۱۱۳۵۸۳۳
۶۶ نظر
۵۰۷۴
۶۶ نظر
۵۰۷۴
پ

آقای عقیلی از وطن می‌خوانی و در وطن نمی‌مانی؟

چرا به خبر مهاجرت دو خواننده تا این حد واکنش نشان داده شد؟

برترین‌ها: روز گذشته خبری درباره‌ی زندگی محمد معتمدی و سالار عقیلی در کشورهای اروپایی منتشر شده بود. بهمن بابازاده خبرنگار حوزه موسیقی در توئیتر خود نوشت: رکوردداران خواندن برای ایران، دیگر در کشورشان زندگی نمی‌کنند. سالار عقیلی مدتهاست که با خانواده در اسپانیا اقامت دارد و محمد معتمدی هم در هلند. این یک انتخاب شخصی ست و قابل احترام. اما زین پس، با مکث و تامل بیشتری هنگام شنیدن آثاری برای وطن، حس بگیریم.

آقای عقیلی از وطن می‌خوانی و در وطن نمی‌مانی؟

محمد معتمدی، در واکنش به این خبر بدون توضیح درباره‌ی موقعیت خودش و خانواده‌اش، ویدیویی سلفی از خود در باغ فردوس تهران منتشر کرد. نام معتمدی در روز‌های اخیر، در فهرست پرداخت‌های مالی شهرداری تهران و هم‌چنین «دل‌نوشته»‌ی او برای واکسن داخلی، در رسانه‌ها آمده است.

آقای عقیلی از وطن می‌خوانی و در وطن نمی‌مانی؟

نجفی در این باره روزنامه شهرآرا نوشت: راستش حالا دیگر صحبت کردن از برخی مفاهیم آن قدر پیچیده شده است که انگار نمی‌توانی یک موضع بینابین و منطقی بگیری. حتی نمی‌توانی مرکز و وسط این بحث را پیدا کنی، بس که ریزودرشت دارد و هزار، اما و اگر. در بعضی از مفاهیم مثل وطن دوستی و وطن پرستی داستان پیچیده‌تر هم می‌شود.

آقای عقیلی از وطن می‌خوانی و در وطن نمی‌مانی؟

نگاه کنید که چطور رامبد جوان، مجری برنامه «خندوانه»، با رفتن به کانادا و به دنیا آوردن بچه اش، زیر دست پای واکنش‌های منفی و سراسر خشونت آمیز مردم زمین گیر شد و او را به انواع واقسام اتهام‌ها به خصوص دروغ گویی متهم کردند. اما مگر بقیه شهروندان و بازیگران ایرانی بچه هایشان را آن طرف دنیا یا هر جایی که دلشان بخواهد به دنیا نمی‌آورند؟ برای مثال ۲ بازیگران سرشناس کشور در گفت وگوی رسانه‌ای شان تلویحا گفتند که ما پاسپورت کشور‌ی دیگر را داریم و دلمان می‌خواهد فرزندانمان هم از آن  برخوردار باشند. این موضوع چقدر می‌تواند به وطن و دوست داشتن کشور ارتباط داشته باشد؟

حالا سؤال اینجاست که آیا این بازیگر یا بازیگران ایرانی با این حرف‌ها از دایره وطن دوستی خارج شده اند؟ آیا این دایره مرز خاصی دارد؟ آیا آن‌ها با این کار به سرزمینشان و مردم سرزمینشان پشت کرده اند؟ راستش این سؤال تا ابد می‌تواند ادامه داشته باشد. اما قصه رامبد جوان و حالا سالار عقیلی چیز دیگری است و واکنش مردم اگر نگوییم بحق است، آن قدر‌ها هم بیراه نیست. جوان سال هاست که در تلویزیون شعار‌های میهن دوستانه سر می‌دهد، با اقوام مختلف ایرانی محشور است، آن‌ها را در برنامه اش دعوت می‌کند. در روز ملی «شیراز» از مردم و شهردار شیراز دعوت می‌کند، در برنامه اش مناسبت‌های ملی را جشن می‌گیرد و حتی در مورد اخیر از مردم می‌خواهد که در مقابل تحریم‌ها و فشار‌های اقتصادی مقاومت کنند و اجناس داخلی را تبلیغ می‌کند و از مردم می‌خواهد که جنس ایرانی بخرند تا کارگران ایرانی بیکار نمانند؛ غافل از اینکه ملت متوجه می‌شوند که برند لباس‌های رامبد جوان خارجی است، ساعتش و لابد خیلی از وسایل خانه اش هم از بهترین برند‌های جهان است. پس آیا رطب خورده می‌تواند منع رطب کند؟!

آقای عقیلی از وطن می‌خوانی و در وطن نمی‌مانی؟

هیچ کس حق ندارد در زندگی شخصی آدم‌ها دخالت کند و آن‌ها را بابت تصمیم‌های شخصی شان به باد سرزنش بگیرد، ولی راستش مردم یقه پرمدعا‌ها را می‌گیرند و با بقیه آدم‌ها کاری ندارند. کسی به سام درخشانی، گوهرخیراندیش، فریبرز عرب نیا، شیلا خداداد، گیتی خامنه و خیلی از هنرمندان دوتابعیتی و چندتابعیتی ایرانی کاری ندارد، ولی چرا سالار عقیلی با اینکه سال هاست در اسپانیا زندگی می‌کند، خبر مهاجرتش این همه سروصدا می‌کند؟ چرا کامنت‌های مردم این قدر بدوبیراه دارد؟ چرا افتاد ه اند به مسخره کردن ترانه‌های وطن دوستانه اش؟ یادتان هست در روز‌های پخش سریال «معمای شاه» و زمانی که هرروز صدای زیبای عقیلی از قاب صداوسیما پخش می‌شد و ترانه فوق العاده زیبای «ایران، فدای اشک و خنده تو...» را همه باهم زمزمه می‌کردیم و چقدر دوستش داشتیم و بعدش او هزاران بار به برنامه‌های مختلف دعوت شد و هزاران بار این ترانه را خواند و ما مردم هم هزاران بار با او زمزمه کردیم.

او در همان روز‌ها برای اجرای کنسرت در لندن حضور داشت و برای گفتگو با یکی از شبکه‌های ماهواره‌ای دعوت شد. همه ما می‌دانیم که حضور آدم‌های سرشناسی مثل عقیلی در چنین شبکه‌هایی چه تبعات جبران ناپذیری دارد، آن قدرکه می‌تواند یک نفر را از کار بیکار کند و تا مدت‌ها خانه نشین. ولی عقیلی با خیال راحت برگشت و حتی چندنفر از مدیران و مسئولان پشتش درآمدند و با رسانه‌های داخلی گفتگو کردند که فعالیت او مانعی ندارد و به کارش هم ادامه داد. حالا هرقدر هم که بخواهیم ساحت زندگی شخصی و کاری هنرمندی مثل سالار عقیلی را از هم جدا کنیم، مردم باز این دو را کنار هم می‌گذارند؛ اینکه اگر وطنت را دوست داشتی، چرا رفتی و حالا چرا برای همیشه می‌خواهی بروی؟

آقای عقیلی از وطن می‌خوانی و در وطن نمی‌مانی؟

آقای عقیلی از وطن می‌خوانی و در وطن نمی‌مانی؟

آقای عقیلی از وطن می‌خوانی و در وطن نمی‌مانی؟

آقای عقیلی از وطن می‌خوانی و در وطن نمی‌مانی؟

آقای عقیلی از وطن می‌خوانی و در وطن نمی‌مانی؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      امثال عقیلی شهاب رامبد باید پاسخگو ریاکاری باشند

      پاسخ ها

      • راد

        ما با زندگی خصوصی این اقایون‌کاری‌نداریم ولی اینها بخاطر اینکه عوامفریبی میکنند دارند از جیب مردم میچاپند بیایید همین واقعیت را رو‌در‌روی‌مردم‌بگویند بعد ببینند آیا یک نفر شوی آنها را میبیند و یا وطن وطن آنها را میشنود ؟ ما پولهایی که از بیت المال به جیب اینها رفته را می‌خواهیم ‌حالا هر کجا که میخواهند زندی کنند به ما ربطی ندارد

      • ایران وطنم

        ربطی نداره ، عاشق کشورش هست ولی کسانیکه امور کشورو بدست گرفتن
        ایرانی نیستن وزندگی رو برای ملت ایران جهنم کردن

      • بدون نام

        یکی بپرسه دلیل رفتنشون چیه،ماهم اگر توانش رو داشتیم حتما میرفتیم کی از اروپا بدش میاد...

      • بدون نام

        گربه دستش به گوش نمیرسه میگه پیف پیف !

      • بدون نام

        بجای اینکه هی بگیم چرا این رفت چرا اون رفت بگوییم چه بر سر این مملکت آوردند که همه میخوان بروند ؟!
        آرزو کنیم آنها بروند تا مملکت باعث افتخار هر ایرانی باشد!

      • عقیلی

        صدای وطن شنیدن از دور خوش است !

      • بدون نام

        چه اشکالی داره رفته اسپانیا زندگی میکنه ، مثل خیلز از خواننده ها که در آمریکا زندگی میکنند و ما از آهنگهاشون لذت میبریم و شب و روز گوش میکنیم . باید یقه اون کسانی که مسئولین بخشهایی از این مملکت هستند و به این مملکت و مردم خیانتهای پنهان میکنند و ظاهر و باطنشون با هم فرق داره رو بگیریم . و اکثرا دو تابعیتی هستند و بچه هاشون اونور دنیا مشغول عشق و حال با پول بیت المال هستند .

      • احمد خوش سیما

        ریاکاری چیه؟ مردم خودشون اینهارو گنده کردند الانم خیلیا واسه دیدنشون از نزدیک له له میزنن والا هنرمندا و امثال اینا کاملا مرام و مسلکشون مشخصه. ضمنا چرا مثلا وقتی میتونند خوب زندگی کنند باید پاگیر یک کشور با مردم اکثرا کم فرهنگ باشند. خیلی هم خوب میکنند.

      • بدون نام

        به تو چه دوست داره هر جا که میخوواد زندگی کنه.
        امثال شما اگه بتونید اولین نفر میرید

      • naserfalle

        باید پاسخگو باشند و ایران به درد نمی خوره برای زندگی!!

      • بدون نام

        نژادپرستی در غرب زیاد شده خودتونو می کشید برید جایی که اکثرا به دلیل بهره کم هوشی نه سطح زندگی بالایی خواهید داشت نه از نظر نژادی شهروند درجه یک محسوب می شید!

    • بدون نام

      ایران امروز به درد نمیخوره دیگه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        وطن ؛ پرنده پر درخون

      • بدون نام

        هر چی نخبه و دانشمند و پزشک و سرمایه دار هست دارن میرن از این مملکت !! شماها دنبال سالار عقیلی هستید !! برید در مورد علت اینهمه فرار از مملکت گزارش تهیه کنید برترین ها

    • بدون نام

      ایران هوای کثیف آلوده چرک گرون استرس حال بد محدودیت ممنوعیت دائم حرافی تهدید جنگ تحریم چی داره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نمردیم معنی ممنوعیت رو هم فهمیدیم مخاطب برترینها تا خبری میشه میاد هر چی دلش میخواد میگه کسی هم باهاش کاری نداره شما دیگه حرف از ممنوعیت نزنید

    • میتی از مشد

      اینقدر عالم و ادم را قضاوت نکنیم ما که در زندگی عقیلی نبودیم و نمیدانیم چه شرایطی داشته و چرا مهاجرت کرده یا می خواهد بکند شک نکنید شخصی با این اخلاق و منش حتما دلایل منطقی و قابل قبولی خواهد داشت . خواهشا لطفا تمنایا اینقدر همدیگر را قضاوت نکنیم . به امید آن روز که به دور از هر تفکر مذهب و فرهنگی بدون هیچ قضاوتی با هم و در کنار هم زندگی کنیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این تکنیک ها دیگه جواب نمیده. شما که میگی دیگران رو قضاوت نکنید،داری قضاوت کردن دیگران رو قضاوت میکنی

    • نه غلام

      هر عقل سلیمی بهترین شرایط برای زندگی رو انتخاب میکنه و نمیمونه جایی که هرروز یه مشکلی برای زندگی عادی سر راهش باشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اگر واقعا این طوره چرا کنسرت و آلبوم و فعالیت موسیقیش رو در ایران ادامه میده؟ایران که برای این عزیزان خیلی بد هست.

      • بدون نام

        ۱۲:۴۰
        چون نوندونیش از ایرانه صدقه سر همین کنسرتها به همچین پولی رسید که مهاجرت کرد

    • بدون نام

      مجری لندکروز میلی گفت همه جمع کنند برن اینا بمونن فک فامیلاشون با پول ایران

    • بدون نام

      ایران نابود کردین شماها حایی برای زندگی نیست ایران

    • ...

      ببینید دوستان هر کسی که توانایی رفتن داشته باشه ولی نره در حق هفت نسل بعدش خیانت کرده.
      بمونن اینجا که هر روز بدبخت تر و افسرده تر بشن.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حالا میخواید از خودتون نسلی به جا نذارید که گند بزنند به اقصی نقاط جهان

    • بدون نام

      دنبال علت مهاجرت نخبگان باشیم چرا همه دارن فرار میکنن

    • نامnaser

      ماملت ساده ایم که گول این اشخاص رومیخوریم ودم فضای مجازی گرم که خوب رسوامیکنه

      پاسخ ها

      • احمد خوش سیما

        شما گول میخوری.

    • بدون نام

      ببخشید نون رو به نرخ روز خوردن مگه ایراد داره ؟؟؟؟ البته که نداره پس سالار شما بخور نون رو .... راستی فردا برا اسپانیا نخونی کلک ....

    • آمانج

      هر جا خوش باشی وطن همون جاست.خواندن برای وطن هم برای کسب درآمده.آدم قبرستان که میره تا پول ندی کسی قرآن سر خاک اموات کسی نمیخونه.

    • بدون نام

      مردم ایران الکی احساساتی میشن باید کار و شغل هر فردی و از زندگیش جدا کنیم و همش فکر کنیم این آهنگ یا برنامه ای که آن شخص برای وطن اجرا میکنه فقط بخاطر پول فقط بخاطر پول تاکید میکنم اجرا میکنه از این به بعد به خودمون قول بدیم اینجوری فکر کنیم

    • مسعود

      سلام می بایستی شرایط اجتماعی و زندگی در کشور طوری باشد که مهاجرت به خارج کمتر گردد.

    • شروین

      همشون همینند مخصوصی امثال سالار و رامبد و .......

    • حسین

      آدرس غلط ندیم ، ما ملت بودیم که وقتی رامبد توی کانادا بچه ش بدنیا میاد وشناسنامه کانادایی میگیره ، تف و لعنتش کردیم
      و ما ملت هستیم که برای خندوانه ش دست میزنیم و هورا میکشیم ...ِ

    • بی نام

      خودتم بودی همین بودی

    • مش قاسم

      ما پولی برای فرار و رویی برای توجیه نداریم . گرفتار شدیم

    • محمدب

      حکایت این افراد مانند. سلمانی های دوره گرد قدیمی است. که ریش ومو کوتاه میکردند،دندان میکشیدند، بچه ها را ختنه میکردند،شاید دست وپایی روجا می انداختند.پس برای کسب درآمد دست به هر کاری میزدند. آیا میشود به آنها گفت دندانپزشک، ارتوپد،متخصص مو، گریمور،آرایشگر،؟؟ اینها هم با شعری وصوتی،گفتاری برای معاش روزانه تقلا دارند. شغل اینها همین است،شنونده عاقل باشد.

    • ایران

      هر کی نرفته تا حالا نمیتونسته بره وگرنه این جای زندگی نیست

    • pars

      پاسخ خیلی سادست.وطنی ازش باقی نمونده که کسی توش بمونه ما هم که موندیم شرایط مهاجرت رو نداریم وگرنه یک روز نمی موندیم

    • بدون نام

      آب این مملکت رو هر کی خورد وطن فروش شد ! هر کی هم نشده یا عرضشو نداره یا شرایطش نبوده ! داداچچچ وطن دوست نیست اینجا نگرد ، نیست . همه وطن فروشیم

    • بدون نام

      در مورد رامبد این دورویی واضح بود که مردم رو اذیت کرد در مورد سالار عقیلی تافته جدا بافته بودن و اینکه به کجا وصله که میتونه بره همچین شبکه ای و به فعالیت ادامه بده. خیلیها برای خیلی کمتر از این بیکار شدن

    • بدون نام

      چرا من از همون اول زندگی شخصی نداشتم چرا من زندگی ام مال خودم نبود چرا من اینجام چرا باید تاوان دیگران را بدهم چرا

    • بدون نام

      برترین ها به توچه دوست دارم همه جا بره دوست داره به توچه

    • گاهی سکوت....

      شاید سالار ومحمد رفته اند خارج که آخر کار این ترانه را مجبور نباشند بخوانند :
      دست بردار از این در وطن خویش غریب

    • محمدی

      چه کار به هنرمندان دارید به شما ربطی نداره کجا زندگی میکنند

    • بدون نام

      من همین جا اعلام میکنم اگر امکانش پیش بیاد درنگ نمی کنم. تا الان هم باید اقدام می کردم. پشیمانم. فردا نگید وطن فروش و ریاکار. هیچ معلوم نیست ۱۰۰ سال پیش ۲۰۰ سال ۵۰۰ سال اجداد مردمی که تو ایران زندگی میکنن از جای دیگه نیومده باشن. زمین خدا فرقی نداره.

    • mjr

      خوب بیچاره تقصیر نداره اسپانیا تو شعرش نمیگنجه
      فکر کن بگه
      اسپانیا فدای اشک و خنده ی تو .......

    • بدون نام

      باید بروید دنبال علت مهاجرت نه اینکه صورت مسأله را پاک کنید.

    • بدون نام

      همه ی جان و تنم وطنم وطنم وطنم وطنم
      وطن کجاست؟ اسپانیاست

    • بدون نام

      برا چی بمونه من اکه توانشو داشتم می رفتم

    • بدون نام

      نوش جونشون هر جا دوست دارن زندگی کنن و به هیچ کس ربط نداره.
      به قول سلطان دایی هر کی میتونه بره هر جا و هر کشوری واکسن کرونا بزنه.
      نیست که مملکت همه چیش اوکی

    • بدون نام

      واقعا چه طور تونستین این مطلب رو بنویسید .هر کس ایران زندگی نمیکنه نباید رو کشورش تعصب داشته باشه؟

    • بدون نام

      اولا باید از آدما اسطوره نسازیم ثانیا مهاجرت عقیلی هیچ منافاتی با وطن دوستی و خواندن او برای وطن ندارد چون ممکنه برای مهاجرت دلیل شخصی داشته باشه

    • محمد رکگو

      شایدرفته ادامه تحصیل،به شماها چه بخدا هرکی میگه من میتونستم برم ونرفتم دروغه،بشنو باور نکن،اعتبار داره رفته ،

    • م.ن

      تنها بازیگران تابعیت خارجی ندارند.خیلی از مدیران صدا و سیما و تهیه کنندگان هم دارند.سیاسیون از هر دو جناح و ورزشکاران هم تابعیت خارجی دارند.
      متاسفانه کشور در سالها اخیر رشدی نداشته و همه مردم ناامید و مایوس از زندگی هستند.
      اگر شرایط برای کارگرها و حتی معلم ها و غیره هم برای مهاجرت محیا بود.هیچ در ایران نبود.منصف باشیم

    • مهران

      بسيار كار خوبى كردن زندگى خودشونه،در مورد جطور چگونه بودن زندگى بقيه كه تصميم نگرفتن

    • بابایی

      اسپانیا اگر دل تو را شکستند تو را به بند کینه بستند

    • بدون نام

      ایران و فقط واسه پول دراوردن میخان تا جون داره میچاپن نه برای زندگی

    • بدون نام

      حالا ویدئوی آقای معتمدی در باغ فردوس هم دلیلی بر اقامتش در ایران نیست. ممکنه برای یه سفر کوتاهی اومده و برمیگرده

    • ناشناس

      آقایی که انتقاد میکنی چرا رفت ؟؟؟ تو هم داشتی زودتر میرفتی. ما ایرانی ها طاقت پیشرفت همدیگرو نداریم . الکی ادا در نیار. دمش گرم و هزار بار دمش گرم که رفت

    • بدون نام

      با بعضی کلمات مثل وطن نباید بازی بشه، مجبورش که نکردن، نامش را از خواندن کلمات دیگه بدست بیاره

    • .

      فقط برای خودشیرینی برای ایران میخونن که یه امتیازی بگیرن .
      حالا که وضعيت ایران خوب نیست ، دیدن که موندن سودی براشون نداره .

    • بدون نام

      بجای اینکه این افراد رو سرکوب کنید برید ببینید چی باعث شده که به اینجا برسیم و شاهد رفتنشون از ایران باشیم

    • بدون نام

      اینها فقط دم از وطن میزنند که منفعتی براشون داشته باشه واگرنه اینها افغانستان هم راهشون نمیدن

    • بدون نام

      رامبد با اون حرفا نون میخوره ولی عقیلی عوامفریبی نمیکنه
      مگه همه اونا که مهاجرت کردن، پدر مادر و خواهر برادر نداشتن؟ مگه اونارو دوست نداشتن؟ بله که داشتن ولی بخاطر شرایط بهتر مهاجرت کردن
      عقیلی هم عاشق ایرانه ولی دلش نمیخواد ایرلن زندگی کنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج