندان خواست هرگونه تخریب و تصرف، قطع چوب خودرو و غیرمجاز، آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع را به شماره تلفن ۱۵۰۴ و سامانه ۱۳۹ به صورت شبانه‌روزی اطلاع رسانی کرده در صورت مشاهده آتش سوزی ضمن اعلام سریع محل به سامانه تلفنی ۱۵۰۴ تا رسیدن نیروهای ویژه اطفای حریق به محل با توجه به طی مسیر با رعایت کامل نکات ایمنی از گسترش آتش جلوگیری کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • یه پرسپولیسی اصیل

      به والله این جنایته به والله این مملکت داری نیست اینکار خیانت به زمین وزمان وخدا وپیغمبر وانسانیته اینکارا دشمنی با اصل سرزمین ایرانه علت اتش سوزی ها را بیشتر مردم میدونن که چیه و بخاطر چیه متاسفانه این کارا به عمد انجام میشه همه مردم میدونن عللش چیه در همین حد بگم که جنگل استتار خوبیه بخاطر این جنگلها شهرهای کرد نشین رو به اتش میکشن بخاطر اینکه کسی نتونه از پوشش جنگل برای مخفی شدن استفاده کنه اینکارا همش از روی قصد وغرضه وگرنه مردم عادی به هیچ عنوان همچین خیانت یا بیخیالی نمیکنن

    • پرهام

      چرا اخبار نیمروزی آتش سوزی کاندا را میگه ولی آتش سوزی داخل ایران را نمیگن؟

    • بینام

      چشم مسئولین روشن

    • ناشا

      افتادن به جون جنگلهای زاگرس. خدا میدونه چی میخوان از جون ما

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج