جاباما
۱۱۴۱۸۸۹
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

آمریکا: پاسخ ما به ایران جمعی خواهد بود

وزیر امور خارجه آمریکا با تکرار ادعای قبلی اش مبنی بر این که با بررسی‌های انجام گرفته این کشور، ایران مسئول حمله اخیر به یک کشتی تجاری اسرائیلی است، گفت که آمریکا با کشور‌های ذی ربط در تماس است و پاسخی جمعی در کار خواهد بود.

خبرگزاری ایسنا: وزیر امور خارجه آمریکا با تکرار ادعای قبلی اش مبنی بر این که با بررسی های انجام گرفته این کشور، ایران مسئول حمله اخیر به یک کشتی تجاری اسرائیلی است، گفت که آمریکا با کشورهای ذی ربط در تماس است و پاسخی جمعی در کار خواهد بود.

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا روز دوشنبه در ادامه ادعای اخیرش مبنی بر حمله ایران به کشتی تجاری اسرائیلی، گفت: در ماه های اخیر شاهد یک سری از اقدامات از سوی ایران از جمله علیه کشتی رانی بوده ایم. بنابراین، مطمئن نیستم که این اقدام به خصوص چیز جدیدی باشد یا به نوعی چیزی را برای دولت جدید[ایران] پیش بینی کند.

بلینکن ادعا کرد: اما چیزی که این واقعه به ما می گوید این است که ایران در چنین نمونه ای به تهدید علیه دریانوردی، علیه تجارت، علیه ملوانانی بی گناه که فقط مشغول حمل و نقل تجاری در آب های بین المللی هستند، همچنان با بی مسئولیتی فاحشی رفتار می کند.

وزیر امور خارجه آمریکا در این راستا ادامه داد: ما ارتباطی نزدیک با انگلیس، اسرائیل، رومانی و دیگر کشورها داریم و پاسخی جمعی در کار خواهد بود.

او دوباره ادعایش علیه ایران را تکرار کرده و گفت: ما یک بررسی کامل انجام داده ایم و مطمئنیم که ایران این حمله را انجام داده است.

بر اساس این گزارش، تکرار ادعاهای بلینکن درباره نقش داشتن ایران در این رخ داد در حالی مطرح می شود که، سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در نشست خبری این هفته خود در مورد اتهامات مطرح شده از سوی رژیم صهیونسیتی و آمریکا نسبت به ایران در مورد دست داشتن تهران در حمله به نفت کش اسراییلی و تلاش این رژیم برای مطرح کردن این موضوع در شورای امنیت سازمان ملل گفت: موجودیت رژیم اشغالگر قدس باید دست از این اتهام زدن های واهی بردارد و این بار اول نیست که این رژیم اشغالگر چنین اتهاماتی را متوجه کشور ما می کند.

این دیپلمات ارشد ایرانی با بیان اینکه این رژیم هر جایی که رفته با خود ناامنی، ترور و وحشت برده است تصریح کرد: مسئولیت وضعیت فعلی بر عهده آنانی است که پای رژیم صهیونیستی را به منطقه باز کرده اند.

خطیب زاده بار دیگر با تاکید بر اینکه اظهارات مقامات رژیم صهیونیستی در این ارتباط محکوم است، گفت: آنها باید بدانند با این فرافکنی ها دردی از دردهایشان دوا نمی شود و هر کس باد بکارد طوفان درو می کند.

وی تاکید کرد: ایران لحظه ای در دفاع از امنیت خود و منافع مردمش تردید نمی کند.

همچنین خطیب زاده روز دوشنبه در توییتی نوشت: ایران به عنوان ضامن امنیت خلیج فارس بیانیه‌های تحریک‌آمیز و به صورت هماهنگ طراحی‌شده از سوی انگلستان و آمریکا را قویا محکوم می‌کند.

او ادامه داد : آن‌ها که درباره حملات تروریستی مکرر به کشتی‌های ایرانی سکوت کرده بودند، حالا بی‌پایه و اساس به ایران اتهام‌زنی می‌کنند. هرگونه ماجراجویی ضدایرانی پاسخی فوری و قاطع دریافت خواهد کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج