چرا همه از افزایش قیمت بلیت هواپیما ناراضی‌اند؟
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
ایرانیان - F داخلی موبایل111
کلینیک زیبایی پارسیس_f موبایل
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
پارسیس - f تبلت
تدریس خصوصی امیرکبیر_1
لایکو_1
سمپاشی امحا_1
سمپاشی امحا_3
لایکو_3
تدریس خصوصی امیرکبیر_3
لایکو_4
سمپاشی امحا_4
تدریس خصوصی امیرکبیر_4
تدریس خصوصی امیرکبیر_2
لایکو_2
سمپاشی امحا_2
ایرانیان - F داخلی1111
کلینیک زیبایی پارسیس_f
۱۱۳۹۹۱۷
۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۴
۱۳۸۵
معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: با وجود افزایش قیمت بلیت هواپیما در شرایط کنونی هر دو دسته از ذینفعان یعنی ایرلاین‌ها و مردم ناراضی هستند و به همین دلیل ضرورت دارد، مساله نرخ بلیت هواپیما در شورای‌عالی هواپیمایی کشوری مطرح شده و درباره آن تصمیم‌گیری شود.

ایسنا: معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: با وجود افزایش قیمت بلیت هواپیما در شرایط کنونی هر دو دسته از ذینفعان یعنی ایرلاین‌ها و مردم ناراضی هستند و به همین دلیل ضرورت دارد، مساله نرخ بلیت هواپیما در شورای‌عالی هواپیمایی کشوری مطرح شده و درباره آن تصمیم‌گیری شود.

ابولقاسم جلالی درباره مفاد قانونی قیمت‌گذاری بلیت هواپیما، اظهار کرد: با وجود انقضای حکم مندرج در بند (ب) ماده ۱۶۱ قانون برنامه پنجم توسعه کشور در خصوص آزادسازی نرخ‌ها و شبکه پروازهای داخلی کشور و عدم تنفیذ این حکم در قانون برنامه ششم توسعه کشور، صرف نظر از اجرا یا عدم اجرای صحیح و کامل مفاد قانونی در خصوص آزادسازی کامل نرخ حمل و نقل هوایی و نحوه رعایت دقیق الزامات تعیین شده در ماده فوق به عنوان پیش نیاز فرآیند آزادسازی، اهم انتظارات سیاستی در این زمینه (بر طبق تجارب جهانی) مانند افزایش رقابت، ارتقای کیفیت ارائه محصولات و خدمات و پایین آمدن نرخ کالا یا محصول در صنعت حمل و نقل هوایی کشور محقق نشد.

چرا همه از افزایش قیمت بلیت هواپیما ناراضی‌اند؟

وی با بیان اینکه حدود هفت سال از پیاده‌سازی این قانون در حوزه تعیین نرخ بلیت هواپیما می‌گذرد، افزود: آنچه هم اکنون با آن مواجه هستیم نارضایتی هر دو دسته ذینفعان این حوزه یعنی شرکت‌های هواپیمایی (از کانال عدم همخوانی ساختار هزینه و درآمد شرکت‌ها در شرایط فعلی به دلیل مشکلات عدیده‌ای نظیر تحریم، شیوع کرونا، بالا رفتن نرخ تسعیر ارز و...) و مسافران بخش هوایی(به دلیل نرخ‌های بالای بلیت و پایین آمدن قدرت خرید آنان) است که مصالح عمومی جامعه را با چالش مواجه کرده و مورد پیگیری جدی تمامی اجزاء جامعه اعم از شرکت‌های هواپیمایی، مسافران بخش هوایی، مجلس شورای اسلامی و نهادهای نظارتی کشور (سازمان بازرسی کل کشور، تعزیرات، سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و دادستانی کل کشور) قرار گرفته و رفع این چالش مستلزم اتخاذ تصمیمات درست و منطقی در مراجع ذیصلاح آن است.

معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: طبق بند(ب) ماده «پنج» قانون هواپیمایی کشوری مصوب سال ۱۳۲۸، "نظارت بر فعالیت هواپیمایی کشوری طبق مقررات هواپیمایی به منظور جلوگیری از وقوع مخاطرات و رقابت‌های مضره بین متصدیان حمل و نقل هوایی و حفظ مصالح عمومی" یکی از وظایف اصلی سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان نماینده دولت در صنعت حمل و نقل هوایی کشور است. از سوی دیگر بر اساس بند (الف) ماده شش قانون فوق الذکر "مطالعه و اظهارنظر در مسائل مربوط به هواپیمایی کشوری که از طرف وزیر راه یا یک از اعضای شورا به آن ارجاع می‌گردد" و بند (ج) " تعیین و تصویب نرخ حمل و نقل هوایی مسافر و بار" از وظایف شورایعالی هواپیمایی کشوری است.

جلالی تاکید کرد: در پی چالش به وجود آمده درباره نرخ بلیت هواپیما که در مقطع کنونی مصالح عمومی جامعه را متاثر کرده و با توجه به انقضای حکم مندرج در بند (ب) ماده ۱۶۱ قانون برنامه پنجم توسعه، وظیفه سازمان هواپیمایی کشوری (به عنوان یکی از اعضای شورایعالی)، استناد به ماده قانونی فوق الذکر و دستور مقام عالی وزارت راه و شهرسازی معطوف به اختیار مندرج در بند (الف) ماده شش قانون هواپیمایی کشوری، آثار و جوانب نرخ‌های تعیین شده توسط شرکت‌های هواپیمایی با استناد به وظیفه مندرج در بند (ج) ماده شش قانون هواپیمایی کشوری در جلسه آتی شورایعالی هواپیمایی کشوری مطرح و تصمیمات مقتضی در چارچوب اختیارات و وظایف شورا اتخاذ و ابلاغ خواهد شد.

 از روزهای نخست تیر ماه، شرکت‌های هواپیمایی قیمت بلیت هواپیما را در مسیرهای داخلی تا حدود ۳۰ درصد افزایش دادند در حالی که برای این افزایش نه توضیحی ارائه کردند و نه مصوبه‌ای از شورای عالی هواپیمایی کشوری در اختیار داشتند.

پس از این افزایش قیمت مسوولان وزارت راه و شهرسازی و هواپیمایی کشوری بارها در اظهاراتی اعلام کردند این افزایش قیمت غیر قانونی است و شرکت‌های هواپیمایی باید قیمت‌های خود را به نرخ مصوب سابق (آبان ماه سال گذشته) بازگردانند. همچنین به این نکته اشاره کردند که به زودی جلسه شواری عالی هواپیمایی کشوری برای تصمیم‌گیری در این زمینه برگزار خواهد شد، اما این اتفاق تاکنون نیفتاده و برخی از ایرلاین‌ها هنوز نرخ‌های خود را بالا نگه داشتند.

برچسب ها:
انتشار یافته: 1
در انتظار بررسی:18
نام:
* نظر:
تعداد کاراکترهای مجاز: 450
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج
اپیلاسیون نانا 1
استخدام_1
شیرآلات زمانی_1
سفیر بار ساقدوش_1
شیرآلات زمانی_3
اپیلاسیون نانا 3
استخدام_3
سفیر بار ساقدوش_3
سفیر بار ساقدوش_4
اپیلاسیون نانا 4
استخدام_4
شیرآلات زمانی_4
شیرآلات زمانی_2
استخدام_2
سفیر بار ساقدوش_2
اپیلاسیون نانا 2
فنی آتل_فوتر موبایل
قالیشویی بانو_فوترموبایل2
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر موبایل
شفا_فوترموبایل
قالیشویی نوین_فوتر موبایل
رستوران پارسیان_فوتر موبایل
قالیشویی ادیب_فوتر موبایل
دکتر عارفی - موبایل فوتر
رستوران باغ بهشت_فوتر موبایل
ایرانیان- فوتر موبایل222
تدبیرکالا_فوتر موبایل
پارسیس_فوتر موبایل ساختمان
کیان برنا_فوتر موبایل
موسسه خیریه زهرا_فوتر موبایل
شفا_فوتر
پارسیس_فوتر ساختمان
موسسه خیریه زهرا_فوتر
قالیشویی نوین_فوتر
ایرانیان-فوتراصلی222
قالیشویی بانو_فوتر2
فنی آتل_فوتر
دکتر عارفی - فوتر
تدبیرکالا_فوتر
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر
کیان برنا_فوتر
رستوران باغ بهشت _فوتر
قالیشویی ادیب_فوتر
رستوران پارسیان_فوتر