۱۱۴۴۶۸۷
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

روسیه: ارتش افغانستان به جای مقاومت فرار کرد

نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان گفت طالبان کنترل قندهار را به این دلیل به دست گرفت که نیروهای ارتش افغانستان که توسط ناتو و آمریکا آموزش دیده‌اند، به جای مقاومت پا به فرار گذاشتند.

فارس نوشت: نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان گفت طالبان کنترل قندهار را به این دلیل به دست گرفت که نیروهای ارتش افغانستان که توسط ناتو و آمریکا آموزش دیده‌اند، به جای مقاومت پا به فرار گذاشتند.

«ضمیر کابلوف» نماینده ویژه ریاست‌جمهوری روسیه در امور افغانستان امروز (جمعه) گفت طالبان کنترل قندهار را نه در پی جنگ، بلکه به دلیل فرار ارتش افغانستان که توسط ناتو و ایالات متحده آموزش دیده، به دست گرفتند.

کابلوف گفت «تصرف قندهار دقیقاً همان چیزی را نشان می‌دهد که ما درباره آن صحبت کردیم: این در نتیجه نبردی با مقاومت شجاعانه نیروهای افغان تصرف نشد، بلکه تصرف شد زیرا ارتش افغانستان که آمریکایی‌ها و ناتو آن را آموزش دادند، پا به فرار گذاشت.»

به گزارش «اسپوتنیک»، وی افزود تصرف قندهار که دومین شهر بزرگ افغانستان است، به این معنا نیست که طالبان آمادگی و توانایی تصرف پایتخت و مهمتر از آن، کنترل بر کابل را دارد. این دیپلمات روس در پاسخ به این پرسش که آیا تحولات جدید به این معناست که طالبان اکنون آماده به دست گرفتن کنترل کابل است، گفت: تصرف قندهار هیچ دری را باز نمی‌کند.

کابلوف همچنین ابراز اطمینان کرد که مذاکرات صلح افغانستان به هر حال ادامه خواهد یافت، زیرا طالبان نمی‌توانند کابل را تصرف کنند و هنوز این کار را انجام نداده‌اند.

اظهارات این دیپلمات روس در حالی است که پیش از این روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» به نقل از مقام‌های آگاه کنونی و پیشین آمریکا گزارش داد دولت بایدن خود را برای سقوط کابل پایتخت افغانستان بسیار زودتر از آنچه چند هفته پیش بیم آن می‌رفت، آماده می‌کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج