۱۱۴۹۷۳۸
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

۷۰درصد حبوبات بازار، وارداتی است!

دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران گفت: با توجه به اینکه ۷۰ درصد حبوبات مورد نیاز کشور وارداتی است، نوسان نرخ دلار در هفته‌های گذشته مهم‌ترین دلیل افزایش قیمت حبوبات طی روز‌های اخیر است.

باشگاه خبرنگاران: دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران گفت: با توجه به اینکه ۷۰ درصد حبوبات مورد نیاز کشور وارداتی است، نوسان نرخ دلار در هفته‌های گذشته مهم‌ترین دلیل افزایش قیمت حبوبات طی روز‌های اخیر است.

قاسمعلی حسنی دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران، در خصوص وضعیت بازار عمده فروشان حبوبات اظهار کرد: در حال حاضر بازار عمده فروشان حبوبات تهران از لحاظ موجودی انبار‌ها تامین است، اما ممکن است در اواسط پاییز با کمبود مواجه شویم.

وی افزود: در حال حاضر ۷۰ درصد حبوبات مصرفی در داخل کشور وارداتی است به طوری که ما از کشور‌های اتیوپی و استرالیا نخود، عدس از کانادا و انواع لوبیا از قزاقستان، ازبکستان و چین واردات حبوبات انجام می‌دهیم.

دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران با اشاره به دلیل افزایش قیمت حبوبات در بازار بیان کرد: با توجه به اینکه ۷۰ درصد حبوبات مورد نیاز کشور وارداتی است، نوسان نرخ دلار در هفته‌های گذشته مهم‌ترین دلیل افزایش قیمت حبوبات طی روز‌های اخیر است.

وی گفته وی؛ همچنین سودجویی برخی واردکنندگان نیز این روز‌ها تا حدودی بر افزایش قیمت‌ها دامن زده است.

حسنی ادامه داد: هر ساله به دلایل مختلف مصرف حبوبات در اواسط پاییز افزایش پیدا می‌کند و واردکنندگان حبوبات حجمی از محصولات وارداتی خود را در انبار‌ها دپو کرده اند تا در آن زمان به بازار عرضه کنند چراکه احتمال کمبود و افزایش مجدد قیمت در پاییز وجود دارد.

وی تصریح کرد: از دولت و وزارت صمت خواستار این هستیم که واردات حبوبات را افزایش دهند که هم در آبان ماه دچار کمبود نشویم و هم قیمت‌ها تا حدودی کنترل شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      همش حرف اضافه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج