جاباما
۱۱۴۰۶۹۳
۱ نظر
۵۰۰۷
۱ نظر
۵۰۰۷
پ

تماشای تلویزیون خطر «آپنه» را افزایش می‌دهد

نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد افرادی که بیش از چهار ساعت در روز در مقابل تلفن می گذرانند ۷۸ درصد بیشتر در معرض آپه خواب قرار دارند.

فارس به نقل از دیلی‌میل: نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد افرادی که بیش از چهار ساعت در روز در مقابل تلفن می گذرانند ۷۸ درصد بیشتر در معرض آپنه خواب قرار دارند.

متخصصان دانشکده پزشکی هاروارد سلامت ۱۳۸ هزار نفر را زیر نظر داشتند؛ پس از ۱۸-۱۰ سال، ۸ هزار و ۷۳۳ نفر از افراد دچار آپنه انسدادی خواب شده بودند.

تماشای تلویزیون خطر «آپنه» را افزایش می‌دهد

انواع مختلفی از آپنه خواب وجود دارد اما شایع‌ترین آن آپنه انسدادی خواب است. این نوع آپنه هنگامی اتفاق می‌افتد که عضلات گلو به طور متناوب شل شده و راه هوایی گلو را در هنگام خواب مسدود کنند. یک علامت قابل توجه از آپنه انسدادی خواب خروپف است.آپنه انسدادی یک اختلال جدی در خواب است. این انسداد باعث می‌شود تنفس به طور مکرر در هنگام خواب قطع و وصل شود.

محققان دریافتند، به نظر می‌رسد ورزش خطر ابتلا به آپنه خواب را کاهش می‌دهد؛ در مقابل افزایش سطح بی تحرکی و سطح پایین فعالیت بدنی خطر آپنه انسدادی خواب (OSA) را افزایش می‌دهد.

پژوهشگران این مطالعه توصیه کردند افرادی که مانند کارمندان اداری تمام روز را در حالت نشسته هستند، باید با انجام ورزش بیشتر این اوقات را جبران کنند؛ آپنه خواب در صورت عدم درمان می‌تواند خطر سرطان، حملات قلبی، فشار خون بال ، سکته مغزی، دیابت نوع ۲ و اختلالات شناختی و رفتاری را افزایش دهد.

کارشناسان تخمین زده اند که در سطح جهان، حدود ۱ میلیارد بزرگسال بین ۳۰ تا ۶۹ سال تحت تأثیر آپنه انسدادی خواب خفیف تا شدید قرار دارند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کسیکه تلوزیون نگاه نمیکنه .اینم باموبایلش خواب رفته

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج