۱۱۵۱۲۶۶
۱۵ نظر
۵۰۵۷
۱۵ نظر
۵۰۵۷
پ

این دهه هشتادی‌های جنجالیِ ساکن گیم‌نت

روز گذشته موزیک ویدئویی منتشر شده با عنوان «دهه هشتادیا» که چند دهه هشتادی را در گیم نت نشان‌ می‌داد که ترانه ‌ای با محتوای مذهبی می‌خواندند.

برترین‌ها: روز گذشته موزیک ویدئویی منتشر شده با عنوان «دهه هشتادیا» که چند دهه هشتادی را در گیم نت نشان می‌داد که ترانه‌ای با محتوای مذهبی می‌خواندند. نوجوان‌هایی که در مدح امام حسین هم خوانی می‌کردند این نماهنگ را ماوا ساخته و با واکنش متفاوتی مواجه شده است. روزنامه اصول گرا فرهیختگان با علی شمس تهیه کننده آن صحبت کرده که ما در ادامه بخش‌هایی از آن را برای شما در اینجا آورده‌ایم و در ادامه واکنش‌هایی متفاوتی که نسبت به این نماهنگ انجام شده است.

این دهه هشتادی‌های جنجالیِ ساکن گیم‌نت

شمس درباره‌ی بازخورد‌هایی که از نماهنگ گرفته است این گونه توضیح داد: کار یک کار معمولی نیست و این مسلم است. کار معمولی را همه می‌بینند و از کنار آن رد می‌شوند، گفتگو درباره این کار زیاد است. معلوم است عده‌ای مخالف جدی کار هستند و عده‌ای موافق جدی هستند. برکت دهه هشتادی‌ها را علاوه‌بر مخاطب، به گفتگو‌هایی می‌دانم که بین آدم‌ها درباره نوجوان شکل می‌گیرد. در کشور ما چند میلیون نوجوان داریم که عملا برنامه دقیق و حساب‌شده‌ای برای آن‌ها تدارک نمی‌بینند. به نظرم این گفتگو‌ها زمانی شکل می‌گیرد که چوبی در لانه زنبور کرده باشید.

این دهه هشتادی‌های جنجالیِ ساکن گیم‌نت

این اتفاقات رقم می‌خورد و گفتگو‌ها شکل می‌گیرد. صاحب‌نظران در میدان می‌آیند و درباره این حرف می‌زنند. اتفاقی که الان افتاده است، یعنی عده‌ای معتقدند این مدل تربیت دینی نیست و برخی معتقدند این هست. این گروه‌ها با هم حرف می‌زنند. من کار خود را ساختم و کنار رفتم و این بحث‌ها به من مربوط نمی‌شود و تخصص این بحث‌ها را ندارم و نمی‌خواهم وارد این بحث‌ها شوم.

منتها الان اتفاق خوبی می‌افتد که آدم‌ها با هم گفتگو می‌کنند و این نسل حامی پیدا می‌کند، یعنی این بخش از جامعه که میلیونی است حامی پیدا می‌کنند و آدم‌ها آن‌ها را می‌شنوند. فکر کنیم ما بهترین کار نوجوان این کشور را ساختیم یا حتی بدترین کار نوجوان کشور را ساختیم. به نظرم این مساله خیلی مهم نیست. آن چیزی که اهمیت دارد باید به این قشر توجه شود. در مورد بازخورد‌ها اگر بخواهم مثال عینی بیاورم باید بگویم، بازخورد‌های مثبت در بین مخاطبان است یعنی کار در ۱۲ ساعت نزدیک ۴۰۰ هزار بار دیده شده است، یعنی بین آدم‌ها می‌چرخد و بازدید می‌شود، علت این است که مخاطب خود را پیدا کرده و دست‌به‌دست می‌شود.

این دهه هشتادی‌های جنجالیِ ساکن گیم‌نت

آدم‌ها این نماهنگ را می‌بینند و درباره آن حرف می‌زنند و موضع می‌گیرند و کارمعمولی نیست. همچنین در بازخورد‌های منفی که گرفتیم می‌گویند این مدل ادبیات، ادبیات گفتگو با امام نیست، ادبیات گفتگو با سیدالهشدا و جریان کربلا نیست. نوجوان دهه هشتادی باید یاد بگیرد با امام خود درست صحبت کند. من هر دو را قبول دارم منتها چه کنم که این نسل این گونه صحبت می‌کند؟ بی‌احترامی‌ای که دهه ۶۰ در ذهن خود دارد دهه ۸۰ ندارد، یعنی وقتی می‌گوید سوتی‌های خود را بشمارم، سخیف حرف نمی‌زند، بلکه ادبیات این نسل اینچنین است. کمی دقیق‌تر به واقعیات اجتماعی نگاه کنیم متوجه می‌شویم که ادبیات این نسل این مدلی است، یعنی وقتی می‌خواهد بگوید اشتباه کردم می‌گوید سوتی دادم. این در ادبیات دهه هشتادی کاملا طبیعی است.

این دهه هشتادی‌های جنجالیِ ساکن گیم‌نت

او در مورد حضور مداحان در این کلیپ است توضیح داد. در فیلمنامه چند فوتبالیست و بازیگر بودند و بازیگر هم گرفتیم منتها به‌خاطر اینکه تصویر خوب نشد در تدوین حذف کردم. ولی من می‌خواستم بازیگران و فوتبالیست‌ها باشند، فوتبالیست‌ها نبودند، چون در دوره المپیک بود و ورزشکاران و سلبریتی‌های ورزشی غالبا ایران نبودند و فوتبالیست‌ها هم اعداد عجیبی گفتند که نتوانستیم پای کار بیاوریم. مساله این بود که این‌ها توسط یک عده آدمی که معروف هستند و جایگاه دارند و اصطلاحا سلبریتی هستند، دیده شوند. رسول خادم این‌ها را ببیند، محمدحسین پویانفر و... این‌ها را ببیند. اگر رسول خادم، مهدی ترابی، مهدی رحمتی و... می‌آمدند فضای کار هم تغییر می‌کرد.

این دهه هشتادی‌های جنجالیِ ساکن گیم‌نت

کاربری در این باره نوشت: تو کلیپ دهه هشتادیا پسره به امام حسین میگه دشمناتو بلاک میکنم بعد میگن چرا هشتادیا رو مسخره میکنین

دیگری نوشت: بله کلیپ دهه هشتادیا بسیار جذاب و خیره‌کننده برای نوجوان است، اما اگر با ساختن این نوع کلیپ‌ها سعی در معرفی و معرفت شناسی امام حسین دارید اشتباه می‌کنید، یکبار شعر رو جدا از کلیپ بخونید می‌بینید از مفاهیم بلاک و سوتی و اینستا حسین‌شناسی حاصل نمیشه!

دیگری نوشت: این، حال و روز یک فرهنگِ اقتصادمحور -یا بهتر بگویم اقتصادزده- است که نهاد‌های فرهنگی‌اش در توهم جریان‌سازی در جهت آرمان‌های انقلاب اسلامی به سر می‌برند! همینقدر زرد! همینقدر نچسب!

دیگری نوشت: ما و خودِ سازنده‌های کلیپ دهه هشتادیا هرروز به تبلیغات لاکچری صداوسیما اعتراض داریم! بعد‌ی کلیپ میسازیم همون اندازه مرفه چی بگم والا

کاربر دیگر نوشت:کاش می‌شد یه کاری کنیم سید بشیر حسینی بی خیال کار‌های فرهنگی برای نوجوان بشهواقعا این کلیپ چیه آخه؟ اونم برای عزاداری امام حسین

دیگری نوشت:هرچی متن کلیپ نسبتا قابل قبول‌ه، زیرمتن‌هاش فاجعه! جالب این که قدرت رانت حتی از قدرت پول هم بیشتره یعنی پسر سلبریتی-اینفلوئنسر ماجرا وایساده کنار تا پسر مجری-سلبریتی ماجرا تک‌خوان وایسه!

دیگری نوشت: حتی سید مسیحا حسینی (فرزند بشیر) نشدیم بیان ببرنمون نماهنگ برامون بسازن.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      من پسرم دهه هشتادیه واقعا کلیپ خوبی ساختید من اشک تو چشمام حلقه زد ونتونستم جلوی گریم رو بگیرم آن شا الله همه نوجوونامون عاقبت بخیر بشن

    • فامیل دور

      امثال فروغی و بشیر حسینی اگه دست از سر ملت بردان به نظرم مردم خوشحالتر خواهند بود......

    • نظر

      بهتره تصحیح کنید و بنویسید:
      پسران دهه هشتادی. چونکه دختری توشون نیست و مثل همیشه انگار نه وجود دارن نه ارزشی!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سس ماست پلی کنید لطفا

    • بدون نام

      کجاش عجیب بود

    • دهه هشتادی

      اولن یکسری از این ها دهه نودی هستن
      دومن این بحث مزخرف دهه ها رو تموم کنن لطفا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        راست میگی خیلی کمسن بودن

      • بدون نام

        موافقم ضمن اینکه دهه هفتادیها خیلی شبیه دهه هشتادیها هستن انا به اونا چیزی نمیگن دهه شصتیها هم خیلی شبیه دهه پنجاهیها هستن

    • بدون نام

      خدا آخر و عاقبت مون رو بخیر کنه با این دهه هشتادی ها ...

    • رضا

      این گیم نت رفتن واسه چیه؟
      مردم میرن گیم نت تو آرامش بازی کنن
      اینا رفتن شعر میخونن؟ بابا تو خونه هم میشه شعر خوند.

    • ۱۸ ساله

      من خودم دهه هشتادیم این کلیپ و دیدم بدم اومد
      این چیزای سمی چیه برام امام حسین میسازید؟
      یکم حرمت نگه داشتنم خوبه

    • رضا

      اینا با این سر و وضع بیشتر شبیه معتادان گیم نت بودن

    • م.د

      منم دهه هشتادیم و واقعااا خوشم نیومد،اینا چیه آخه...

    • بدون نام

      هشتگ حالت تهوع

    • مَرسا.......

      والا من دهه هشتادیم.... و در یه کلمه این کلیپ مزخرف محض بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج