جاباما
۱۱۳۴۹۶۵
۵۰۱۳
۵۰۱۳
پ

اعلام پایان حضور نظامی انگلیس در افغانستان

بوریس جانسون با "بسیار خطرناک" توصیف کردن اوضاع افغانستان اعتراف کرد که او نسبت به آینده افغانستان "نگران" است.

ایسنا: بوریس جانسون با "بسیار خطرناک" توصیف کردن اوضاع افغانستان اعتراف کرد که او نسبت به آینده افغانستان "نگران" است.

اعلام پایان حضور نظامی انگلیس در افغانستان

به نوشته روزنامه گاردین،بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس گفت ، همه سربازان انگلیسی از افغانستان به انگلیس برمی گردند.

جانسون گفت: تمام نیروهای بریتانیایی در ناتو در افغانستان در حال بازگشت به خانه هستند. به دلایل واضح من برنامه زمان عزیمت خود را اعلام نمی کنم ، اما می توانم به مجلس [عوام] بگویم که بیشتر پرسنل ما قبلاً آنجا را ترک کرده اند. نخست وزیر انگلیس به پارلمان گفت که انگلیس چالش مأموریت ناتو در افغانستان را دست کم نگرفته و متعهد شده که پس از عقب نشینی نیروها ، به حمایت از کابل ادامه دهد.

جانسون افزود: "حضور نظامی بین المللی در افغانستان هرگز به صورت دائمی نبوده است. ما و متحدان ناتو همواره می خواستیم نیروهایمان را بازگردانیم.

نخست وزیر انگلیس گفت که او فکر می کند وضعیت فعلی این کشور پر از خطر است. اگر از من بپرسید آیا از اوضاع کنونی افغانستان خرسندم به طور قطع پاسخ خواهم داد خیر. من بسیار نگرانم.

دولت انگلیس پیش از این اذعان داشته بود که ۷۵۰ نیروی باقی مانده این کشور در افغانستان که عمدتا به آموزش نیروهای ارتش افغانستان مشغول بودند، این کشور را ترک خواهند کرد، زیرا زمانی که اکثریت دو هزار و ۵۰۰ نیروی رزمی باقی مانده آمریکا این کشور را ترک کنند، محافظت از جان نیروهای انگلیسی غیرممکن خواهد بود. نیروهای انگلیسی در سال ۲۰۱۴ به مشارکت در عملیات رزمی در افغانستان خاتمه دادند، اما به عنوان بخشی از هفت هزار و ۵۰۰ نیروی ناتو در این کشور ماندند.

جانسون در پاسخ به پرسش رئیس کمیته روابط خارجی پارلمان انگلیس، گفت، ما باید درباره اوضاع افغانستان واقع بین باشیم و آنچه که به آن امید داریم این است که خون و پولی که در این چند دهه برای حفاظت از مردم افغانستان هزینه کرده ایم، هدر نرفته باشد.

از آغاز "جنگ علیه تروریسم" پس از ۱۱ سپتامبر ، در مجموع ۴۵۴ سرباز انگلیسی در افغانستان کشته شدند که بیش از ۴۰۰ نفر آنها در نتیجه اقدامات خصمانه کشته شدند. هزاران نفر دیگر در این درگیری کشته شده اند ، از جمله بیش از ۵۰،۰۰۰ غیرنظامی افغان و ۲۳۰۰ سرباز آمریکایی. اما با طالبان که دوباره مطرح شده اند ، به طور فزاینده ای این سوال بوجود آمده که آیا این مأموریت ارزش آن را دارد؟ جانسون گفت: توافق صلح نهایی باید شامل نیروهایی باشد که انگلیس و دیگران علیه آنها جنگیده اند. ما باید امیدوار باشیم که طرفین در کابل بتوانند برای رسیدن به یک توافق دور هم جمع شوند و به گونه ای دیگر باید امیدوار باشیم که سرانجام محل اقامت با طالبان پیدا شود.

وزیران این هفته طرحی را در جلسه شورای امنیت ملی امضا کردند و انتظار می رود جانسون روز پنجشنبه تایید کند که انگلیس سفارت خود را در کابل حفظ خواهد کرد.

پرچم انگلیس قبلاً در فرودگاه بین المللی کابل پایین آورده شده است و سایر نیروهای در حال ترک مراسم خود را بی سر و صدا انجام داده اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج