۵ماده غذایی گیاهی که التهاب بدن را نابود می‌کنند
کتاب لند_2
ایرانیان - F داخلی1111
کلینیک زیبایی پارسیس_f
۱۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۹

انتخاب: التهاب بخشی طبیعی پاسخ ایمنی بدن شما است. هنگامی که سیستم ایمنی بدن شما متوجه مشکلی می‌شود، باعث التهاب شده و آن را به سمت یک میکروب، ماده شیمیایی یا آلرژن مهاجم هدایت می‌کند تا از سلامتی شما محافظت کند.

هنگامی که سیستم ایمنی بدن شما زنده بماند، التهاب می‌تواند به یک مشکل تبدیل شود، حتی اگر با یک مهاجم خارجی مبارزه نکند. این فرایند التهاب مزمن نامیده می‌شود و دلایل زیادی وجود دارد که این اتفاق می‌افتد.

التهاب مزمن می‌تواند به بسیاری از مناطق بدن از جمله قلب، مفاصل و مغز شما آسیب برساند. این آسیب خطر ابتلا به بیماری‌هایی مانند بیماری‌های قلبی، دیابت و آلرژی را افزایش می‌دهد:

گیلاس

گیلاس دارای مقادیر زیادی آنتی اکسیدان ضد التهاب است که به مبارزه با استرس اکسیداتیو در بدن کمک می‌کنند. استرس اکسیداتیو، درصورتی که با آن آشنا نباشید، می‌تواند باعث آسیب سلول و بافت همراه با برخی شرایط جدی سلامتی، از جمله سرطان و بیماری‌های قلبی شود. مطالعه منتشر شده در مجله تغذیه آمریکا کشف کرد که به عنوان مثال، خوردن گیلاس می‌تواند نشانگر‌های زیستی التهابی را در بدن شما کاهش دهد و حتی به جلوگیری از بیماری‌های التهابی مزمن مانند بیماری‌های قلبی، دیابت، آرتروز و سرطان کمک کند.

گوجه فرنگی

کری گانس، نویسنده کتاب رژیم غذایی تغییر کوچک می‌گوید: "گوجه فرنگی" سرشار از آنتی اکسیدان، به ویژه لیکوپن است که دارای خواص ضد التهابی است. یک مطالعه منتشر شده در ژورنال انستیتوی ملی سرطان آمریکا نشان داد، مردانی که در رژیم غذایی خود لیکوپن بیشتری داشتند، خطر ابتلا به سرطان پروستات، به ویژه انواع تهاجمی این بیماری را داشتند. مورد دیگری که در مجله تغذیه منتشر شد، نشان داد که لیکوپن به شدت از رشد و گسترش سلول‌های سرطانی پستان جلوگیری می‌کند.

روغن زیتون

روغن زیتون حاوی یک ترکیب فنلی به نام اولئوکانتال است که دارای مزایای ضد التهابی است. تحقیقات حتی اثرات ضد التهابی اولئوکانتال و ایبوپروفن را مقایسه کرده است.

آجیل

گانس می‌گوید، مغز‌ها غنی از ویتامین E هستند که دارای اثرات ضد التهابی است. آن‌ها همچنین منابع خوبی از امگا ۳‌های گیاهی هستند، که برای مبارزه با التهاب مفید هستند. به ویژه گردو دارای خواص ضد التهابی جامد است. مطالعه منتشر شده در مجله آمریکایی تغذیه بالینی داده‌های ۲۶ آزمایش را شامل بیش از ۱۰۰۰ نفر کرد و نشان داد که کسانی که به طور مداوم گردو می‌خورند دارای کلسترول کل پایین‌تر، سطح پایین‌تر کلسترول LDL (بد) و سطح پایین پروتئین مرتبط هستند نسبت به افرادی که رژیم غذایی با گردو کمتری دارند، به بیماری قلبی مبتلا هستند.

گردو همچنین حاوی پلی فنول‌ها (ترکیبات گیاهی) به نام الاژیتانین است که در دستگاه گوارش شما به مولکول‌هایی به نام urolithins تبدیل می‌شود و مشخص شده است که این مواد به محافظت در برابر التهاب کمک می‌کنند.

آووکادو

آووکادو در بخش ضد التهاب کار‌های زیادی انجام می‌دهد. گانس اشاره می‌کند که آووکادو منبع خوبی از ویتامین C و E هستند و اسید‌های چرب امگا ۳ را ارائه می‌دهند. اووکادو همچنین حاوی چربی‌های اشباع نشده تک، بتا کاروتن، لیکوپن و منگنز هستند که همگی دارای خواص آنتی اکسیدانی هستند.

بهمن پور_داخلی1