۱۱۴۰۹۲۲
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

۱۰ انتقال احتمالی فوتبال اروپا در تابستان

با شروع بحران کرونا، انتقال‌های گرانقیمت و نجومی هم به‌شدت کاهش یافت و باشگاه‌ها با توجه به بحران مالی که گریبانگیرشان شد تصمیم گرفتند به سراغ خرید‌های ارزان‌تر بروند. در این تابستان، اما به نظر می‌رسد تیم‌های بزرگ اروپایی دوباره به سراغ بازیکنان بزرگ رفته و می‌خواهند نقاط ضعف خود را با خرید این نفرات جبران کنند.

فرهیختگان: هر ساله با شروع مهلت نقل‌وانتقالات تابستانی، شایعات زیادی حول‌وحوش ستاره‌های فوتبال دنیا و احتمال جابه‌جایی آنها شنیده می‌شود. با شروع بحران کرونا، انتقال‌های گرانقیمت و نجومی هم به‌شدت کاهش یافت و باشگاه‌ها با توجه به بحران مالی که گریبانگیرشان شد تصمیم گرفتند به سراغ خریدهای ارزان‌تر بروند.

در این تابستان اما به نظر می‌رسد تیم‌های بزرگ اروپایی دوباره به سراغ بازیکنان بزرگ رفته و می‌خواهند نقاط ضعف خود را با خرید این نفرات جبران کنند. حالا و بخصوص پس از پایان رقابت‌های یورو ۲۰۲۰ بحث بر سر احتمال جابه‌جایی بازیکنان تاثیرگذار در این تورنمنت بیشتر شده است. در ادامه به بررسی ۱۰ انتقال احتمالی بزرگ در تابستان جاری می‌پردازیم که می‌توانند باعث افزایش جذابیت بازار نقل‌وانتقالات شوند.

۱۰ انتقال احتمالی فوتبال اروپا در تابستان

جک گریلیش به منچسترسیتی

کاپیتان و ستاره فصل پیش استون‌ویلا به‌شدت مورد توجه پپ گواردیولا قرار گرفته و این مربی اسپانیایی در تلاش است تا او را به هر طریقی به خدمت بگیرد. در روزهای اخیر اخباری مبنی‌بر آغاز مذاکرات دو باشگاه و پیشنهاد 75 میلیون پوندی سیتیزن‌ها برای خرید او منتشر شده است اما بعید است استون‌ویلا به راحتی ستاره تکنیکی خود را از دست بدهد.

گریلیش سال گذشته در رادار دیگر تیم شهر منچستر یعنی یونایتد قرار داشت اما درنهایت این تیم نتوانست بودجه لازم برای خرید او را تامین کند و امسال هم استون‌ویلا حداقل 100 میلیون پوند برای فروش او می‌خواهد که پرداخت این مبلغ در شرایط کنونی برای سیتی هم کاری دشوار به نظر می‌رسد. گریلیش که در یورو 2020 با وجود دقایق کمی که به بازی گرفته شد نمایش خوبی در ترکیب انگلیس ارائه کرد و با پیشنهاد تمدید قرارداد از سوی باشگاهش نیز مواجه شده و ممکن است استون‌ویلا برای اینکه کاپیتان خود را فعلا حفظ کند مجبور شود دستمزد او را تا حد زیادی افزایش دهد.

ارلینگ هالند به چلسی

ستاره نروژی دورتموند که در دو فصل اخیر توجهات زیادی را به سوی خود جلب کرده شاید راهی لیگ برتر انگلیس شود. ارلینگ هالند پیش از این با رد پیشنهاد منچستریونایتد تصمیم گرفت در بوندس‌لیگا مشغول به بازی شود اما این بار یک تیم دیگر انگلیسی و با پیشنهادی 150 میلیون پوندی به دنبال خرید اوست. دورتموند بارها اعلام کرده که هالند را در این تابستان نمی‌فروشد اما چلسی پس از قهرمانی در اروپا به دنبال خریدهای تازه برای حفظ ‌این عنوان است و رومن آبراموویچ می‌خواهد دوباره تابستانی داغ را برای تیمش بسازد.

آبی‌های لندن تصمیم دارند تیمو ورنر، مهاجم آلمانی خود که تازه یک فصل از حضورش در استمفورد بریج می‌گذرد را به‌عنوان بخشی از مبلغ این قرارداد راهی دورتموند کنند اما نه زردها و نه خود هالند در روزهای اخیر تمایلی به این جابه‌جایی نشان نداده‌اند. رئال مادرید هم پیش از این تمایل خود را برای خرید این مهاجم 19 ساله و گلزن نروژی نشان داده بود اما قیمت بالای او باعث شده فعلا توافقی در این زمینه حاصل نشود.

پل پوگبا به پاری‌سن ژرمن

داستان تکراری احتمال جدایی پوگبا از منچستریونایتد در این تابستان هم شنیده می‌شود. او در هر پنجره نقل‌وانتقالاتی حواشی زیادی را برای تیمش ایجاد می‌کند و این بار هم بحث رفتن او به پاریس و حضورش در جمع شاگردان پوچتینو شنیده می‌شود. یونایتد بارها تلاش کرده تا قرارداد این هافبک فرانسوی را تمدید کند اما مذاکرات طرفین تا اینجا به نتیجه نرسیده است. حتی این احتمال وجود دارد که پاری‌سن‌ژرمن تا تابستان آینده صبر کند و پوگبا را به‌عنوان بازیکن آزاد به خدمت بگیرد.

یونایتد حاضر است به پیشنهادات 50 میلیون پوندی پاسخ مثبت دهد اما هنوز رسما مذاکره‌ای با تیم‌هایی که خواهان خرید او هستند، نداشته است. رئال‌مادرید و یوونتوس هم پیش از این برای خرید این ستاره فرانسوی ابراز تمایل کرده بودند اما فعلا شانس حضور او در کشورش بیشتر از سایر گزینه‌هاست. مهم‌ترین نگرانی یونایتد این است که او را برای دومین بار به‌عنوان بازیکن آزاد از دست بدهد.

بن وایت به آرسنال

مدافع برایتون و همبازی سابق علیرضا جهانبخش در این تیم یکی از نفرات انگلیسی در یورو 2020 بود که در آخرین روزها به فهرست تیم اضافه شد و البته فرصتی برای حضور در زمین بازی پیدا نکرد. با این حال عملکرد خوب او در فصل گذشته و نمایش درخشانش در قلب دفاع برایتون سبب شد تا میکل آرتتا برای به خدمت گرفتن او پیشنهادی 50 میلیون پوندی ارائه کند. این یکی از انتقالاتی است که شانس بسیار بالایی برای انجام آن وجود دارد و با توجه به پیشنهاد خوب توپچی‌ها بعید است گراهام پاتر مخالفتی برای جدایی مدافع ملی‌پوش خود داشته باشد.

آرسنال در سال‌های اخیر مشکلات زیادی در خط دفاعی خود داشته و این بخش به نوعی پاشنه‌آشیل آنها در فصول اخیر محسوب می‌شود. عملکرد ضعیف مدافعان تیم در فصل گذشته درنهایت سبب شد تا آنها سهمیه حضور در رقابت‌های اروپایی را از دست بدهند و حالا آرتتا به دنبال ترمیم این نقطه ضعف بزرگ با خرید وایت است. البته آرسنالی‌ها عصر دیروز رسما خرید این مدافع را اعلام کردند.

هری کین به منچسترسیتی

با پایان فصل گذشته لیگ برتر باز هم تاتنهام نتوانست رتبه‌ای مناسب در لیگ کسب کند و این اتفاق هری‌کین را به این جمع‌بندی رساند که با این تیم نمی‌تواند به آرزوی خود که فتح یک جام معتبر است برسد. به همین دلیل در ابتدای تابستان به مدیران تاتنهام اعلام کرد که تصمیم دارد از این باشگاه جدا شود.

کاپیتان تیم ملی انگلیس و یکی از بهترین گلزنان لیگ جزیره در سال‌های اخیر همیشه نامش در بین شایعات نقل‌وانتقالاتی وجود داشته اما این بار جدی‌تر از همیشه به نظر می‌رسد. منچسترسیتی که سرخیو آگرو را از دست داده هری کین را گزینه‌ای مناسب برای جانشینی او می‌بیند اما مشکل اصلی این است که تاتنهام حدود 150 میلیون پوند بابت فروش او می‌خواهد. سیتی هم در تلاش است تا با پیشنهاد دادن برخی بازیکنان خود به تاتنهام کمی این مبلغ را کمتر کند و حتی گواردیولا به فکر فروش نفراتی چون برناردو سیلوا برای تامین بخشی از بودجه لازم برای خرید هری کین افتاده است. تاتنهام حتی با به خدمت گرفتن ژوزه مورینیو هم نتوانست موفقیتی در لیگ جزیره کسب کند و در چنین شرایطی بعید است هری کین ‌انگیزه‌ای برای ماندن در این تیم لندنی داشته باشد.

ژولس کنده به چلسی

مدافع ملی‌پوش فرانسوی با نمایش خوبی که در ترکیب سویا داشت مشتریان زیادی در آن تابستان دارد و حالا چلسی یکی از اصلی‌ترین تیم‌هایی است که برای خرید او دست به کار شده و احتمالا او را به خدمت بگیرد. توماس توخل با توجه به بالا رفتن میانگین سنی خط دفاعی تیمش به دنبال تغییراتی در این بخش است و ژولس کنده را بهترین گزینه برای این بازسازی می‌داند. این مدافع فرانسوی یکی از گزینه‌های منچستریونایتد برای قرار گرفتن در کنار هری مگوایر بود اما آنها ترجیح دادند یک مدافع دیگر فرانسوی که تجربه بیشتری دارد را به خدمت بگیرند و به این ترتیب واران به جای ژولس کنده راهی اولدترافورد شد. از تاتنهام هم به‌عنوان یکی از مشتریان او نام برده می‌شود اما بعید است آبراموویچ اجازه دهد این مدافع آینده‌دار به راحتی راهی تیم رقیب شود.

جیمز مدیسون به آرسنال

لسترسیتی در این تابستان به سراغ خریدهای خوبی رفته و تاکنون نفراتی چون پتسون داکا، بوباکاری سوماره و رایان برتراند را به ترکیب خود اضافه کرده تا فصل بعد هم یکی از مدعیان کسب سهمیه لیگ قهرمانان باشد. با این حال یکی از نفرات اصلی و تاثیرگذار آنها در سال‌های اخیر ممکن است به‌زودی این باشگاه را ترک کند. جیمز مدیسون در خط میانی لسترسیتی یکی از بهترین‌های تیم بوده و اگرچه به نظر می‌رسید شاید یوری تیلمانس بلژیکی در این تابستان لستر را ترک کند اما مدیسون که مورد توجه آرسنال قرار گرفته بعید نیست فصل بعد زیرنظر آرتتا بازی کند. او یکی از ستاره‌هایی است که سرمربی جوان اسپانیایی برای تقویت تیمش مدنظر دارد و با توجه به اخباری که شنیده می‌شود شانس بالایی هم برای خرید او دارد.

مارتین اودگارد به آرسنال

این پدیده نروژی که قرار بود به یکی از ستاره‌های رئال مادرید تبدیل شود درنهایت نتوانست در این باشگاه جایگاه ثابتی پیدا کند و بیشتر در دیگر تیم‌ها به صورت قرضی به میدان رفته است. اودگارد فصل پیش با انتقالی قرضی به آرسنال رفت و توانست یکی از بازیکنان موثر تیمش باشد. آرسنال با قیمتی به مراتب پایین‌تر از مدیسون می‌توانند او را به خدمت بگیرند اما با حضور کارلو آنچلوتی در مادرید به نظر می‌رسد این مربی ایتالیایی تصمیم دارد اودگارد را به سانتیاگو برنابئو برگرداند و برنامه‌های زیادی دراین‌باره در سر دارد. البته هنوز سرنوشت اودگارد مشخص نیست و شاید با توجه به تجربه نه‌چندان خوبی که در رئال مادرید داشته ترجیح دهد به آرسنال برود.

کریس رونالدو به پاری‌سن‌ژرمن

اگر چه این ستاره پرتغالی با حضور در تمرینات پیش‌فصل یووه باعث شد تا بخشی از شایعات درباره جدایی‌اش کم شود اما هنوز هم ادامه حضورش در تورین تضمین شده نیست. از قرارداد رونالدو با بیانکونری تنها یک فصل دیگر باقی مانده است و اگر این تیم می‌خواهد پولی از بابت انتقال او کسب کند باید در همین تابستان او را به باشگاهی دیگر واگذار کند. مدیران یووه هم به تازگی اعلام کردند که آقای‌گل فصل پیش ایتالیا در این تیم می‌ماند اما گزینه حضور در پاری‌سن‌ژرمن کاملا منتفی نشده است و‌ این باشگاه حتی حاضر است برای خرید او مائورو ایکاردی را راهی تورین کند.

کایرون تریپیر به منچستریونایتد

این مدافع راست باتجربه دوست دارد به لیگ برتر انگلیس برگردد و منچستریونایتد می‌تواند گزینه‌ای جذاب برای او باشد. عملکرد تهاجمی‌تر او نسبت به آرون فن‌بیساکا باعث شده تا سولشر به فکر استفاده از مدافع راست کنونی خود در قلب خط دفاع باشد و تریپیر را به جای او به کار گیرد. با توجه به اینکه این بازیکن ملی‌پوش تمایل زیادی به ترک اتلتیکو مادرید دارد به نظر می‌رسد با توافق دو باشگاه به‌زودی شاهد این جابه‌جایی باشیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج