جاباما
۱۱۳۴۵۰۸
۴۱ نظر
۵۱۱۶
۴۱ نظر
۵۱۱۶
پ

نشانه‌های زودهنگام از یک رابطه جهنمی

کدام رفتار‌های شریک زندگیتان خیلی زود باعث شد بفهمید که انتخابتان اشتباه بوده است و شخصی که با او در رابطه هستید، فردی آزارگر و همواره در پی سوءاستفاده از موقعیت است؟

برترین‌ها - آرمان رمضانی : همه داستان این مقاله از آنجایی شروع شد که یک حساب کاربری در رِدیت از دنبال‌کننده‌هایش سوالی پرسید که خیلی زود افرادی از سراسر دنیا به آن واکنش نشان دادند. این فرد از دنبال‌کننده‌هایش خواست تا بر اساس تجربه‌های شخصی، نشانه‌هایی از رفتار و اخلاق شریک زندگیشان را به اشتراک بگذارند که خیلی زود به آن‌ها فهماند با فرد اشتباهی در رابطه هستند.

نشانه‌های زودهنگام از یک رابطه جهنمی

توجه داشته باشید که این نشانه‌ها را نه روانشناسان و متخصصان رابطه بلکه انسان‌های واقعی به اشتراک گذاشتند و لازم است در شروع رابطه با یک فرد به این علامت‌ها حساس‌تر باشید.

رفتار‌ها و عاداتی که در زیر فهرست شده در حقیقت پرتکرارترین پاسخ‌ها از سرتاسر دنیا به این پرسش است:

کدام رفتار‌های شریک زندگیتان خیلی زود باعث شد بفهمید که انتخابتان اشتباه بوده است و شخصی که با او در رابطه هستید، فردی آزارگر و همواره در پی سوءاستفاده از موقعیت است؟

توجه داشته باشید که هریک از این ۲۱ رفتارِ آزار دهنده در حقیقت خصوصیت شریک زندگی یک فرد واقعی بوده است و نیازی نیست یک فرد تمام این خصوصیات را داشته باشد تا رابطه‌ای مثل یک جهنم برای شما بسازد.

۱ . او همیشه راهی پیدا می‌کرد تا من را از دوستان، آشنایان و خانواده‌ام جدا کند.

۲. در اوایل رابطه و زمانی که حتی هنوز همه‌چیز خوب پیش می‌رفت متوجه شدم برای قوانین، مرزبندی‌ها و خطوط قرمزِ من برای زندگی‌ام هیچ احترامی قائل نیست.

۳. مهم نیست چه می‌کردم، او همیشه من و کارهایم را بی‌اهمیت می‌دانست. تحقیر کردن، کم اهمیت جلوه دادن کار‌ها و کوچک شمردن شخصیتِ من بخشی از رفتارِ همیشگیِ او بود.

۴ . در داستان‌ها و خاطرات این افراد همه کسانی که قبلا با آن‌ها در رابطه بوده است دیوانه، غیر نرمال و نامتعادل بوده است.

۵ . اگر مستقیما درباره مشکلات و عادات نادرستِ او صحبت کردم، شوکه و عصبانی می‌شد و درنهایت یا من را به سمت معذرت‌خواهی سوق می‌داد و یا تلاش می‌کرد به من تلقین کند که حتی باعثِ رفتار‌های اشتباه او هم، کار‌ها و به اندازه کافی خوب نبودنِ من است.

نشانه‌های زودهنگام از یک رابطه جهنمی

۶ . توجه داشته باشید که در رابطه با چنین افرادی، همیشه مقصر همه چیز شما هستید. این افراد آن‌قدر نسخه خودشان از حقیقت یک ماجرا را بر سر شما خواهند کوبید که یا باورش کنید و یا قید آن بحث را برای همیشه بزنید.

۷ . بر اساس صحبت‌های این افراد تقریبا تمام دور و بری‌هایشان را افراد عوضی تشکیل داده است. رئیسشان یک آدم عوضی است، همکارانشان حسود و بی‌ارزشند و همان‌طور که قبل‌تر گفته شد همیشه اِکس‌هایشان دیوانه زنجیری هستند.

۸ . نشانه اول برای من، ابراز عشق و اعتماد زیاد از طرف او بود، آن هم در شرایطی که هنوز زمانِ خیلی کمی از شروع رابطه می‌گذشت. به نظرم او خیلی زودتر از آن‌چه که منطقی باشد از عباراتی، چون عاشقت هستم، هیچ وقت کسی شبیه به تو را ندیده‌ام، ما دو روح در یک بدنیم، به هیچ‌کس مانند تو اعتماد ندارم و ... شروع به استفاده کرد.

۹ . او در ابتدای رابطه آن‌قدر من را غرق در تماس، پیام‌های عاشقانه، انواع هدیه‌های کوچک و بزرگ و ... کرد که عملا شانس شِکوه وشکایت را از من گرفت.

۱۰ . این افراد در زمینه رابطه جنسی با اعمالی، چون اجبار شما به دوست داشتن و عمل کردن به علاقمندی‌های آن‌ها، اصرار به داشتن رابطه هنگامی که این درخواست از طرف شما رد شده است، حسادت زیاد و مقصر دانستن شما بابت این حسادت و ... باعث آزار شما می‌شوند.

۱۱ . او خیلی زیاد از این جمله استفاده می‌کرد:

" اگر واقعا عاشقم بودی حاضر می‌شدی فلان کار را برای من انجام دهی. "

۱۲ . چنین فردی به شما تلقین می‌کند که تنها کسی که به شما اهمیت می‌دهد، اوست. با این حربه شما را به تکیه کردن به او و در نهایت ماندن در رابطه وادار می‌کند.

نشانه‌های زودهنگام از یک رابطه جهنمی

۱۳ . هرچند که او بسیار بیش‌تر از هر فرد دیگری قول می‌داد، هرگز به یاد ندارم به یکی از این قول‌ها (حتی کوچکترینشان) عمل کرده باشد.

۱۴. در ابتدای رابطه، او با انتقاد‌های نامحسوس و آگاهانه از قیافه، هیکل، طرز لباس پوشیدن و رفتارِ من، اعتماد بنفسم را به شدت پایین آورد و بعدتر متوجه شدم که این حربه‌ای از طرف او بود که من را وادار به ماندن در رابطه کند.

۱۵ . هرگز عباراتی، چون متاسفم یا تقصیر من بود را از او نمی‌شنیدم. بار‌ها اتفاق افتاد که شروع به تعریف یک داستان می‌کردم و در نهایت وقتی به خودم می‌آمدم متوجه می‌شدم که مشغول عذرخواهی بابت رفتارهایم هستم. فراموش نکنید در رابطه با این افراد همیشه شما مقصرید.

۱۶ . هنوز اندکی از رابطه‌مان نگذشته بود که دریافتم او همواره به من تلقین می‌کند که بدون او از پس هیچ کاری برنخواهم آمد. در حقیقت با تحقیر و دست کم گرفتن همیشگیش سعی می‌کرد من را به این باور برساند که برای گذرانِ ساده‌ترین امورِ زندگیم به او محتاج هستم.

۱۷ . تهدید به جدایی و ترکِ شما تقریبا بعد از هر جروبحثی.

۱۸. تهدید به دست زدن به خودکشی در صورتی‌که ترکشان کنید.

۱۹ . در ابتدای رابطه و زمانی که هنوز با من مانند شاهزاده‌ها رفتار می‌کرد متوجه شدم که با اعضای خانواده و دوستان خیلی نزدیکش، رفتاری بسیار زننده و توهین‌آمیز دارد. اگر تجربه امروزم را داشتم همین نشانه کافی بود تا بفهمم هنگامی که با من هم احساس صمیمت کند، با همان چوب رانده خواهم شد.

۲۰. گفتن این عبارت: نگاه کن مجبورم کردی چه‌کار کنم؟

۲۱ . و در نهایت اگر در اول رابطه با وجود گل و بلبل بودن همه‌چیز مشاهده کردید که از شما می‌خواهد برای دیگران بهانه بیاورید و یا چیز‌هایی را در مورد او یا خودتان از دیگران پنهان کنید، این موضوع باید برای شما یک پرچم قرمز بزرگ باشد.

نظر شما

شما مخاطبان برترین‌ها (با هر جنسیتی) اگر قرار بود بر اساس تجربه‌های شخصیتان، رفتاری به این ۲۱ مورد اضافه کنید، آن رفتار چه بود؟ به نظر شما در ابتدای یک رابطه چه عاداتی در طرف مقابل باید برای شما زنگ هشدار را به صدا درآورد؟ اگر سابقه رابطه با یک فرد آزارگر را دارید، چگونه مخاطبان دیگر برترین‌ها را از داشتن چنین تجربه‌ای بر حذر می‌دارید؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سعید

      به همان اندازه که زیر سوال بردن شما خطرناک محسوب میشه،بیشتر از اون،از تایید زیاد طرف مقابل نسبت به خود هراس داشته باشید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما نمیتوانید کسی را پیدا کنید که از این موارد هیچکدام را نداشته باشد !! با این نظریه شما همه باید از هم جدا شوند . من رشته تحصیلیم جامعه شناسی بوده و همه مردم در تمام جوامع حداقل یکی دو تا از این ایرادها را دارند ، البته در خانمها بیشتر دیده می شود .

      • بدون نام

        من و همسرم هیچ کدوم ازین علائم رو نداریم خانم جامعه شناس

      • بدون نام

        ۱۱۰۲
        آفرین به تو و همسرت ، احتمالا شما دو تا که هیچ ایرادی ندارین و کامل هستید ، انسان نیستید و شاید پیامبر هستید !!! هیچ زوجی توی این دنیا بدون ایراد وجود ندارد . شاید هم دچار بزرگ بینی و توهم هستی خخخخ

      • بدون نام

        من فکر میکنم توی روابط بین دوطرف ، همه با این چند مواردی که گفته شده برخورد داشته اند و در همه چه خانمها و چه آقایان این موارد کم و زیاد دیده میشه ، مهم اینه که تلاش کنیم این عیبها رو در طرف مقابلمون رفع کنیم چون بالاخره یک علاقه ای بوده که رابطه برقرار شده ، نباید زود رابطه قطع بشه چون مطمئنا بعدا پشیمونی بوجود میاد و از اینکه تلاش نکردیم ناراحت خواهیم بود .

      • بدون نام

        تایید زیاد درسته که عادی نیست ولی به اندازه زیر سوال بردن خطرناک نیست

    • مادرانه

      طرف من حداقل ۵دمورد از این موارد رو داره
      خوبیهایی هم داره ولی خب من یه بچه دارم چطور میتونم ازاین رابطه خارج بشم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        همین که خوبیها رو هم در نظر گرفتید خودش یک نکته مثبتی و ميتونه به شما کمک کنه صبور تر باشید و سعی کنید با کمک گرفتن از مشاور سعی در حل مشکلات مشترک بکنید دوست عزیز برای خارج شدن از رابطه عجولانه تصمیم نگیرید و با توکل به خدا و خوشبین به آینده سعی کنید تا خدای نکرده بعدها پشیمان نشید ..شما سعی خودتو بکن و نتیجه رو به خدا واگذار کن اون هيچوقت بنده هاشو تنها نمیذاره

      • بدون نام

        سريع خارج شو

    • بدون نام

      واقعا دقیق بود

      پاسخ ها

      • اسی

        همسر من ١۵ مورد بالا رو داره.چه کنم دخترم رو خیلی دوست دارم.

      • ابی

        همسر من که نمیشه گفت بهش همسر،سوهان روحه من،عذاب الیم من،دشمن من،همشو داره ،درکش صفره،یه دختر دارم دکتر هم هستم فقط و فقط بخاطر دخترم موندم و تحمل کردم،،روزی که دخترم دیپلم بگیره و بره دانشگاه با اردنگی میندازمش بیرون...صبر فقط جواب میده

    • بدون نام

      مورد1و 16 رو به کرات داشتم. ولی جوری بهش ثابت کردم که من ادم مستقلی هستم که دیگه تکرار نکرد.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        با شما موافقم ، همه ایرادهایی داریم که اگر علاقه بین طرفین وجود داشته باشد ، بسیاری از این مشکلات رو میتوان با کمک هم حل کنیم ، حتی انسان میتواند عادتهای خودش رو هم تغییر بده

    • بدون نام

      اینکه طرف از ابتدای آشنایی فقط از خودش حرف بزنه و هیچ علاقه ای به شنیدن حرف های شما نداشته باشه

    • بدون نام

      هیچ کدوم مهم نیست جز کوتاه آمدن دوطرف به اخلاق پایبند بودن گذشت و فداکاری بدون این چند تا هیچ زندگی روی آرامش نخواهد دید.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        منم با نظر شما موافقم بعضی مواقع باید کوتاه اومد تازندگیت ازهمه نپاشه بیشتر افراد همه این خصوصیات رودارن

    • بدون نام

      همه زندگي ها يه سري مشكلاتي داره چه مجرد چه متاهلي وقتي تصميم گرفتي متاهل باشي و بچه آوردي يعني بايد از يه سري ضعف ها چشم بپوشي نگاه ظاهرزندگي بقيه نكرد همه جلو بقيه گل و بلبل هستن نميگم با بدترين مشكلات بايد ساخت ولي تصور جدايي و مورد بهتر پيدا كردن خنده داره چون همون مورد بهتر هم از دور بهتره وقتي وارد زندگيمون شد ضعفاش معلوم ميشه ديگه بايد سوخت و ساخت توقع كم و واقع بيني خيلي خوشحالي مياره متاسفانه ما ايرانيا يه خود بزرگ بيني كاذب داريم

    • بدون نام

      همه زندگي ها يه سري مشكلاتي داره چه مجرد چه متاهلي وقتي تصميم گرفتي متاهل باشي و بچه آوردي يعني بايد از يه سري ضعف ها چشم بپوشي نگاه ظاهرزندگي بقيه نكرد همه جلو بقيه گل و بلبل هستن نميگم با بدترين مشكلات بايد ساخت ولي تصور جدايي و مورد بهتر پيدا كردن خنده داره چون همون مورد بهتر هم از دور بهتره وقتي وارد زندگيمون شد ضعفاش معلوم ميشه ديگه بايد سوخت و ساخت توقع كم و واقع بيني خيلي خوشحالي مياره متاسفانه ما ايرانيا يه خود بزرگ بيني كاذب داريم

      پاسخ ها

      • اایرانی

        همه آدمها عیب دارن اگه کسی بگه من عیب ندارم دروغ گفته

      • بدون نام

        گاهی جدایی برای مورد بهتر پیدا کردن نیست رحم کردن به همون بچه هاست ،قشنگ شعار میدی ولی تا وقتی توی اون جهنم بزرگ نشی نمیفهمی ،احتمالا فقط یچیزی از مشکل شنیدی !!!وقتی مشکل دارین بچه دار نشین طلاق یجور درده ادامه تو جهنم و تنش و استرس و دعوای صبح و شب و نصفه شب هزارتا درد دیگه اینجوری هیچ کدومشون رو نداری

    • بدون نام

      به هيچ وجه رابطه هاي جهنمي را تحمل نكنيد چه دختر چه پسر ضمنا زير بار اهرم ها فشار و تداوم رابطه مثل مهريه هرگز نرويد

    • ماه

      من هم با گزینه های زیادی از این موارد تو همسرم هست و باها‌ش روبرو هستم همسرم رفتارای خوبم داره چه بسا که رفتارهای بدش اون خوبارو هم ازبین میبره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بعنوان یک مرد ، معتقدم این گزارش خیلی تامل برانگیز بود ،متاسفانه اکثر خانمها در ایران سعی در عوض کردن شوهران خودشان دارند ولی فقط به نفع خودشون ولی نمی دونند که آقایون می فهمند پس بهتره انصاف داشته باشیم و احترام بگذاریم به هم دیگه

    • بدون نام

      اهرم فشار و تداوم در رابطه هاي جهنمي مهريه است براي همين به هيچ وجه زير بار مهريه نرويد تا بتوانيد از رابطه هاي جهنمي رهايي يابيد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        موضوع اینجا چیز دیگه ای بود ولی حالا که اینو گفتی برای خانم ها اهرم فشار از دست دادن آزادی هاشون هست از دست دادن حق و حقوق انسانی شون حق کار حق حضانت فرزند نداشتن استقلال در خصوصی ترین موارد زندگی شون و نیاز به گفتن نیست شکر خدا دخترهامون خودشون عاقل شدن و دیگه حاضر نیستن زیر فشار این اهرم های مردانه خورد بشن مهریه پیشکش تون شما رو بخیر مارو به سلامت

    • بدون نام

      بلخره یه مقاله بدرد بخور گذاشتین. من بعد ۴ سال از طلاق هنوز یادش میفتم غصه میخورم

    • بدون نام

      محبت کردن و ناز خریدن ولی بی تفاوتی و تحقیر کردن

    • بدون نام

      بعد از مدت کوتاهی از ازدواج حتی الآن که پنج سال میگذره من مقصر ناکامی هاش هستم

    • بدون نام

      مقصر کردن دونستن دیگران درمورد شرایط فعلیش حتی حاضر نبود بپذیره که خودش هر چند کم مقصره هرچند که فقط و فقط خودش مقصر بود

    • بدون نام

      بیشتر زنان و دختران تو ایران مشکل رفتاری دارند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        با همشون زندگی کردی؟؟لطفا مشکل خونوادگیتو به همه دختران مادران وهمسران سرزمینم نسبت نده

    • بدون نام

      اینکه به شدت معتقده که اگر زن بیرون از خونه ارایش کنه و لباس خوب بپوشه فقط و فقط به خاطر جلب توجه مردهاست

    • بدون نام

      همسر من اکثر این رفتار ها راداشت و تحمل من زیر یکسال تمام شد و جداشدم خدایا شکرت که همچین ادمی کنارم نیست

    • فقط خدا

      بنظرم ادم باید تا جایی ک ب روحش صدمه وارد نمیشه طرفش رو تحمل کنه و با محبت بیارش تو راه و اگ دید نمیشه اون رابطه رو تموم کنه حتی اگ بچه داشت باشن .اما متاسفانه ما ایرانیا اینطور نیستیم و همیشه طلاق رو سخت و ناپسند میدونیم و مخصوصا زن ها از طلاق و ترد شدن میترسن .انشالله روزی برسه ک جامعه ما زن ها رو نترس بار بیاره تا هر جا ک ظلمی بهشون میشه و روحشون مورد ازار راحت بتونن برای زندگیشون تصمیم بگیرن

    • بدون نام

      ادمی که وسط رابطه بدون هیچ توضیحی چند روز غیب میشه...
      اینا معمولا دمدمی مزاج هستن

    • بدون نام

      شوهرم بعضی این رفتارا رو داشت اشتباه کردم تحمل می کردم بخاطر دوست داشتن زیاد الان بعد از بیست سال واقعا پشیمونم زیرا خیلی از این چیزا با کمی جدیت از بین رفت من باید جلوش وامیستادم

    • بدون نام

      انداختن مسئولیت ها به گردن طرف مقابل

    • بدون نام

      همسر من کار شماره ۱ رو انجام داد و من از همه بریدم

    • م. د

      بیشتر این موارد در همسرم هست و شامل حال من میشه ولی بعد 20 سال دیگه خودمو فراموش کردم و سعی میکنم زندگی آروم باشه به خاطر فرزندان. بدرد جوونای امروزی میخوره که رابطه های طولانی دارن قبل از ازدواج. زمان ما سریع عقد و تمام سوختن و ساختن

    • بدون نام

      خب شوهر من ۱۵ مورد را داره ومن همچنان دارم با اون زندگی میکنم الان ۶سال از این زندگی میگذره وفقط تنها چیزی که میتونم الان بگم ادمایی مثل من جهنم حقشونه چون شجاعت جدا شدن ندارند وبعد ۴ سال خدا یه فرشته بهم داده وفکر کنم محکوم به این زندگی ام........

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج