۱۱۴۷۶۰۸
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

راغفر: به «کُلی گویی‌ها» نمی‌شود برنامه گفت

استاد اقتصاد دانشگاه الزهرا گفت: برنامه هم این «کلی گویی» هایی که توسط وزرای پیشنهادی در صحن علنی مجلس مطرح می شود نیست. به نظر بنده اینکه هر وزیری برنامه خودش را ارائه می کند درست نیست. وزیر باید مجری برنامه دولت باشد. باید یک برنامه دقیق اقتصادی در مرحله اول وجود داشته باشد تا اینکه وزیر بتواند با اجرای آن مشکلات را حل نماید. نه اینکه هرکدام از وزرا برای خودش برنامه بدهد.

دیده بان ایران: سومین روز از بررسی برنامه وزاری پیشنهادی کابینه سیزدهم در حالی در خانه ملت دنبال می شود که تاکنون حواشی بسیاری را به همراه داشته است. بی برنامه بودن وزرای معرفی شده در یک طرف و همچنین نداشتن اشراف کافی بر وزارت خانه مرتبط تا حدی بوده است که علی رغم اینکه گفته می شود ۱۹ وزیر پیشنهادی مشکلی برای جلب رای اعتماد نمایندگان ندارد اما گفته می شود که احتمالا این کابینه نتواند انتظارات مردم را برطرف کند.

حسین راغفر، اقتصاددان در رابطه با همین مطلب به خبرنگار دیده بان ایران گفت: دولت ها برای رفع مشکلات جاری کشور باید برنامه داشته باشد. برنامه هم این «کلی گویی» هایی که توسط وزرای پیشنهادی در صحن علنی مجلس مطرح می شود نیست. به نظر بنده اینکه هر وزیری برنامه خودش را ارائه می کند درست نیست. وزیر باید مجری برنامه دولت باشد. باید یک برنامه دقیق اقتصادی در مرحله اول وجود داشته باشد تا اینکه وزیر بتواند با اجرای آن مشکلات را حل نماید. نه اینکه هرکدام از وزرا برای خودش برنامه بدهد.

راغفر: به «کُلی گویی‌ها» نمی‌شود برنامه گفت

وی اضافه کرد: اتفاقاً علت اینکه پس از مدتی در دولت ها تعارض هایی بوجود می آید همین مطلبی است که عرض کردم. یعنی هر کدام از اعضای کابینه سعی می کنند برنامه های خودشان را اجرا کنند و پس از مدتی هم به مشکل بر می خورند.

استاد اقتصاد دانشگاه الزهرا در واکنش به تکیه وزرای اقتصادی کشور نسبت به اجرای «اقتصاد مقاومتی» گفت: اقتصاد مقاومتی یعنی مقاوم کردن اقتصاد در برابر تکان های داخلی و خارجی، معنی اقتصاد مقاومتی این نیست که مردم فقط باید مقاومت کنند. منتهای مراتب همین اجرای اقتصاد مقاومتی هم باید با برنامه باشد. باید مشخص باشد که چگونه می خواهیم در برابر شوک تحریم ها مقاومت کنیم. چگونه می توانیم وضعیت مردم را بهبود ببخشیم. این نابرابری هولناکی که در کشور ایجاد شده است را چگونه می خواهیم از بین ببریم.

راغفر همچنین درباره سپردن کار اقتصادی دولت به معاون اول تصریح کرد: چون آقای رئیسی چیزی از «اقتصاد» نمی داند به همین دلیل رئیس جمهور وظیفه سروسامان دادن به مشکلات اقتصادی کشور را به آقای مخبر محول کرده است اما در نظر مجلس آقای رئیس جمهور باید پاسخگو باشد. اما به هر صورت این اقدام آقای رئیسی بسیار خوب بود زیرا یکی از مشکلات کنونی اقتصاد کشور این است که وزارت اقتصاد در یک مسیر است، بانک مرکزی در یک مسیر دیگر و .. که خیلی وقت ها در تعارض با یکدیگر عمل می کنند که لازم است هماهنگی بین این وزارتخانه توسط یک نفر انجام بدهد که اقدام مناسبی است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج