جاباما
۱۱۳۹۲۶۷
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

واکنش فرمان‌آرا به انتقادات از اصغر فرهادی

بهمن فرمان‌آرا، با بیان این‌که هیچ کس نمی‌تواند برای فردی دیگر تصمیم بگیرد و با اشاره به آن‌هایی که برای اصغر فرهادی بعد از موفقیت فیلم او در جشنواره کن، دستورالعمل صادر کردند، تاکید کرد «اگر هر کسی کار خودش را بکند و به دیگران کاری نداشته باشد، بهتر است.»

خبرآنلاین: بهمن فرمان‌آرا، با بیان این‌که هیچ کس نمی‌تواند برای فردی دیگر تصمیم بگیرد و با اشاره به آن‌هایی که برای اصغر فرهادی بعد از موفقیت فیلم او در جشنواره کن، دستورالعمل صادر کردند، تاکید کرد «اگر هر کسی کار خودش را بکند و به دیگران کاری نداشته باشد، بهتر است.»

بهمن فرمان‌آرا، تهیه‌کننده، کارگردان و فیلمنامه‌نویس، شامگاه جمعه اول مرداد، مهمان برنامه «پرانتز بازِ» رادیو نمایش بود و درباره‌ فعالیت‌های جدیدش و همچنین مفهوم اخلاق در سینمای ایران، سخن گفت.

واکنش فرمان‌آرا به انتقادات از اصغر فرهادی

در ابتدای گفت‌وگو، مارال دوستی، تهیه‌کننده و سردبیر برنامه از او خواست تا درباره‌ برگزاری کلاس و دوره‌ای که دارد، توضیحاتی را ارائه دهد. فرمان‌آرا پاسخ داد: «یونسکو، یک پلتفرم برای کارهای فرهنگی دارد که در همه جای دنیا پخش می‌شود، بنابراین هر کسی، حتی کسانی که در خارج از ایران هستند هم می‌توانند در این کلاس‌ها شرکت کنند. قرار است که من چهار شب پشت سر هم، راجع به قسمت‌های مختلف سینما صحبت کنم.»

او درباره محتوای این برنامه توضیح داد: «موضوعات مختلفی را در این کلاس‌ها مطرح خواهم کرد؛ از جمله درباره‌ فیلمنامه، تدوین، کارگردانی، چطور کار کردن با هنرپیشه‌ها که با نشان دادن بخشی از فیلم‌ها همراه خواهد بود.»

این کارگردان همچنین در پاسخ به این سوال که آیا مقدمات سریال‌سازی او برای شبکه نمایش خانگی فراهم شده یا آن را به زمان بهتری موکول کرده است، گفت: «ما اگر بخواهیم منتظر زمان بهتر باشیم که خیلی باید صبر کنیم!

اما من پنج ماه با یکی از پلتفرم‌ها وقت صرف کردم، ولی مثل این‌که قرار بوده که آن سریال را من نسازم؛ به هر جهت، من اصلا دنبالش را هم نگرفتم، برای این‌که عمر کوتاه است و من وقتی برای پیگیری این مسائل ندارم. در حال حاضر می‌خواهم یک فیلم بسازم و بعد از این فیلم اگر شرایط درست بود، من آن مجموعه‌ نمایش خانگی را هم می‌سازم.»

در پایان این گفت‌وگو، فرمان‌آرا درباره مفهوم اخلاق در سینمای ایران و بحث سانسور توضیح داد: «هر کسی زمانی که فیلم می‌سازد، برای مخاطبی که انتخاب کرده است، آن را می‌سازد، درواقع همین‌طوری و بدون هدف نمی‌سازد تا بعد ببیند که آیا مخاطبی پیدا می‌کند یا خیر. چرا که بعد از این‌که فیلم ساخته شد، مساله‌ پخش در میان است که مافیای پخش چه زمانی چه فیلمی را اکران می‌کند و غیره. این‌ها همه مسائلی است که ما باید در طول زمانی که می‌خواهیم فیلم‌مان به دست، چشم و گوش مخاطب برسد، با آن بجنگیم.

من فکر می‌کنم که صداقت همیشه در مورد زندگی، کار کردن و همه‌ این‌ها مهم‌ترین مساله است. من در حال حاضر، ۵۴ سال است که با همسر و سه فرزندم زندگی و فکر می‌کنم همانطور که خانمم بااخلاق بوده، من هم سعی کردم که بااخلاق باشم اما برای کسی موعظه نمی‌کنم و برای کسی تصمیم نمی‌گیرم. به همین جهت درباره‌ آن‌هایی که برای فیلم اصغر فرهادی بعد از موفقیت او دستورالعمل صادر می‌کنند، باید بگویم که من فکر می‌کنم اگر هر کسی کار خودش را بکند و به دیگران کاری نداشته باشد، بهتر است.»

وبینار «سینما از نگاه بهمن فرمان‌آرا»، از شانزدهم تا نوزدهم مرداد برگزار می‌شود و عواید این دوره، از طرف این‌کارگردان مطرح به کودکان مبتلا به سرطان تقدیم خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج