۱۱۴۷۶۱۳
۳۸ نظر
۵۰۱۵
۳۸ نظر
۵۰۱۵
پ

عین‌الهی؛ جانشین نمکی، ناامیدکننده‌تر از قبلی!

تناقض آشکار در گفتار و عملکرد وزیر پیشنهادی بهداشت؛از امضای نامه لزوم منع دولت روحانی برای واردات واکسن تا تاکید بر واردات واکسن در روز رای اعتماد این وزیر پیشنهادی دولت سیزدهم به چشم می‌خورد.

روزنامه آفتاب یزد : آمار جانباختگان کرونا روز به روز در حال افزایش است و طبق آمار ارائه شده تنها در مرداد ماه ۱۳۹۷۵ نفر بر اثر کرونا جان خود را از دست داده اند. در چنین شرایطی به نظر می‌رسید که انتخاب وزیر بهداشت برای ابراهیم رئیسی کار آسانی نیست به همین دلیل هم پس از انتخابات ۱۴۰۰ یکی از موضوعات مهمی که سر زبان‌ها افتاده بود انتخاب وزیر بهداشت بود تا جائیکه در چرخه گمانه زنی‌ها نام افراد زیادی از جمله قاضی زاده هاشمی نامزد انتخابات ریاست جمهوری، مرضیه وحید دستجردی و کامران باقری لنکرانی مطرح شد، اما در نهایت لیست کابینه دولت سیزدهم که منتشر شد یک نام بیش از همه تعجب برانگیز بود، «بهرام عین اللهی» به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی معرفی شده بود.

عین‌الهی؛ جانشین نمکی، ناامیدکننده‌تر از قبلی!

هر چند نام دیگر وزرا پیشنهادی نیز چنگی به دل نمی‌زد، اما این نام به دلیل امضای وی در نامه ۲۵۰۰ نفره پزشکان مخالفان واردات واکسن، آینده مبهم و نگران کننده‌ای را پیش روی همه مجسم کرد. بهرام عین اللهی یکی از امضاکنندگان نامه ممنوعیت واردات واکسن آمریکایی و انگلیسی کرونا در دی ماه سال ۱۳۹۹ بوده است. (نامه موسوم به نامه سرگشاده ۲۵۰۰ پزشک به حسن روحانی برای ممنوعیت واردات واکسن آمریکایی و انگلیسی) نامه‌ای که تنها امضای ۱۹۲ نفر در پای آن دیده می‌شد و در این نامه، پزشکان امضا کننده، واکسن‌های ژنتیکی مانند واکسن mRNA تولید شرکت فایزر و مادرنا را دارای عوارض ناشناخته و گاهی «جبران ناپذیر» خوانده‌اند که «ابهامات جدی و قابل تامل در خصوص سیر اعطا تائیدیه‌های رسمی» در مورد آن‌ها وجود دارد.

حالا نگرانی‌ها در خصوص واردات واکسن و آینده کشور در شرایط حاد کرونایی همراه با جانباختگان کرونا هر روز در حال افزایش است، این در حالی است که روز گذشته بهرام عین‌اللهی در جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم در صحن علنی مجلس گفت: «ناچاریم که واکسن وارد کنیم!» او در بخش دیگری از صحبت‌های خود نیز بر این موضوع تاکید کرده بود: «تا پایان بهمن واکسیناسیون را تمام می‌کنیم» و این دقیقا تناقض آشکاری است که در عملکرد این وزیر پیشنهادی دولت سیزدهم به چشم می‌خورد.

ناچاریم واکسن کرونا را وارد کنیم

روز گذشته بهرام عین‌اللهی وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پاسخ به سوالات نمایندگان مجلس گفت: «دفاع از سلامت مردم نباید معطل شخص یا چیزی گردد. حفظ جان مردم نخستین اولویت دولت است کدام پدر را دیده‌اید که برای سلامت فرزندان خود معطل کند. سلامت مردم خط قرمز ما است. دفاع از سلامت باعث وفاق همدلی ایرانیان در دولت خواهد شد.» او با اشاره به برنامه‌هایش گفت: «اولویت و مهمترین موضوع بحث بیماری کرونا بود که در سه بخش به آن می‌پردازم. بخش اول واکسیناسیون است. امروزه در دنیا ثابت شده است که آنچه که می‌تواند به کاهش بیماری کمک کند واکسیناسیون است امروزه در کشور‌هایی که واکسیناسیون درصد بالایی انجام شده است میزان مرگ و میر کاهش پیدا کرده است البته واکسیناسیون به معنای این نیست که کسی درگیر بیماری نمی‌شود بلکه شدت بیماری کم می‌شود.»

وی تاکید کرد: «یکی از برنامه‌های اصلی ما واکسیناسیون است. جمعیت بالای ۱۸ سال در کشور ۶۰ میلیون نفر است که برای واکسیناسیون آن‌ها دو دوز واکسن لازم است یعنی ۱۲۰ میلیون دوز واکسن لازم داریم تاکنون ۲۲ میلیون واکسن زدیم طبیعی است که میزان تولیدات داخلی به ۹۸ میلیون دوز واکسن نمی‌رسد بنابراین ما ناچار هستیم واردات واکسن را انجام دهیم و این اولویت اول ما است و از بخش خصوصی نیز در این زمینه استفاده می‌کنیم.»

عین‌الهی؛ جانشین نمکی، ناامیدکننده‌تر از قبلی!

عین اللهی ادامه داد: «برنامه ما این است که تا پایان بهمن امسال واکسیناسیون را تمام کنیم و محدود شدن و ایستادن مردم در صف را با هماهنگی همه دستگاه‌ها و استفاده از امکانات مملکت به صورت بسیجی استفاده و آن را کنترل می‌کنیم. واکسن زدن کار سختی نیست و باید از همه امکانات استفاده و به مردم احترام بگذرایم و واکسیناسیون را انجام دهیم. طرح شهید سلیمانی که در بسیج در حال اجرا است را با قدرت ادامه می‌دهیم.»

عین اللهی درباره قرنطینه اظهار کرد: «بحث قرنطینه یا لاک داون در دنیا از ۱۰ تا ۱۰۰ درصد انجام می‌شود.ما با توجه به شرایط سیاسی، اقتصادی و اجتماعی خود باید در این طیف لاک داون را انجام دهیم، اما نباید قرنطینه نمایشی باشد. اینگونه نباشد که دو هفته تعطیل کنیم و بعد از دو هفته مرگ و میر افزایش یابد و این قرنطینه نیست.»

او تاکید کرد: «باید از همه امکانات کمک بگیریم و از همه کسانی که در این زمینه موثر هستند و خارج از وزارت بهداشت حضور دارند کمک بخواهیم تا توانیم چرخه ویروس را متوقف کنیم.»

عین‌الهی؛ جانشین نمکی، ناامیدکننده‌تر از قبلی!

عین اللهی گفت: «مهمترین مسئله در کنترل بیماری کرونا مدیریت است. از رئیس جمهور گرفته تا معاون اول رئیس جمهور و نمایندگان مجلس باید در ستاد کرونا حضور یابند و استفاده موثر از همه ببریم. باید بسیاری از اختیارات خود را به استان‌ها واگذار کنیم و با توجه به شرایط محلی درباره کرونا تصمیم‌گیری کنند. کمیته علمی از افراد متدین و باسواد تشکیل خواهد شد تا موارد لازم را انجام دهند.»

او با اشاره به تولیت خدمات و کارکرد‌های نظام بهداشت و درمان گفت: «تولیت در سلامت با وزارت بهداشت است، اما ۷۵ درصد از عوامل تاثیر‌گذار در سلامت خارج از وزارت بهداشت است. باید تولیت وزارت بهداشت به حاکمیت شناخته شود و بتواند تولیت خود را در سایر قسمت‌ها انجام دهد و نیاز به متناسب‌سازی ساختار داریم.»

این طور که مشخص است صحبت‌های وزیر پیشنهادی ابراهیم رئیسی با عملکرد او در تناقض است و این در شرایطی است که جامعه امروز ما هنوز هم از عملکرد وزیر پیشین بهداشت، درمان و آموزش پزشکی زخم خورده است. سوال اینجاست که در چنین شرایط بحرانی آیا گزینه‌ای بهتر از عین الهی نبود که برای سکانداری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پیشنهاد شود؟ با این همه باید دید آیا شخصی با این همه تناقض می‌تواند از مجلس شورای اسلامی رای اعتماد بگیرد؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      وزارت بهداشت اصلا مهم نبوده هیچ وقت . تا حالا دیدین وزیر پیسنهادی این وزارت رای نیاره . هر کی رو بعنوان وزیر برای این وزارت پیشنهاد بدن نماینده ها بهش رای میدن .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        از مجلس و دولت ده درصدی انتظار معجزه دارید

      • بدون نام

        مجلس و دولتی که با رای ده درصدی ها بیاد سرکار بیشتر از این ازش انتظار نمیره

      • بدون نام

        از مجلس اقلیت ها و بیسواد توقع بالاتر از این نداریم

      • بدون نام

        ده درصد رو چجوری مینویسن دو تا بالایی ها بنویسین ببینم همینو بلدین تا برسیم به بقیش خخخخخ

      • بدون نام

        ۱۱۰۲
        باشه تو خوبی جناب علامه

      • بدون نام

        ۱۱۰۲
        تو خوبی خواب زده

      • حمید

        ده درصد رو نوشتن که خوندی.

      • بدون نام

        وزیر پیشنهادی بهداشت دو تا برنامه داده: اتمام واکسیناسیون تا بهمن امسال ، گسترش چتر بیمه بر تمام مراحل درمانی کرونا. خب فرض کنیم که توانستند این دو برنامه رو به خوبی و کامل اجرا کنند، برنامه ی بعدیشان چیست؟ ایشان 4 سال وزیر هستند نه وزیر بهداشت شش ماه.

      • بدون نام

        عملکرد مجلس قبلی ، مجلس اصلاح طلبان رو هم دیدیم.معلوم نیست این ده درصد رو از کجا پیدا کردن وقتی 42 درصد مردم رای دادن. خب اگر اینجوریه 90 درصد مردم رای دادن

      • sam

        همین چپ راست بودنتونه که نماینده ها ووزرا بدرد نخور میفرستیم بلایا سرمون میارن ،یه خوده شعورتان رو بالا ببریدمتحد باشید برحسب کارکرد قبلی ودانشش قدرت تواناییش انتخاب کنید،همین مردم سطحی نگر دشمنان ایران واسلام هستن

    • بدون نام

      خود آقای رئیسی هم جزو رده خارجای دوره های قبل بود ! در کل این دولت جدید ناکارامدیش از الان مشخصه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مجلس و دولتی که با رای ده درصدی های معلوم الحال بیاد سر کار همین میشه دیگه

    • بدون نام

      سالی که نکوست از بهارش پیداست
      اینم از کابینه‌ افتضاح رئیسی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اینم از رییس جمهور

    • بدون نام

      فقط حرف میزنین ولی درعمل ...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        یکم فرصت بدین آن شاالله درسته کاراش

      • بدون نام

        چهل سال فرصت دادیم

      • بدون نام

        چهل سال فرصت داشتن چی کار کردن

      • بدون نام

        فرصت بدیم؟ چرا باید فرصت بدیم؟ این همه به حسن و محمود و محمد و اکبر و بقیه فرصت دادیم جز بدتر کردن اوضاع چی کار کردن؟ جز این که آقا زاده ها در آمریکا و کانادا و اروپا به ریش ما خندیدن چی شد؟

    • بدون نام

      خب مشخص شد عدم واردات واکسن از کجا آب میخوره منع رئیس جمهور از واردات واکسن دیگه چه صیغه ایه؟؟ مگه اینها چه قدرتی داشتن که همچین کاری بکنن. اگر این درست باشه باید محاکمه بشن

      پاسخ ها

      • ارشین

        بعد از مرگ سهراب نوشدارو اثر نداره .

    • بدون نام

      چرا منفی بافی میکنین آن شاالله که بهتر از نمکی باشه خیلی خیلی...ما امیدمون به خداست...اگر واکسن وارد کرد که خیلی بهتر از نمکی هستش

      پاسخ ها

      • بدون نام

        منفی بافی می کنند چون پررویی نجومی هستند

      • بدون نام

        قبلا که امیدوار بودید و نتیجه اش رکورد شکنی در فوتی شد،بازم امیدوار باشید.آفرین

    • بدون نام

      بدها رفتند ولی بدترها امدند مسئولانی که همشون با رای ندادن اومدن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        امان از اصلاح طلبان که فکر میکنن دوره ی خودشون رو یادمون رفته

      • سید مهدی

        اینقدر آیه یاس نخونین،چیه نشستیم زیر باد کولر از همه ایراد میگیرم،قسم میخورم همه اینهایی که ایراد میگیرن فقط نظاره گر هستن و کاری از دستشون برنمیاد

    • میم

      تا وقتی مردم برن شمال کرونا همین وضعه....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عزاداری و هییت و دورهمی و عروسی چی؟

    • بدون نام

      دیگه هر کسی باید کلاه خودش رو سفت بچسبه که باد نبره. به امید اینا نشستن نتیجه ای نداره

    • بدون نام

      یعنی به پزشک دلسوز مردم وجود نداره حتما وزیر باید رانتی و با پارتی معرفی بشه

    • بدون نام

      یعنی کاری بکنه این اقا ابراهیم که مردم بگن خدا پدر حسنو و محمودو بیامرزه

    • بدون نام

      صفر با صفر عوض شد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حتی زیر صفر

    • بدون نام

      به احتمال زیاد شیخ تبریزی معاون ایشان می‌شود، بهرصورت پنبه برای تنقیه خریداری کنید، چون زین پس داروهای سنتی بیشترمورداستفاده قرارمیگیرد همراه با دعای دست نویس..

    • حمد

      اگه تعدادزیادی ازمردم باواکسن های خارجی مانند خون های آلوده واردتی ازفرانسه صدمه می دیدندآیا شمامعترض نمی شدید؟ تولید واکسن باتاخیربود. ان شاءالله هرکی وزیر میشه به بهداشت وپیشگیری بیشتربپردازه

    • بدون نام

      مملكت با اين اگر درست ميشه اينم خوبه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج