گرمازدگی در اوج؛ چگونه پیشگیری کنیم؟
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
ایرانیان - F داخلی موبایل111
کلینیک زیبایی پارسیس_f موبایل
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
پارسیس - f تبلت
دکتر استرکی_1
کتاب لند_1
اپیلاسیون نانا 1
استخدام_1
دکتر استرکی_3
کتاب لند_3
اپیلاسیون نانا 3
استخدام_3
استخدام_4
دکتر استرکی_4
کتاب لند_4
اپیلاسیون نانا 4
استخدام_2
کتاب لند_2
دکتر استرکی_2
اپیلاسیون نانا 2
ایرانیان - F داخلی1111
کلینیک زیبایی پارسیس_f
۱۱۴۳۱۳۲
۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۳
۱۶۲۰
سکته گرما؛ عارضه‌ای که در اثر گرمازدگی شدید بروز می‌کند، باعث آسیب به مغز و سایر اندام‌های داخلی می‌شود. اگرچه این عارضه بیشتر افراد بالای ۵۰ سال را درگیر می‌کند، اما در افراد جوان نیز رایج است.

ایرنا: سکته گرما؛ عارضه‌ای که در اثر گرمازدگی شدید بروز می‌کند، باعث آسیب به مغز و سایر اندام‌های داخلی می‌شود. اگرچه این عارضه بیشتر افراد بالای ۵۰ سال را درگیر می‌کند، اما در افراد جوان نیز رایج است.

گرمازدگی در اوج؛ چگونه پیشگیری کنیم؟

این عارضه بیشتر به دلیل قرار گرفتن طولانی مدت در معرض هوای گرم و معمولا در ترکیب با کم آبی بدن رخ می‌دهد. تعریف پزشکی گرما زدگی شدید یا سکته گرما این است که درجه حرارت مرکزی بدن بیش از ۱۰۵ درجه فارنهایت می‌شود. تهوع، تشنج، سردرگمی، گیجی و گاهی اوقات از دست دادن هوشیاری و یا کما از عوارض گرما زدگی شدید است.

دیگر نشانه‌ها عبارتند از سردرد، قرمزی و داغی پوست، ضعف یا گرفتگی عضلانی، ضربان قلب سریع یا ضعیف، تنفس تند و سطحی.

بهترین راه برای گرمازدگی بیش از حد تماس با اورژانس پزشکی است. در زمان انتظار برای فرارسیدن اورژانس، فرد گرمازده باید در یک محیط مطبوع و یا حداقل سایه دار قرار گیرد و لباس‌های غیر ضروری از او دور شود.

همچنین با رعایت نکات زیر می‌توانید از گرمازدگی پیشگیری کنید:

آب زیاد بنوشید

در آب و هوای گرم بدن بیشتر از حد عادی عرق می‌کند و به این ترتیب آب بدن از دست می‌رود. در یک روز معمول یک فرد ۵۸ کیلوگرمی باید هشت لیوان آب لیوان متوسط بنوشد. به عنوان یک قاعده کلی به ازای هر کیلوگرم وزن بدن هر روز باید ۳۰ میلی لیتر آب نوشید. اگر نمی‌توانید مقدار زیادی آب بنوشید یک نوشابه بدون گاز مثلا آب میوه جانشین مناسبی است.

گرمازدگی در اوج؛ چگونه پیشگیری کنیم؟


غذا‌های مصرفی را تغییر دهید

در آب و هوای گرم باید به این نکته دقت داشته باشید که از غذا‌های سنگین و داغ اجتناب کنید.


خود را از آفتاب دور نگه دارید

بهترین کار در یک روز سوزان ماندن در سایه است. اگر می‌خواهید حمام آفتاب بگیرید و برنزه شوید سعی کنید که مدت آن هرچه کوتاهتر باشد و از کرم ضدآفتابی که فاکتور محافظت در برابر آفتاب آن دست کم ۱۵ باشد استفاده کنید. اگر احساس ناخوشی و ضعف به شما دست داد فورا از مقابل نور مستقیم خورشید دور شوید. نور خورشید بین ساعت ۱۱ صبح تا ۳ بعدازظهر بیشترین خطر را دارد.

گرمازدگی در اوج؛ چگونه پیشگیری کنیم؟


منطقی ورزش کنید

در ساعات بسیار گرم روز از ورزش شدید خودداری کنید. در عوض پیش از طلوع آفتاب یا پس از غروب آن به دویدن نرم بپردازید. اگر احساس نفس‌تنگی یا تپش قلب می‌کنید، ورزش را متوقف کنید و سعی کنید بدنتان را مثلا با گرفتن دوش آب سرد خنک کنید. اگر چشم هایتان سیاهی می‌رود یا دارید بی حال می‌شوید استراحت کنید.
بدن تان را خنک نگاه دارید: لباس‌های سبک و گشاد مثلا از جنس کتان بپوشید تا عرقتان به راحتی تبخیر شود. لباس‌های تیره و سنگین گرما را جذب می‌کنند، اما به یاد داشته باشید که برخی پارچه‌های نازک حفاظ کافی در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید ایجاد نمی‌کنند. همچنین استفاده از کلاه‌های لبه دار ترجیحا منفذدار ایده خوبی است. از عینک آفتابی برای محافظت از چشم‌ها استفاده کنید.


به تهویه محل سکونت توجه کنید

در طول شب و روز پنجره خانه را باز نگه دارید و از هواکش استفاده کنید. این امر به خصوص در شب که بدن گرمایش را از دست می‌دهد اهمیت دارد.


به سفر‌های غیر ضروری نروید

از رفتن به جا‌هایی که سایبان ندارد و تهویه آن خوب نیست خودداری کنید. اگر چاره‌ای جز سفر در هوای گرم ندارید همراه خود یک بطری آب داشته باشید.


از افراد آسیب پذیر مراقبت کنید

افرادی که بیش از همه به گرمای هوا و نور تند آفتاب حساسند، شامل کودکان زیر چهارسال و افراد بالای ۶۵ سال که بدنشان با سرعت بسیار کمتری با تغییر درجه حرارت تطبیق می‌کند، افراد چاق که بدنشان حرارت را در خود نگه می‌دارد و بیماران هستند.

گرمازدگی در اوج؛ چگونه پیشگیری کنیم؟

نوزادان به خصوص به گرمای محیط حساسند، زیرا غدد عرق هنوز در آن‌ها به طور کامل شد نکرده است؛ بنابراین هیچگاه در هوای گرم لباس‌های سنگین به آن‌ها نپوشانید؛ در عین حال مراقب باشید که در معرض نور مستقیم خورشید هم نباشند.

نام:
* نظر:
تعداد کاراکترهای مجاز: 450
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج
شیرآلات زمانی_1
تاپ لپتاپ_1
بهمن پور_داخلی1
شیرآلات زمانی_3
تاپ لپتاپ_3
بهمن پور_داخلی3
شیرآلات زمانی_4
بهمن پور_داخلی4
تاپ لپتاپ_4
شیرآلات زمانی_2
بهمن پور_داخلی2
تاپ لپتاپ_2
شفا_فوترموبایل
قالیشویی نوین_فوتر موبایل
کلینیک فرشته_فوتر موبایل
کیان برنا_فوتر موبایل
رستوران پارسیان_فوتر موبایل
آیلین_فوتر موبایل کاشت ابرو
دکتر عارفی - موبایل فوتر
قالیشویی بانو_فوترموبایل2
آیلین_فوتر موبایل بلفارو
موسسه خیریه زهرا_فوتر موبایل
فنی آتل_فوتر موبایل
آیلین_تزریق چربی موبایل
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر موبایل
تدبیرکالا_فوتر موبایل
آف دکور _فوتر موبایل
پارسیس_فوتر موبایل ساختمان
رستوران باغ بهشت_فوتر موبایل
قالیشویی ادیب_فوتر موبایل
پارسیس_فوتر ساختمان
رستوران پارسیان_فوتر
کلینیک فرشته_فوتر
فنی آتل_فوتر
موسسه خیریه زهرا_فوتر
رستوران باغ بهشت _فوتر
قالیشویی ادیب_فوتر
قالیشویی بانو_فوتر2
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر
آیلین_فوتر کاشت ابرو
آف دکور _فوتر
شفا_فوتر
تدبیرکالا_فوتر
آیلین_تزریق چربی
قالیشویی نوین_فوتر
دکتر عارفی - فوتر
آیلین_فوتر بلفارو
کیان برنا_فوتر