۱۱۴۶۴۱۱
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

بیانیه مشترک تروئیکای اروپا درباره توافق برجام

وزارت خارجه سه کشور اروپایی طرف برجام، بدون اشاره به اینکه از تعهداتشان در برجام عدول کرده‌اند در بیانیه‌ای مشترک از گزارش اخیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره غنی‌سازی ایران ابراز نگرانی کرده‌اند.

خبرگزاری فارس: وزارت خارجه سه کشور اروپایی طرف برجام، بدون اشاره به اینکه از تعهداتشان در برجام عدول کرده‌اند در بیانیه‌ای مشترک از گزارش اخیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره غنی‌سازی ایران ابراز نگرانی کرده‌اند.

انگلیس، آلمان و فرانسه در این بیانیه با اشاره به گزارش اخیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مدعی شده‌اند اقدام ایران برای تولید اورانیوم فلزی غنی‌شده تا ۲۰ درصد باعث «نگرانی‌های جدی» است.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شامگاه دوشنبه در گزارشی که به رویت رویترز رسیده مدعی شده بود ایران اقدام به تولید ۲۰۰ گرم اورانیوم فلزی با غنای ۲۰ درصد کرده است.

خبرگزاری رویترز نوشته بود آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارشی که روز دوشنبه در اختیار اعضای این نهاد بین‌المللی قرار گرفته پیشرفت فعالیت‌های ایران در زمینه اورانیوم فلزی غنی‌شده را تأیید کرده است.

در بخشی از گزارش آژانس اتمی آمده است: «آژانس اتمی روز ۱۴ اوت ۲۰۲۱ تأیید کرد که ایران از ۲۵۷ گرم از اورانیوم غنی‌شده به U-۲۳۵ بیست درصدی برای تولید ۲۰۰ گرم اورانیوم فلزی غنی‌شده به U-۲۳۵ بیست درصدی استفاده کرده است.»

آژانس اتمی اقدام ایران را سومین گام از برنامه چهار مرحله‌ای ایران دانسته است. چهارمین گام، تولید صفحه سوخت رآکتور است.

این نهاد بین‌المللی علاوه بر این روز سه‌شنبه هم مدعی شده بود «ایران غنی سازی اورانیوم خود را افزایش داده و دو مجموعه از سانتریفیوژهای پیشرفته خود را به غنی سازی ۶۰ درصدی اختصاص داده است».

بر اساس این گزارش، پیشتر ایران از یک آبشار ۱۶۴ عددی از سانتریفیوژهای IR-۶ برای غنی سازی اورانیوم تا ۶۰ درصد در نطنز استفاده می‌کرده اما در حال حاضر علاوه بر این آبشار ۱۶۴ عددی، یک مجموعه ۱۵۳ عددی از سانتریفیوژهای IR-۴ نیز برای غنی سازی تا ۶۰ درصد استفاده می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج