جاباما
۱۱۳۸۹۶۱
۱۷ نظر
۵۱۲۹
۱۷ نظر
۵۱۲۹
پ

جواد عزتی در جلد مالک؛ ترسناک و پیچیده

جواد عزتی» بدون هیچ شک و تردیدی امروز یکی از بهترین بازیگرهای سینمای ایران است.

برترین‌ها: «جواد عزتی» پس از تجربه‌ی ماجرای نیمروز و پی بردن به توانایی‌هایش در بازی در نقش‌های مختلف، در کنار فیلم‌های کمدی در فیلم‌های جدی و اجتماعی با رگه‌هایی از تلخی هم بازی ‌کرد. او این روزها در «زخم کاری» هم می‌درخشد و با این روند باز هم نقش‌های درخشان و به یادماندنی از او خواهیم دید.

جواد عزتی در جلد مالک؛ ترسناک و پیچیده

دامون قنبرزاده (منتقد سینما) در این باره نوشت: چه کسی فکرش را می‌کرد آن جوان لاغر سریال «کمربند‌ها را ببندیم» تبدیل به ستاره‌ای موفق شود؟ واقعیتش را بگویم، این اواخر که داشتم نگاهی به این سریال می‌انداختم، در جواد عزتی (به عنوان بازیگر گمنام آن سال‌ها) هیچ نوری ندیدم! البته این شروع خوبی برای نوشتن از یک ستاره‌ی پول‌ساز نیست، ولی می‌دانم که از این حرف من ناراحت نخواهد شد. شاید حتی خودش هم فکر نمی‌کرد روزی به چنین جایگاهی دست پیدا کند. رسیدن به این جایگاه، کار یک سال و دو سال نیست. همین‌طور که به لیست فیلم‌ها و سریال‌هایش نگاه می‌کردم، نه‌تن‌ها پیشرفت سال به سالش را می‌دیدم، بلکه فکری متفرقه هم ذهنم را به خود مشغول می‌کرد: این‌که موفقیت‌ها گاهی چه‌قدر طول می‌کشند تا به دست بیایند.

جواد عزتی در جلد مالک؛ ترسناک و پیچیده

طنز‌های اولیه‌اش در تلویزیون، کم‌کم به فیلم‌های جدی در سینما رسید و مسیرش را هموارتر کرد. یکی از خوش‌بختی‌های جواد عزتی این است که صدای خاصی دارد. صدایی که باعث می‌شود چه در فیلم‌های کمدی و چه در فیلم‌های جدی، باورش کنیم. این موهبت را رضا عطاران هم داراست. آن‌ها این قابلیت را دارند که حتی دیالوگ‌های عادی را هم طوری بیان کنند که آدم خنده‌اش بگیرد. نوعی بی‌قیدی ظریفی در لحن صدای عزتی جاری‌ست که او را به نمونه‌ی موفق یک بازیگر کمدی پرمخاطب تبدیل می‌کند.

جواد عزتی در جلد مالک؛ ترسناک و پیچیده

اما وقتی پایش به فیلم‌های جدی باز می‌شود، هنوز هم همان‌قدر موفق است. به‌خصوص این‌که یکی از موفق‌ترین بازیگران در صحنه‌های زدوخورد است. به نظرم او در کنار نوید محمدزاده، یکی از بازیگرانی‌ست که صحنه‌های درگیری‌اش واقعاً خوفناک از آب در می‌آید! برای نمونه کافی‌ست به صحنه‌ی دعوایش در «لاتاری» یا «جان‌دار» نگاهی بیندازید. اما او برعکس نوید محمدزاده، تبدیل به شمایل یک بازیگر «دعواگیر» (که غالباً در هر فیلمی ببینیمش، مطمئن خواهیم بود صحنه‌ی درگیری خواهیم دید) نشد و تنوع نقش‌هایش را حفظ کرد؛ روحانی شد، خلبان شد، رزمنده شد، لات شد، فقیر شد و در نهایت در «زخم کاری» به انسانی پلشت تبدیل گردید.

جواد عزتی در جلد مالک؛ ترسناک و پیچیده

بازی قابل توجهش در «زخم کاری» من را یاد همان جوان لاغر سریال‌های طنز تلویزیونی انداخت؛ انسان‌ها چه مسیر‌های عجیب و غریبی را طی می‌کنند تا به جایی برسند. جواد عزتی نمونه‌ی موفق بازیگری‌ست که این مسیر طولانی و سخت را طی کرده است. تقریباً همسن هستیم. با هر سریال و فیلمش جلو آمدم. با هم رشد کردیم، اما او بیش‌تر رشد کرد.

جواد عزتی در جلد مالک؛ ترسناک و پیچیده

رحمت امینی نمایش نامه نویس و کارگردان با تجربه تئاتر با انتشار تصویر قدیمی از جواد عزتی نوشت: بازی جواد عزتی در نمایش‌های خیابانی را به خاطر می‌آورم؛ با همین شکل و شمایلی که می‌بینید؛ جوانی حدودا ۲۰ ساله (جواد متولد ۱۳۶۰ است) که اگر حوالی تیٔاتر شهر می‌دیدیش، یا درحال اجرای نمایش بود و یا روی یکی از سکو‌های سیمانی گرداگرد ساختمان تیٔاتر شهر نشسته و جستجوگر آینده‌ای درخشان بود.

جواد عزتی در جلد مالک؛ ترسناک و پیچیده

او به دانشگاه سوره هم رفت و آنجا تیٔاتر خواند و آرام آرام ادر کنار تیٔاتر خیابانی، تجربه‌های صحنه را هم به کارنامه اش افزود و سپس تلویزیون و سینما و درخشش بویژه در انواع کمدی. جواد، اما به دلیل همان ذات جستجوگر و تجربه گرایش، نقش‌های جدی را هم محک زد تا به شنای پروانه رسید و جوری نقشش را ایفا کرد که انگار هیچ گاه بازیگر کمدی نبوده و سرانجام فرصتی حدودا" چهارده ماهه به خود داد تا وارد تجربه‌ای غنی‌تر از بازیگری اش بشود. این روز‌ها که بازی اش را در مجموعه زخم کاری می‌بینم، شمایل همان نوجوان پرتلاش و جستجوگر در برابرم ظاهر می‌شود که همچنان چشم به آینده دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بی نام

      با احترام به تمام بازیگرها ی خوب به نظرم جواد عزتی بهترین بازیگر در حال حاضر ایران هست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اصلا هم اینطور نیست فک کنم ایشون بعضی سایت ها زیاد دارن از ایشون تعریف میکنن

      • بدون نام

        اتفاقا خیلی کاریکاتوریه به جای اینکه داستان پسچیده باشه خاله زنک بازیه

    • بی نام

      عزتی معرکه س

      پاسخ ها

      • هموطن

        من خیلی شخصیت لطیف در دردسرهای عظیم رو دوست دارم و برای بار دوم دارم این سریال رو می بینم . سلامت و موفق باشند آقای جواد عزتی .

    • بدون نام

      واقعا عالیه

    • بدون نام

      از لحطه لحظه بازیش لذت میبرم و کیف میکنم قوی مصمم با اراده
      درود ب شرفت

    • بدون نام

      بسیار عالی بازی می‌کنه

    • شهروند ایران

      فوق العاده هست این پسر. بازی جذاب و پرقدرتش رو تو ماجرای نیمروز و رد خون و همچنین سریال زخم کاری دیدیم.

    • بدون نام

      بهترین بازیش تا به العان قطعا بازی در نقش بابا اتی در قهوه تلخه

    • فقط خدا

      بنظرم بی نظیر بازی میکنه نقش جدی خیلی بیشتر بش بیاد خندهای مرموزش معرکس

    • بدون نام

      بازیگر عالی و درجه یک

    • حجت

      بازیگر خوب بازیکراست که هر نقشی را بتواند بازی کند
      جواد عزتی را هیچ وقت تصور نمی کردم نقش یک لات را بازی کنددر شنای پروانه درخشید
      چون جوان هست ارزوی می کنم کارگزدان ها از این سرمایه خوب استفاده کنند و نسوزد

    • بدون نام

      فرهاد اصلانی و جواد عزتی انگار پوست ترکوندند.

    • بی نام

      نکته جالب جواد عزتی اینه که اینقدر با نمک و دوست داشتنی بازی کرده که حالا در نقش مالک قرار است نقش منفی باشد اما همه بینندگان باز هم دوستش دارند سر منصوره کلاه می گذارد عوض اینکه بگوویم عجب نامرد فلان فلان شده ای است همه می خندند می گویند ای زبل عجب مارمولکیه خلاصه حتی در نقش منفی هم حداقل در دید ما بد نمی شود

    • فرهاد

      بازی خوبش در فیلم شنای پروانه معرکه است

    • بدون نام

      بااعتماد میگم که از خیلی از سوپراستار نماها یه سروگردن بالاتره عالیه لیاقت چنتا سیمرغ فجر داشته تا حالا ولی چرا نمیذارن نصیبش بشه اونو بحث مفصلی ست !!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج