۱۱۴۱۸۲۱
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

آنچلوتی و رئالی که مثل قبل نیست

بازگشت کارلو آنچلوتی به سانتیاگو برنابئو شاید همانند دوره نخست حضور او روی نیمکت رئال مادرید چندان موفقیت‌آمیز و کم‌حاشیه نباشد. سرمربی ایتالیایی درحالی هدایت این تیم اسپانیایی را برعهده گرفته که باشگاه با مشکلات زیادی روبه‌رو است و برخلاف نخستین دوره حضورش در مادرید دیگر کریس رونالدویی هم نیست که بتواند در مواقع بحرانی و حساس به کمک تیمش آمده و تفاوت‌ها را رقم بزند.

فرهیختگان: بازگشت کارلو آنچلوتی به سانتیاگو برنابئو شاید همانند دوره نخست حضور او روی نیمکت رئال مادرید چندان موفقیت‌آمیز و کم‌حاشیه نباشد. سرمربی ایتالیایی درحالی هدایت این تیم اسپانیایی را برعهده گرفته که باشگاه با مشکلات زیادی روبه‌رو است و برخلاف نخستین دوره حضورش در مادرید دیگر کریس رونالدویی هم نیست که بتواند در مواقع بحرانی و حساس به کمک تیمش آمده و تفاوت‌ها را رقم بزند.

حالا آنها با مشکلات زیادی در خطوط مختلف روبه‌رو هستند و با وجود اینکه آنچلوتی می‌خواهد تیمش را به‌سرعت ترمیم کرده و آماده حضور در فصل جدید کند اما بحران مالی باعث شده تا با گذشت یک ماه از آغاز مهلت نقل‌وانتقالات، فلورنتینو پرس هنوز نتواند خرید قابل‌توجهی برای تیمش انجام دهد. در چنین شرایطی شاید رئال در فصل پیش رو به مراتب ضعیف‌تر از قبل ظاهر شود مگر اینکه در این مدت باقی‌مانده تا پایان مهلت نقل‌وانتقالات تغییری در سیاست‌های باشگاه ایجاد شده و آنها به سراغ خرید ستاره‌های جدید بروند.

شرایط کاملا متفاوت

با باز شدن پنجره نقل‌وانتقالات در دو فصل اخیر همواره این سوال برای هواداران رئال ایجاد می‌شد که اول کیلیان امباپه را می‌خریم یا ارلینگ هالند یا شاید هر دو را. تا چند سال قبل انجام چنین انتقالاتی برای رئال امری عادی محسوب می‌شد اما در تابستان گذشته و درحالی‌که تنها ۶ ماه از آغاز پاندمی کرونا گذشته بود، این تیم هیچ خرید مهمی انجام نداد و طرفدارانش را به‌شدت ناامید کرد. از طرف دیگر زیدان تصمیم گرفت اشرف حکیمی، مدافع راست آینده‌دار تیم را که در دورتموند به صورت قرضی بازی می‌کرد در ازای ۴۰میلیون یورو به اینترمیلان بفروشد که این انتقال هم با انتقادات زیادی روبه‌رو شد.

حالا حدود ۱۲ ماه از آن زمان سپری شده است و رئالی‌ها با پشت‌سر گذاشتن فصلی ناموفق که هیچ جامی برایشان به همراه نداشت در موقعیتی به مراتب بدتر از قبل قرار دارند. داوید آلابا تنها خرید مهم این تیم است که او هم به‌عنوان بازیکن آزاد راهی برنابئو شده و هزینه‌ای برای باشگاه نداشته است. با این حال جدایی سرخیو راموس و رافائل واران به‌شدت خط دفاعی تیم را تضعیف کرده و باعث شده تا این پست به یکی از مهم‌ترین نگرانی‌های هواداران تیم تبدیل شود. رئالی‌ها در دوران کرونا حدود ۳۰۰ میلیون یورو ضرر کرده‌اند و در چنین شرایطی انجام خریدهای بزرگ کمی دور از ذهن به نظر می‌رسد. باوجود اینکه گفته می‌شد پرس فصل قبل خریدی انجام نداد تا امسال نفراتی چون امباپه و هالند را به تیمش اضافه کند اما هنوز چنین اتفاقی رخ نداده و باشگاه در بلاتکلیفی به‌سر می‌برد.

یکی از بزرگ‌ترین باشگاه‌های دنیا حالا به دنبال انجام کارهای ارزان‌قیمت است. آنها پس از جدایی زیدان به سراغ سرمربی تیم میانه جدول لیگ انگلیس رفتند و اگر چه آنچلوتی تجربه بسیار زیادی دارد اما مسلما آنها می‌توانستند نفرات بهتری را برای این سمت انتخاب کنند. در همین حال به تازگی ماسیمیلیانو آلگری، سرمربی جدید یوونتوس اعلام کرد که پیش از حضور در تورین پیشنهاد رئال‌مادرید را رد کرده است و این نشان می‌دهد که حضور روی نیمکت این باشگاه در شرایط کنونی ریسک بالایی دارد.

کارلتو در نخستین دوره حضورش در این باشگاه در سال ۲۰۱۳ دستش به مراتب بازتر بود و تنها ۲ ماه پس از بستن قرارداد با رئال، رکورد نقل‌وانتقالات تاریخ فوتبال را با خرید گرت بیل شکست. رئالی‌ها در آن تابستان علاوه‌بر این وینگر ولزی، کاسیمیرو، ایسکو و دنی کارواخال را نیز خریدند و تابستان خوبی را پشت سر گذاشتند.

گزینه‌های دفاعی

آنچلوتی این روزها درحالی به مادرید برگشته که شرایط کاملا متفاوت است. دو عنصر دفاعی و تاثیرگذار این تیم پس از سال‌ها از این باشگاه جدا شده‌اند و در این شرایط یکی از دغدغه‌های اصلی این مربی ایتالیایی پرکردن جای خالی راموس و واران است. راموس بیش از یک دهه رهبر خط دفاعی رئال بود و در کنار په‌په یا واران خط دفاعی قدرتمندی را تشکیل داده بود. حالا هر دوی این بازیکنان از تیم جدا شده‌اند و آنچلوتی باید به سرعت فکری برای بهتر شدن اوضاع داشته باشد.

با خرید داوید آلابا به نظر می‌رسد این بازیکن چند پسته که البته خودش بیشتر بازی در خط میانی را ترجیح می‌دهد، انتخاب اول سرمربی برای حضور در قلب خط دفاعی خواهد بود. مساله اصلی این است که چه کسی قرار است زوج او در این پست باشد و آنچلوتی تصمیم دارد با یک خرید جدید خط دفاعی تیمش را ترمیم کند یا اینکه با همین نفرات فعلی دفاع تیمش را خواهد بست. به جز آلابای ۲۹ ساله و اتریشی که وارث پیراهن شماره ۴ راموس نیز شد، رئال، ناچو ۳۱ ساله را در ترکیب خود دارد که می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای این پست باشد.

محصول آکادمی باشگاه که در هر ۴ پست خط دفاعی قادر به بازی است و حتی می‌تواند گزینه نخست رئال برای مدافع وسط باشد. ناچو فصل پیش با مصدومیت راموس بازی‌های زیادی برای تیمش انجام داد و در ۲۲ بازی از ۲۳ مسابقه آخر تیمش در زمین حضور داشت و توانست انتظارات را برآورده کند. او که در تمام طول دوران فوتبالش در رئال حضور داشته به تازگی قراردادش را تا ۲۰۲۳ تمدید کرده و همچنان به تیمش وفادار است.

ادر میلیتائو هم که با امیدهای زیادی در تابستان ۲۰۱۹ راهی برنابئو شد هنوز نتوانسته انتظاری که از گران‌ترین مدافع تاریخ این باشگاه می‌رود را برآورده کند. البته او فصل پیش در اواخر مسابقات زوج ناچو در خط دفاعی بود و عملکرد قابل قبولی ارائه کرد. به نظر می‌رسد آنچلوتی زوج آلابا را از بین او یا ناچو انتخاب خواهد کرد و البته با توجه به اینکه میلیتائو تنها ۲۳ سال دارد می‌تواند تا سال‌ها خط دفاعی تیمش را بیمه کند. خسوس وایخو هم اگر چه سال‌هاست در رئال مادرید حضور دارد اما تنها ۱۹ بازی برای تیمش در فاصله سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹ انجام داد و پس از آن به صورت قرضی راهی ولورهمپتون و گرانادا شد.

این مدافع ۲۴ ساله درحال حاضر به همراه تیم اسپانیا در المپیک توکیو حضور دارد و پس از بازگشت از این مسابقات، آنچلوتی تنها چند روز فرصت دارد تا تصمیم بگیرد که آیا این مدافع به درد تیمش می‌خورد یا دوباره او را به باشگاه دیگری واگذار کند. این تیم در ترکیب خود دو مدافع جوان به نام ویکتور چوست و ماریو گیلا را دارد که اولی در دیدار دوستانه اخیر رئال برابر گلاسکو رنجرز هم به میدان رفت و به نظر می‌رسد می‌تواند در آینده جای خالی نفراتی چون راموس و واران را پرکند. با این حال اگر چه هر دوی این مدافعان در مسیر پیشرفت قرار دارند و آنچلوتی از شرایط آنها کاملا راضی است اما بعید است در طول فصل فرصت زیادی برای نمایش توانایی‌های خود داشته باشند.

تغییرات کارلتو

آنچلوتی البته برای انجام خریدهای تازه مجبور است برخی ستاره‌های تیمش را واگذار کند و به نوشته مارکا او به جز ۵ بازیکن تاثیرگذار تیمش حاضر است سایر نفرات را در صورت داشتن پیشنهادهای خوب به‌فروش برساند. داوید آلابا که به تازگی راهی این باشگاه شده در کنار کریم بن‌زما، مهاجم فرانسوی و گلزن تیم که فصل پیش عملکردی درخشان در ترکیب رئال داشت ازجمله نفراتی هستند که آنچلوتی می‌خواهد آنها را در ترکیب خود حفظ کند. از طرف دیگر تیبو کورتوا، فدریکو والورده و وینیسیوس جونیور نیز در برنامه‌های مربی ایتالیایی قرار دارند و به این ترتیب سایر بازیکنان می‌توانند راهی باشگاه‌های دیگری شوند تا بودجه لازم برای خریدهای کارلتو فراهم شود.

در این میان مارکو آسنسیو که پس از پشت سر گذاشتن مصدومیتی سنگین و طولانی‌مدت دوباره به ترکیب تیمش برگشته، از سه تیم لیگ برتری اورتون، لیدز و لسترسیتی پیشنهادهایی دریافت کرده و ممکن است در این تابستان راهی انگلیس شود. رئالی‌ها دو سال پیش ۶۰ میلیون یورو برای خرید لوکا یوویچ از آینتراخت فرانکفورت هزینه کردند اما حضور این مهاجم صربستانی در برنابئو اصلا موفق نبود و آنها او را در میانه‌های فصل پیش دوباره به باشگاه آلمانی قرض دادند تا شاید به شرایط ایده‌آل برگردد. اگر چه یوویچ در بازگشت به بوندس‌لیگا عملکرد خوبی داشت اما رئالی‌ها تردیدهای جدی در مورد احتمال موفقیت او در لالیگا دارند و به همین دلیل به دنبال فروش او در تابستان هستند تا ازشر یکی از خریدهای ناموفق خود خلاص شوند.

آنچلوتی برای تقویت تیم خود نفراتی همچون ریچارلیسون و آلسیو رومانیولی را در لیست خرید خود دارد و این دو بازیکن بیش از سایر گزینه‌ها به این باشگاه نزدیک شده‌اند. ریچارلیسون که در اورتون زیر نظر ‌این مربی کار کرده هم‌اکنون به همراه تیم ملی کشورش در المپیک حضور دارد و احتمالا پس از بازگشت مذاکراتش را برای حضور در رئال آغاز خواهد کرد.

از طرف دیگر میلان به دنبال خرید ایسکو است و آنچلوتی هم از این فرصت استفاده کرده و می‌خواهد به جای دریافت پول نقد برای فروش هافبک تیمش، رومانیولی را در ازای ایسکو به خدمت بگیرد تا هم یکی از نفرات مازاد تیمش را بفروشد و هم خط دفاعی تیمش را تقویت کند.

وضعیت مارتین اودگارد نیز هنوز نامشخص است و اگر چه آنچلوتی به او گفته که در برنامه‌هایش برای فصل آینده نقش زیادی دارد اما آرسنال هم تمایل زیادی به دائمی کردن قرارداد این هافبک نروژی دارد و باید دید درنهایت خود این بازیکن چه تصمیمی برای آینده‌اش خواهد گرفت. حضور این مربی ایتالیایی شاید باعث شود تا مشکل گرت بیل هم حل شده و او هم بدون حاشیه در خدمت تیم قرار گیرد. بیل که توسط خود این مربی خریداری شد رابطه خوبی با او دارد و احتمالا در فصل بعد یکی از نفرات اصلی رئال خواهد بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج