۱۱۳۴۵۰۶
۱۰۱ نظر
۵۰۴۸
۱۰۱ نظر
۵۰۴۸
پ

اگر گشت ارشاد خوب است چرا در انتخابات تعطیل می‌شود؟

سیامک رحمانی در یادداشتی نوشت: روز گذشته سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی پایتخت در خصوص فعالیت گشت امنیت اخلاقی و طرح ناظر گفتند: «گشت امنیت اخلاقی با قاطعیت و جدیت کارش را انجام می‌دهد.»

خبرآنلاین: سیامک رحمانی در یادداشتی نوشت: روز گذشته سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی پایتخت در خصوص فعالیت گشت امنیت اخلاقی و طرح ناظر گفتند: «گشت امنیت اخلاقی با قاطعیت و جدیت کارش را انجام می‌دهد.»

سردار رحیمی اینگونه ادامه دادند که: «مسائل اخلاقی جامعه موضوعی نیست که مثلاً بگوییم طی مقطعی تعطیل‌بردار است؛ چراکه پلیس کارش را انجام می‌دهد و کسانی‌ هم که در این کشور و مملکت زندگی می کنند باید به قوانین و مقررات جاری حاکم احترام بگذارند.» البته صحبت فرمانده محترم انتظامی پایتخت موضوع تازه‌ای نیست. اگرچه مثل همیشه این اظهارات در فضای مجازی و سطح جامعه با واکنش‌هایی مواجه شده است. با عرض احترام و قدردانی از زحماتی که نیروهای زحمتکش انتظامی در کشور می‌کشند، سعی کرده‌ام خلاصه واکنش‌ها و ابهاماتی را که در مورد این طرح وجود دارد، در چند پرسش دوستانه مطرح کنم.

اگر گشت ارشاد خوب است چرا در انتخابات تعطیل می‌شود؟

یک- جناب رحیمی، همانطور که شما هم مثل ما دیده‌اید و می‌دانید، طرح‌هایی مانند گشت امنیت اخلاقی که مردم با نام مشهور «گشت ارشاد» می‌شناسند، در هر انتخاباتی در کشور تعطیل یا کمرنگ می‌شوند. انتخابات اخیر هم مستثنی نبود. زنان برای این رویداد هم با کمترین برخورد و سختگیری در سطح جامعه حضور پیدا کردند. زنانی که به نفع نامزدهای مورد نظر خود تبلیغات می‌کردند، پای صندوق رای می‌رفتند و مقابل دوربین عکاسان و سیما قرار می‌گرفتند. سوالی که مطرح می‌شود این است که آیا دستورالعمل صریحی برای تعطیلی گشت ارشاد در این ایام وجود دارد؟

از طرف مسئولان کشوری، شورایعالی امنیت ملی یا جای دیگر به شما توصیه می‌شود که در زمان انتخابات کاری با مردم نداشته باشید و آنها را آزاد بگذارید یا تصمیم خود نیروی انتظامی و فرماندهان آن است که فتیله را در این ایام پایین بکشند؟ آیا این که بسیاری معتقدند قبل از انتخابات با ایجاد فضایی مفرح و بازتر مردم پای صندوق‌ها دعوت می‌شوند و آبها که از آسیاب افتاد دوباره ترشرویی و کجخلقی از سر گرفته می‌شود، توهم است؟

قبول دارید که چنین رویداد آشکار و تکرارشونده‌ای قابل تکذیب شدن نیست. بارها خود مسئولان از رییس‌جمهورهای سابق و اسبق تا نمایندگان مجلس و نامزدهای ریاست جمهور در تریبون‌های مختلف و در صدا و سیما به این واقعیت اذعان کرده‌اند و پرسیده‌اند که دلیل این برخورد دوگانه چیست. هیچوقت هم کسی منکر اصل قضیه نبوده است. حالا شاید بد نباشد فرماندهی محترم توضیح دهند که این تصمیمات کجا گرفته و بر اساس چه دستورالعملی اجرا می‌شود.

دو- سردار رحیمی می‌فرمایند موضوع اخلاقی جامعه و قوانین و مقررات تعطیل‌بردار نیست، اگرچه می‌بینیم که گشت ارشاد، مثل بسیاری از سختگیری‌های دیگر در زمان انتخابات و بنا به مصالحی تعطیل یا کمرنگ می‌شوند. فرماندهی محترم همیشه بر اجرای گشت‌های امنیت اخلاقی، برخورد با بی‌حجابی در خودروها و مسائلی از این قبیل تاکید و اصرار داشته‌اند؛ حتی در مواقعی، تصور بخشی از افکار عمومی این بوده که توجه و تاکید بر مسئله حجاب، نسبت به برخی دیگر از مسئولیت‌های نیروهای انتظامی در اولویت قرار گرفته. حال باید پرسید که رویکرد متفاوت این نهاد در ایام انتخابات، چه معضلی برای جامعه به وجود می‌آورد؟ آیا این سهل‌گیری باعث صدمات و آسیب‌های اخلاقی است؟ مطالعه‌ای در این زمینه شده است؟ آماری وجود دارد که بگویند نرمخویی در یک ماه منتهی به انتخابات، دادن حق بیشتر به شهروندان برای حق پوشش، آزاد گذاشتن اجرای موسیقی و شادی در معابر و راه آمدن با فعایت‌های اجتماعی جوانان، چه آثار مخربی در پی دارد؟ اگر آثار سوء قابل ملاحظه‌اند، چرا این تسامح هر بار در انتخابات تکرار می‌شود؟ و اگر آثار تخریبی عظیمی قابل مشاهده نیست، چرا این همراهی با مردم به بقیه ایام سال تعمیم داده نمی‌شود؟

سه- نیروی انتظامی همیشه گفته برای انجام برخوردهای اخلاقی، با انتظارات و درخواست‌های وسیع از طرف جامعه مواجه بوده و هست. حال می‌پرسیم؛ وقتی در ایام انتخابات با جوان و زنان بیشتر مماشات می‌شود، جامعه به خشم می‌آید؟ انتقادات و درخواست‌ها از طرف اقشار مقید جامعه شدت می‌گیرد؟ یعنی درهفته‌هایی که قرار است انتخابات برگزار شود و زنانی با پوشش متفاوت حتی به رسانه‌های رسمی راه پیدا می‌کنند و همه جا دیده می‌شوند، نیروی انتظامی قشری از مردم به نیروی انتظامی فشار می‌آورند که باید با این بروز تازه برخورد کند؟ آنوقت پاسخ این نیرو به پرسشگران و منتقدان چیست؟ چطور آنها را به خاطر فضای متفاوت جامعه مجاب می‌کند؟

چهار- فرماندهی محترم نیروی انتظامی اغلب آمارهایی داده مبنی بر این که طرح‌های امنیت اخلاقی و برخورد با بی‌اخلاقی -به زعم این نیرو- با استقبال مردم همراه است و توانسته تغییرات مثبت و قابل ملاحظه‌ای در فضای جامعه بگذارد. حالا که انتخابات به پایان رسیده و دوباره این گشت‌ها و برنامه‌های اخلاقی ازسر گرفته شده‌اند، می‌شود آماری داد که نتیجه همه این سال‌ها چه بوده؟ می‌شود پیمایش‌ها را منتشر کنند که حاصل چند دهه تذکر و توبیخ و دستگیری و تعهد، چقدر توانسته وضعیت جامعه را -باز هم به زعم دوستان- بهتر کند؟ می‌شود بگویند بر اساس آماری که دارند این سختگیری‌ها تا کی ادامه خواهد داشت و احتمالا چند سال دیگر، از شدت این «مشکل» کاسته خواهد شد؟

پنج- همیشه در ایام رقابت‌های انتخاباتی انتقاد از گشت ارشاد و ایجاد محدودیت برای زنان و جوانان بالا می‌گیرد. این بار هم نامزدهایی بودند که می‌گفتند اگر بیایند، آزادی‌های بیشتری خواهند داد. تقریبا هیچیک از نامزدها از روند موجود حمایت نکرد. این که تقریبا همیشه نامزدها برای رای آوردن از گشت ارشاد انتقاد می‌کنند و خواهان برچیده شدن آن هستند، برای مجریان و حامیان این طرح و سیاست چه معنایی دارد؟ هیچوقت به این فکر افتاده‌اند که اگر نامزد ریاست‌جمهوری برای کسب رای مردم از گشت ارشاد انتقاد می‌کند، این قبیل طرح‌ها شاید اقبال و حمایت عمومی و ادعایی را پشت خود نداشته باشد؟ هیچوقت این تردید به وجود آمده که اگر بخش بزرگی از مردم رضایت لازم را از این سیاست‌ها و برخوردهای اجتماعی ندارند و طرح آن می‌تواند برای نامزدها محبوبیت به همراه بیاورد، شاید بشود در ایده اولیه و در اجرای طرح‌های محدودیت‌ساز بازبینی کرد؟

سردار رحیمی در زمان انتخابات گفتند:« شئوناتی که در یک جامعه باید برابر قانون رعایت شود، نباید به عنوان ابزار تبلیغاتی و جمع کردن رأی به کار برده شود و این نوع رفتار، رفتار زشتی است.» سوال این است که اگر مخالفت با رویه‌ای می‌تواند ابزار تبلیغاتی شود، مفهومش این نیست که آن رویه و قوانینش وجاهت لازم را نزد افکار عمومی ندارند. وقتی هم وجاهت وجود نداشته باشد، طبیعی است که تن دادن به قانون ساده نخواهد بود و همواره در معرض مخالفت‌های کلامی و عملی خواهد بود. هیچوقت برای فرماندهان محترم نیروی انتظامی این مسئله مطرح نبوده که با وزیر کشور، به دولت و نمایندگان مطرح کنند که برخی قوانین به اندازه کافی از سوی مردم محترم شمرده نمی‌شود و احتمالا نیاز به تغییر و تعدیل دارد؟ تاکنون این تصور برایشان به وجود نیامده که با کم کردن دخالت در زندگی شخصی مردم، می‌شود سطح رضایتمندی را در جامعه بالا برد و از میزان خشم و قانونگریزی کم کرد؟

و آخرین نکته این که حتی جناب رییسی، رییس‌جمهورمنتخب هم وقتی با پرسش در مورد گشت ارشاد مواجه شدند، گفتند ما گشت ارشاد خواهیم داشت برای مدیران. اول از آقای رییسی می‌توان پرسید که این ادعا را چطور عملی خواهند کرد و بعد هم این که فرماندهی محترم نیروی انتظامی بگویند در قبال این تفکر و سیاست رییس‌جمهور آینده چه موضعی دارند؟ همچنان معتقدند که گشت ارشاد به شیوه سنتی و آشنای آن، رویه‌ای مطلوب و قابل دفاع است و باید با آن را با همین دست‌فرمان ادامه داد؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      گشت ارشاد برای مشغول کردن ذهن مردم و دور کردن آنها از مسائل اصلی مثل معیشت و اختلاس و هزار بدبختی دیگر است

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مگه اصلا قبل انتخابات گشت ارشاد بود؟ مگه الان شلوارک نمی پوشند زنها؟ یه چیزهای دیگه هم می پوشند و در واقع نمی پوشند که بی حجابی رو رد کرده

      • بدون نام

        مثل این می مونه بگیم چرا پلیس وجود داره بذارید دزدی و بی قانونی کنند !! هر کس بی قانونی کنه باید تحت تعقیب قرار بگیره

      • بدون نام

        رئیسی گفت گشت ارشاد مسئولین از این پس داریم اما پلیس دیروز گفت کشت ارشاد مردم با جدیت ادامه داره

      • بدون نام

        گشت نظارت ارشاد دلال ارز مسکن خودرو دارو کالا چرا نداریم

      • بدون نام

        اگه بی حجابی خوبه پس اختلاسم خوبه

      • بدون نام

        کاش عوض این کارا ازمونا استخدامو برمیداشتن هرکی هرچی دوست داشت میرف شاغل میشد

      • بدون نام

        گشت چه ربطی به اختلاس داره بیسواد

      • بدون نام

        حجاب فردی ضرری به اکثریت نداره اما اختلاس با دزد یی فرد جمعیتی ضرر میکنند

      • بدون نام

        دکونی برای حواس پرتی مردم از گرونی سو‌مدیرت

      • بدون نام

        جالبه مردم با شال روسری حجاب دارن همه باز مشکل دارن با اون یه سانت مثل مجری میلی دیروز عصبی شد

      • بدون نام

        بي قانوني بي قانوني چه دزد اموال مردم چه دزدي فرهنگ چه دزدي حيا و عفت چه دزدي آبرو مردم!همش بي قانونيه و بايد باهاش برخورد بشه

      • بدون نام

        مردم مسلمون کشورای دیگه همین حجاب مردم ایران هم ندارن
        مثل ترکیه مالز ی مراکش امارات لبنان فلسطین عراق افغانستان

      • بدون نام

        فساد جنسی هم مسائل اصلی جامعه هستند اگه .... نباشیم

      • بدون نام

        طرفداران بی حجابی به حکومت هم معترضند چرا خیانت و بی بند و بازی زیاد شده حجاب یه نماده وقتی از بین می بریدش دیگه نباید دنبال جامعه سالم باشید

      • خسته از تزویر و ریا

        دقیقا
        گشت ارشاد وسیله هراس و سرکوبه مردمه والا امر به معروف و نهی از منکر هرگز در زمان پیامبر و ائمه به شکل خشونت نبوده

      • بدون نام

        عریانگرایی کاملا ضرر به جامعه می رسونه

      • بدون نام

        این چه جنگ فرسایشی هست بین حکومت و مردم خسته نشدن چهل سال

      • بدون نام

        جمعش کنند این مسخره بازی رو

      • حر

        آخه پول خوبی توشه

      • بدون نام

        حجاب مردم به خودشون مربوطه چند سال بعد این به خوبی خواهند فهمید

      • بدون نام

        یه لحظه خودتون رو بزارید جای اون جوونی که نمیتونه ازدواج کنه و فشار روشه

      • بدون نام

        ما که دیگه سالهاست گشت ارشادی در خیابان ها نمیبینیم و دختر ها هر جور بخاند میاند بیرون

    • بدون نام

      دقیقاًآفرین حرف درست حسابی بود درود برشما

    • بدون نام

      حرف حق، نیروی انتظامی انگار اصلاً فاقد بخش و معاونت فرهنگیه، چون هیچ درک درستی نداره از تبعات تحمیل قانونی که باقبال عمومی رو نداره.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دور و بریهای خودتو فقط نبین اقبال عمومی نداشت تا الان همه بی حجاب می گشتند

    • بدون نام

      این موضوع خیلی واضح و مضحکه و همیشه هم تکرار میشه .

    • بدون نام

      موافق های و نگران های همیشه در صحنه تشریف بیارید جواب بدید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نمی فهمم به جای منفی دادن جواب بدید

    • خل میرزا

      ملت ساده

    • بدون نام

      شک نداشته باشید حتی چند روز ماندهدب انتخابات دخترای گل ما با تاپ و شلوارکم بیرون میومدن کسی بهشون کار نداشت
      چون انتخابات دیگه .......
      اما الان اب از اب گذشته

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کدوم گشت ارشاد؟ این پاچه کوتاهها و بی مانتو روسریها که در شهرها می گردند پس کی اند؟ گشت ارشاد اصلا موجود نیست

      • رضا

        دیگه می خوان چکار کنن. برو تو مترو و خیابونها رو ببین چطور میرن بیرون شلوار های پاره و....

      • بدون نام

        اگه جلوی این نسل جدید رو نگیرند اصلا حجاب ور می افته نمی دونم چرا گشت ارشاد اصلا در کار نیست

      • بدون نام

        حجاب در ایران قانونه و باید رعایت بشه... بگذریم که در ده ساله اخیر اصلا نظارتی در کار نبود و غیررسمی حجاب آزاد شده

      • ............

        اولا قانون باید درست باشه دوما کدوم قانون تو این کشور اجرا شده که فقط مونده همین یکی این عقده مردهاست برای کنترل زنها

      • بدون نام

        نسل جدید پوشش که هیچی یچیرایی رو عوض میکنن که ببین و حالش ببر.
        حالا صبر کنید ببینید این قدرتو در اینده

    • بدون نام

      حرف مفت

      پاسخ ها

      • بچه فردوس

        چون به حضوز فیزیکی مردم نیاز دارن

      • ن

        واقعا" آدم از این فریبکاری دیگه خسته میشه

      • بدون نام

        فرهنگ جامعه باید از پایه درست اموزش داده شود که زن انسان هست و خودش باید به وجود انسانیش احترام بگذارد

      • گلنار

        من بعنوان يه جوون خواستار ايجاد گشت ارشاد هستم به خدا قسم من متاهلم ولي باز از اين تيپ هاي زشت و زننده درامان نيستم و روي روح و روانم اثر ميذاره چه برسه به پسره نوجووني كه ديگه آخ آخ يا جووني كه نميتونه ازدواج كنه

      • بدون نام

        گشت ارشادچی مردم راعصبانی میکنه.
        بزاریدمردم هرجوردوس دارن بگردن

      • بدون نام

        مثبت اشتباهی

    • بدون نام

      اقا بگدارید مثل مردم عادی دنیا زندگی کنیم .....از طلا گشتن پشیمان گشته ایم ..مرحمت فرموده مارا مس کنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عادی مردم دنیا رو باید برید خارج.اینجا این خبرا نیست

      • ربیعی

        فقط مشکل ایران همین روسریه با این حرکت ارشاد هیچ درست نمیشه یک جوان مقنا بپوشه آن هم بره خونه برق نیست عرقش خشک بشه ولا زشته

      • بدون نام

        عالی عجب شاه بیتی

      • بدون نام

        روسری؟!!! تو جامعه امروز هستید دیگه؟!!!!

    • بدون نام

      بی حجابی بده کلا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ببین قانون تمام کشورا حتی کشور های عربی اینه میخوای بپوش برای خودت میخوای نپوش ضرر کردی به ماچه

      • بدون نام

        اختیاری کلا

      • بدون نام

        الان کل کشورهای دیگه بد هستن؟

      • بدون نام

        جمهوری اسلام یعنی ازادی

      • بدون نام

        مردم وقتیکه ازادباشن هرجوردلشون بخوادمیگردن وامثال ماهم اصلا نمیتونیم موهامونوبیرون بندازیم.
        پس دست خودفرداست واگردوست نداریدنگاهشون نکنید.هرکس خودش میدونه واعمال خودش

      • بدون نام

        توبی حجاب نگرد

    • نامnaser

      چون اون موقع مردم شریف ایران هستیم اماالان..

    • بدون نام

      جامعه را کثافت برداسته، هر چی دختر بیوه منتظر شوهرن ، مجبورن این طوری بگردند، بدبختها، زن هایی که شوهر دارن، این حجاب بد را دارن، حالا فکر میکنه با شوهرش میره بیرون‌شوهرش ، نگاه به اونها تمیکنه ، خیانت نمیکنه، ولی شوهرشان چشم اونها را هم در میاره، هی فکر کردی خانم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کشورهای دیگه ک حجاب ندارن چکار میکنن؟

      • بدون نام

        شماآرایشهای غلیظ برای بیرون از منزل به قصدشوهردزدی راهم اضافه کنید،سیستم دفاعی بدن هم گلبولهای سفید داره که کارش مبارزه ا

      • بدون نام

        ببخشیداشتباه منفی دادم

    • بدون نام

      گردون میچرخه

    • بدون نام

      هیچ چیز با اجبار نمی تواند به مردم تحمیل شود حتا دین .

      پاسخ ها

      • بی نام

        بله قطعآ همینطورهست این بی حجابیها بستگی ب شخصیت وخانواده آن فرددارداینها همه برمیگرده بفردی ک خودش بایدنسبت به بی حجابی نوامیس خوداقدام وبرخوردکنداجازه ندهدباوضع مبتذل جلو نامحرم ظاهربشه گشت ارشادوظیفه شرعی خودراتونظام اسلامی انجام میده.ایکاش مسؤلین محترم گشتی ونظارتی هم برگرانیهابخصوص مسکن واجاره ها وووو هم داشتندوبااملاک ومالکین وکاسبان بازاربرخوردقاطع میکردند....

    • بدون نام

      ظهار رو حفظ کنید با باطن جامعه چه میکنید؟

    • بدون نام

      نزدیک انتخابات مثه کشورای اروپایی میشیم

    • بدون نام

      ۱۰۰۶ تو موظب ناموسه خودت باش که شغال نبره

    • بدون نام

      ۱۰۱۷ اگه جا بیفته خوبه برای همه عادی میشه

    • بدون نام

      خودتون میگید گشت ارشاد یعنی باعث رشد جامعه بشه گشت ارشاد بززارن برا محتکرا دلالا گرون فروشا دزدها مزاحم ها چرا گشت برای ی دخترر خانم بی شیله پیله که نه دزده نه هیچی فقط روسریش رفته عقبب خوب این چه ارشادی هست؟

    • بدون نام

      ما ملتی ب ظاهر متمدن هستیم ک غرق شدیم تو فرعیات و ذهنمون پر از سنت های غلطه

    • بی نام نامدار

      خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
      اگر بنا بود با گشت ارشاد همه چیز خوب بشه خوب میبایست تا به حال شرایط ان طوری که خودشون میگن خوب شده پس ادامه این شرایط چه معنی و مفهومی داره؟

    • بدون نام

      اگر گشت ارشاد بد است چرا بی حجابها با دیدنش خوشحال می شوند.هههههههه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        قرصاتو خوردی؟

    • بدون نام

      تا ما مردم نریدیم به هیکل سپاه و گشت ارشادش جمع کنید که این کثافت کاری تون

    • بدون نام

      فعلا نیازی به مردم نیست

    • بدون نام

      اخه فقط مردم ما تو بهشت میرن بقیه مسلمانها یکسره تو جهنمند

    • حححححمه

      بزار واضح بهتون بگم کفگیر ته دیگ خورده دیگو ول کردن دیگه

    • بدون نام

      من خیلی دوست دارم این بی حجابی ازبین برود حجاب غیرت مردا برگرد خیلی مردا هستن زنشون بی حجاب هست تازه افتخار هم میکنه یه نامرحم نگاه میکنه

      پاسخ ها

      • من

        برو با طالبان زندگی کن

      • بی نام

        دقیقآ هیچی باآن موقع عوض نشده بهترکه نشده بدترهم شده فقط فرم های بدحجابی عوض شده اکثرأ هم نگاهشون ب فرهنگ اروپا وغربیهاست

    • بدون نام

      من دوستایی از کشور لبنان و فلسطین دارم جالبه که اوناهم میگن اکثر زناشون بی حجابن اتفاقن ایران همین الان نسبت به خیلی از کشورای مسلمون مردم با حجاب تری داره
      البته همون کشورای لبنان و فلسطین بجاش نماز خونای بیشتری داره

    • بدون نام

      کافیه دوستان یه سفر به همین کشورهای برادر (سوریه، لبنان و فلسطین) مسافرت کنن تا ببینن حجاب اختیاری بهتره یا این حجاب تحمیلی و اجباری در ایران. بیخود دم از دینداری نزنید وقتی دیدتان محدود شده به همین کشور

    • م.ص.

      تعطیل که میشود هیچی. اون کم حجابهایی که برای تبلیغ انتخابات می اورند تماشایی است!
      تزویر و ریا حد و اندازه نداره برای شما؟

      پاسخ ها

      • بی نام

        امرب معروف ونهی ازمنکر برای همین‌هاست دیگه

    • بدون نام

      هرکس برای خودش شغلی دارد گشت ارشاد هم شغل است انها مقصر نیستند اگر نقصی هم وجود داشته باشد نقص در قانون است ولی قوانین اسلامی هم بر بی حجابی مهر تائید نمی زند انتقاد به قبیل موارد سازنده نیست

    • بدون نام

      اگرگشت ارشادبدهست چرا کشورهای مالزی و اندونزی که اتفاقا هردو کشورمسلمان وپیشرفته هم هستند،گشت ارشاددارند؟گشت ارشاد که دارندبسیارجدی وقاطع برخورد می کنن وحتماتنبیه می کنن!

    • بدون نام

      احمقانه 40 سال چه تاثیری داشته جز جری کردن ملت

    • حمید

      موضوع افراط وتفریطه با دین به دست و پای مردم بند نزنید جای خدا نشینید حکم بی حجابی وکم حجابی بااختلاس ودزدی از بیت المال قابل قیاس نیست اگه دین دارید باید با همه آنها به مساوات برخورد بشه نه اینکه با بی حجابی برخورد بشه وبا دزدی و اختلاس برخورد نشه پس نتیجه میگیریم که شما دروغ میگید و دین ندارید و دین بازیچه دست شما شده تا به اهدافتان برسید

    • مهدی جباری

      آقای اخبار داغ... !!! امثال شماها، با این مزخرفات جوان ها رو گول زدین و برای روحانی رای گرفتین و نتیجه اش شده به فلاکت افتادن مردم و مملکت، الان که یه رییس جمهور باب دل شماها نیومده دارین دوباره با این چرت و پرت ها ذهن مردم مسموم میکنین ... بس کنین دیگه ، انقدر رو زخم مردم نمک نپاشین !!!

    • بدون نام

      اقایون، ،چین کافر و آمریکای شیطان هرروز داره از مریخ عکس و فیلم دریافت میکنه، شما هنوز نگران عقب و جلو بودن دستمال زنان هستین؟ ؟
      راستی، مدیر پروژه مریخ امارات یه زنه، یه زن ایرانی، ،
      خجالت بکشین

    • ملوسک

      گشت ارشاد معنی نداره

    • بدون نام

      ملت دارن از گشنگی می میرن
      این اقایون فکر چی ان!

    • بدون نام

      کلا در دوران انتخابات همه چی آرومه !

    • علی

      اگرگشت مقابله بااختلاس هم بگذارند هم خوبه مشکل ماحجاب نیست

      پاسخ ها

      • رزمنده دیروز

        فکر نون باشید که خربزه ابه بابا شما دیگهچه قدر پررویید

    • بدون نام

      من که در عمرم فقط در دانشگاه ارشاد دیدم ، که حق هم داشتن برخی واقعا نامناسب لباس میپوشیدن، ولی توی خیابون تابحال ندیدم.با وجود اینکه در شهر من خصوصا در تابستان واقعا لباس پوشیدن خانمها جلب توجه میکنه

      پاسخ ها

      • تآنیا ♪♪♪♪♠♣

        پس برو چشم پزشکی

    • تآنیا ♪♪♪♪♠♣

      سه دسته تو ایران نگرانن حجابن
      ا_زنهایی که نگران نگاه های شوهرشون هس.
      2-مردایی که میخوان زنشونو کنترل کنن ولی زورشون نمیرسه
      3-مردایی که آرامش خودشونو در این میبینن
      که ملافه رو سر زن باشه تا تحریک نشن

      پاسخ ها

      • تآنیا ♪♪♪♪♠♣

        وا چرا فعل و فاعل کامنت منو تغییر داری
        مثلا هستن نوشته شده هست

    • گلشنی

      گشت ارشادی که به یه دختر پسر جوان گیر میدی و اذیتشون میکنی تویه خیابون اینا دو فردای دیگه تویه خونه با هم قرار میذارن،ختم کلام جوان آزادی کاره خوبی نیست

    • بدون نام

      داشتن حجاب ویا نداشتن آن چیزی رو سابت نمی کنه که طرف آدم خوب یا بده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج