جاباما
۱۱۴۸۴۴۳
۱ نظر
۵۰۰۹
۱ نظر
۵۰۰۹
پ

خودروهایی که آب می شوند!

این روز‌ها آگهی تعویض انواع خودرو با پراید در فضای مجازی جولان می‌دهد.

روزنامه خراسان : این روز‌ها تورم و گرانی به حدی افزایش یافته که درآمد مردم کفاف هزینه‌های خورد و خوراک زندگی را هم نمی‌دهد، اما از آن طرف اجاره خانه هم آن قدر بالا رفته که بسیاری توان پرداخت آن را ندارند و به امید این که در آینده‌ای نزدیک مشکلات تورم و گرانی توسط دولت جدید برطرف شود، اقدام به تعویض خودروی خود با پراید یا موتورسیکلت می‌کنند.

خودروهایی که آب می شوند!

با نگاهی به سایت‌های فروش کالای دست دوم این موضوع کاملا مشهود است و آگهی‌های تعویض انواع خودرو با پراید و موتورسیکلت در فضای مجازی جولان می‌دهد. این موضوع در حالی است که تا پیش از این روال آن گونه بود که مشتریان بازار خودرو، خودرو‌های خود را با مدل‌های بالاتر تعویض می‌کردند، اما حالا گویا افزایش هزینه‌های زندگی، این قاعده را برهم زده است.

پول رهن خانه کم آورده‌ام!

صاحب یکی از این آگهی‌ها که درخواست کرده پژو ۲۰۶ کم کارش را با پراید تعویض کند، به تجارت‌نیوز گفته: «حدود ۷۰ تا ۸۰ میلیون تومان پول کم دارم و برای تامین مبلغ رهن خانه خود ناچار به این کار شده ام.» فرد دیگری که پراید مدل ۹۳ خود را برای تعویض با وانت مدل پایین آگهی کرده است هم می‌گوید که کارگر یک کارخانه مواد غذایی بوده و به دلیل مشکلات اقتصادی کارخانه تعدیل شده است و حالا تصمیم دارد با تعویض خودروی پراید خود با وانت به استخدام اسنپ‌بار درآید.

تعویض خودرو با موتورسیکلت

در این میان برخی دیگر که توان مالی خود را خارج از قیمت‌های بازار خودرو می‌دانند، درخواست داده‌اند که خودروی خود را با موتورسیکلت یا خودروی تصادفی یا اسقاطی معاوضه کنند. برخی دیگر از صاحبان آگهی هم گرچه در اطلاعیه‌های خود قید نکرده‌اند که تمایل دارند خودروی خود را با چه خودرویی تعویض کنند، اما به صراحت نوشته‌اند که درخواست تعویض با خودروی ارزان‌تر را دارند. این گروه از صاحبان آگهی معمولا خودرو‌های گران‌قیمت‌تری برای معاوضه دارند که شامل ساندرو، MVM، جک و ... می‌شود.

خودروهایی که آب می شوند!

کاهش قدرت خرید قشر متوسط به بالا

به نظر می‌رسد کاهش قدرت خرید خودرو حتی گریبان قشر متوسط به بالای جامعه را هم گرفته است. این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که بنا به آخرین گزارش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سال ۹۷ حدود ۵۰ درصد شهروندان ایرانی خودروی شخصی ندارند و حالا با صعود قابل توجه قیمت خودرو به نظر می‌رسد که این جمعیت افزایش داشته‌اند. اکنون قیمت پراید تا ۱۵۳ میلیون تومان و پژو ۲۰۶ صندوق‌دار تا ۳۰۷ میلیون تومان افزایش داشته و بهای خودروی کوئیک دنده‌ای هم به ۱۷۳ میلیون تومان رسیده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • Sarafraz

      آقا جان در آگهی های دیوار نگاه کنید می بینید که طرف بوق ۱۰۱۱ موتورش رو گذاشته برای فروش تا بتونه برای موتورش باتری بخره. از قیمت باتری موتورخبر دارید یا بگم که شده سیصد هزار تومن.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج