جاباما
۱۱۳۹۸۷۹
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

هشدار محیط زیست درباره شوری خلیج‌فارس

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه در آینده نزدیک شورترین آب دریا درجهان خلیج‌فارس است گفت: جلوگیری از ورود آب‌ شیرین به دریا از عوامل اصلی ایجاد فاجعه زیست محیطی در خلیج فارس است.

خبرگزاری تسنیم: معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه در آینده نزدیک شورترین آب دریا درجهان خلیج‌فارس است گفت: جلوگیری از ورود آب‌ شیرین به دریا از عوامل اصلی ایجاد فاجعه زیست محیطی در خلیج فارس است.

احمد رضا لاهیجان‌زاده بعد از ظهر امروز در آیین انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان شرکت پتروشیمی پردیس و سازمان حفاظت محیط زیست همزمان با روز جهانی حفاظت از اکوسیستم‌های مانگرو جایگاه خلیج‌فارس در عرصه‌های زیست محیطی را بسیار مهم دانست و اظهار داشت: براساس آخرین مطالعات صورت گرفته در ایران و کشورهای منطقه، تا سال ۲۰۵۰ خلیج‌فارس شورترین پهنه‌های آبی بزرگ دنیا می‌شود.

هشدار محیط زیست درباره شوری خلیج‌فارس

معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست کشور باتأکید بر ارائه راهکارهای لازم برای جلوگیری از فاجعه زیست محیطی در خلیج‌فارس افزود: کشت و توسعه جنگل حرا نقش به‌سزایی در تقویت تنوع زیستی خلیج‌فارس و کاهش کربن آبی دارند.

وی با بیان اینکه جلوگیری از ورود آب‌ شیرین به دریا از عوامل اصلی ایجاد فاجعه زیست محیطی در خلیج فارس است خاطر نشان کرد: احداث آب‌شیرین‌کن و جلوگیری از ورود آب شیرین به دریا از عوامل اصلی ایجاد فاجعه زیست محیطی در خلیج فارس محسوب می‌شود.

صنایع مستقر در استان بوشهر باید در تولید نهال حرا و مانگرو مشارکت کنند

لاهیجان‌زاده با بیان اینکه صنایع مستقر در استان بوشهر باید در تولید نهال حرا و مانگرو مشارکت داشته باشند گفت: هر کدام از صنایع باید در راستای نقش مسئولیت اجتماعی خود و حفاظت از محیط زیست تلاش کنند که کشت نهال و توسعه جنگل‌های حرا می‌تواند در این عرصه نقش تاثیرگذاری داشته باشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر نیز در این مراسم، پتروشیمی پردیس را یک مجموعه دوستدار محیط زیست دانست و بیان کرد: مجتمع پتروشیمی پردیس بدون ایجاد آلودگی یکی از صنایع سبز کشور است و با اهتمام که نسبت به محیط زیست دارد از سازمان‌های نمونه استان بوشهر به‌شمار می‌رود.

فرهاد قلی‌نژاد گفت: سال گذشته با همکاری پتروشیمی پردیس و سازمان‌های مردم نهاد تعداد زیادی نهال حرا در مناطق مستعد ساحلی استان بوشهر کشت شد.

کارگروهی در سطح شهرستان عسلویه برای نجات جنگل‌های حرا فعال شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با اشاره به روند خشک شدن تالاب نایبند در شهرستان عسلویه و منطقه پارس جنوبی در 10 سال اخیر اظهار داشت: کارگروهی در سطح شهرستان عسلویه برای نجات جنگل‌های حرا فعال شد و با مطالعات صورت گرفته به این نتیجه رسیدیم که به جای کاشت نهال حرا در نقاط مختلف و آسیب‌پذیر، زیستگاه‌های اصلی آن که در معرض خشک شدن و نابودی هستند را نجات دهیم.

وی با بیان اینکه سلسله فعالیت‌‌های لایروبی، مطالعات آبی و کشت نهال حرا در تالاب نایبند و سایر رویشگاه‌های حرا در استان بوشهر طرح ریزی شد خاطر نشان کرد: این نوع طرح‌ها از امروز در قالب تفاهم‌نامه بین سازمان حفاظت محیط زیست و شرکت پتروشیمی پردیس برای دوره زمانی 5 ساله اجرایی می‌شود.

مجتمع پتروشیمی پردیس کمترین میزان آلایندگی فعالیت می‌کند

رئیس مجتمع پتروشیمی پردیس در این مراسم با اشاره به فعالیت این مجتمع در راستای نقش مسئولیت اجتماعی خود گفت: رسالت ما در پتروشیمی پردیس تولید غذای کافی برای مردم ایران و جهان است و برای دستیابی به این رسالت خطیر با رعایت اصول و استانداردهای زیست محیطی به رکوردهای تولید محصول با کمترین میزان آلایندگی برای محیط زیست دست پیدا کرده‌ایم.

وی بیان کرد: تاکنون فعالیت تأثیرگذاری توسط پتروشیمی پردیس در راستای ایجاد کمربند سبز در سطح منطقه و حمایت علمی و مالی از طرح‌های زیست محیطی صورت گرفته و این حمایت‌ها در آینده نیز به صورت گسترده ادامه می‌یابد.

پتروشیمی پردیس بزرگترین مجتمع تولید کننده آمونیاک و اوره در خاورمیانه است

حمایت مالی و معنوی از پروژه‌های پژوهشی و عمرانی حفاظت از جنگل‌های حرا در استان، برگزاری دوره‌های آموزشی، سمینار، همایش علمی، چاپ نشریه، تولید نرم افزار آموزشی، تولید انیمیشن و فیلم و استفاده از ظرفیت‌های علمی و مالی برای آموزش و اشاعه فرهنگ محیط زیست در جوامع محلی حاشیه جنگل‌های حرا از محورهای این تفاهم‌نامه 5 ساله است.

پتروشیمی پردیس بزرگترین مجتمع تولید کننده آمونیاک و اوره در خاورمیانه و یکی از بزرگترین تولیدکنندگان این محصولات در سطح جهان با تولید بیش از 5 میلیون تن محصول است و در سال‌های اخیر فعالیت‌های بسیاری در راستای نقش مسئولیت اجتماعی خود و کمک به توسعه جامعه پیرامونی در 3 حوزه اقتصادی، اجتماعی و زیست‌محیطی انجام داده است.

حمایت مادی و معنوی از توسعه مراکز علمی، پژوهشی، بهداشتی و فرهنگی در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، تلاش برای بهبود امکانات رفاهی و زیرساخت‌های منطقه مانند ساخت مدرسه، پارک، حمایت از ایجاد کمربند سبز در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و حمایت علمی و مالی از طرح حفاظت از مرجان‌های خلیج فارس بخشی از خدمات پتروشیمی پردیس در این راستا است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج