۱۱۴۸۵۱۰
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

واشنگتن، اسامی شهروندانش را به طالبان داد

مقام‌های آمریکایی در کابل فهرستی از اسامی شهروندان آمریکا، دارندگان کارت سبز و شهروندان افغانستانی همکار آمریکایی‌ها را به طالبان داده‌اند تا به آن‌ها اجازه ورود به محوطه اطراف فرودگاه کابل داده شود.

فارس: مقام‌های آمریکا در کابل، فهرستی شامل اسامی شهروندان آمریکا، دارندگان کارت سبز و همکاران افغانستانی نیروهای آمریکایی را در اختیار طالبان قرار داده‌اند تا به آنها اجازه ورود به محوطه بیرونی فرودگاه کابل داده شود.

پایگاه پولیتیکو با گزارش این خبر افزود هدف آمریکا از این اقدام تسریع روند تخلیه هزاران نفر از شهروندان آمریکایی از افغانستان بوده است. این اقدام همچنین در شرایطی اتفاق افتاده که دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا برای تأمین امنیت محوطه بیرونی فرودگاه به طالبان تکیه کرده است.

اما تصمیم برای ارائه این اسامی به طالبان خشم نمایندگان کنگره آمریکا و مقام‌های نظامی این کشور را به همراه داشته که معتقدند این اقدام جان افرادی که نامشان در فهرست مذکور درج شده بودند را به خطر انداخته است.
یک مقام وزارت دفاع آمریکا گفت: «اساساً این به معنی آن است که شما این شهروندان افغانستانی را در فهرست مرگ قرار داده‌اند. این کار هراس‌آور و شوکه‌کننده است.»

این خبر در شرایطی گزارش شده که وزارت دفاع آمریکا شامگاه پنجشنبه از کشته شدن ۱۲ نظامی تروریست آمریکایی و زخمی شدن ۱۵ نظامی دیگر آمریکایی بر اثر وقوع دو انفجار در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی «حامد کرزای» در کابل، پایتخت افغانستان خبر داد.

منابع خبری در اولین گزارش‌ها از این انفجارها که عصر پنجشنبه اتفاق افتاد گزارش داده بودند سه نظامی آمریکا زخمی شده‌اند. اندکی بعدتر روزنامه وال‌استریت‌ژورنال به نقل از مقام‌های آمریکایی گزارش داد ۴ تفنگدار دریایی این کشور در انفجارهای کابل کشته شده و ۳ آمریکایی دیگر زخمی شده‌اند. از آن زمان به بعد، منابع خبری در گزارش‌های مختلف از افزایش تلفات نظامیان آمریکا خبر دادند.

رسانه‌های بین‌المللی عصر پنجشنبه گزارش دادند دو انفجار در نزدیکی فرودگاه کابل اتفاق افتاده است. گفته می‌شود نخستین انفجار در نزدیکی «ابی‌گیت» در ورودی فرودگاه اتفاق افتاد و انفجار دوم در نزدیکی هتل بارونز که در نزدیکی فرودگاه واقع شده به وقوع پیوست.

گروه طالبان یکشنبه (۱۵ اوت/۲۴ مردادماه) بعد از خروج «اشرف غنی»، رئیس‌جمهور سابق افغانستان وارد شهر کابل شد. تحلیلگران ورود نیروهای طالبان را به منزله خاتمه تلاش‌های ۲۰ ساله آمریکا و دیگر کشورهای غربی برای بازسازی افغانستان به شکل مطلوب جهان غرب می‌دانند.

پبعد از توافق فوریه ۲۰۲۰ آمریکا و طالبان و امضای «توافقنامه صلح» بین دو طرف، روند خروج نظامیان آمریکایی و متحدان این کشور از افغانستان شروع شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج