۱۱۵۲۸۶۶
۵۴۶۲
۵۴۶۲
پ

معمای زندان زنان بوشهر و روایت سپیده

رئیس سازمان زندان‌ها وعده داده است که اظهارات سپیده قلیان را بررسی می‌کند.

روزنامه همدلی : چند روز پس از انتشار فیلم‌های هک شده از زندان اوین که حاکی از بدرفتاری با زندانیان این زندان بود، سپیده قلیان، زندانی محبوس در زندان بوشهر در توییتر خود روایتی منتشر کرد که مدعی رفتار‌های غیرمتعارف با زندانیان زن بود. پس از انتشار و بازنشر این زندانی سرشناس، رئیس سازمان زندان‌ها ابتدا فیلمی از گفت‌وگوی خود با سپیده قلیان در این زندان منتشر کرد. او دیروز هم در توییتی اعلام کرد که مدیرکل بازرسی سازمان زندان‌ها برای بررسی ادعا‌های قلیان به بوشهر اعزام شده است.

معمای زندان زنان بوشهر و روایت سپیده

روایت سپیده قلیان

سپیده قلیان در توییت‌های خود گفته بود: «سال گذشته و هنگامی‌که به این زندان تبعید شدم، می‌دانستم که با جهنمی فراموش‌شده مواجه خواهم شد، اما سبعیت جاری در این زندان حتی در خیالاتم هم نمی‌گنجید.» به نوشته این زندانی زندان بوشهر، فرزند یک زن اهل افغانستان که با مادرش در زندان زندگی می‌کند با هدف ترساندن و برای آنکه شب‌ها زودتر بخوابد در هواخوری بند به دستور مسئول اندزرگاه کفن‌پیچ شده است. این زن به نوشته قلیان «به‌محض درآوردن فرزندش از کفن به سویش حمله می‌کند، پسر را کتک می‌زند و می‌گوید خودم ادبش می‌کنم. لطفا شما کاری با او نداشته باشید.»

قلیان در ادامه روایت خود گفته مددکار بند به خاطر آنکه زنی نمی‌خواهد روز و شب لباس‌زیر تن کند، همه زنان بند را مجبور به تحویل لباس‌زیر کرده و آن‌ها را فاحشه‌های شهر خطاب کرده است. همچنین لباس‌های آن زن - که قلیان با اسم مستعار او را مائده خطاب می‌کند - را به خاطر درنیاوردن لباس‌زیر پاره کرده‌اند. او در روایت خود همچنین آورده است که زنی به دلیل حمام کرد در خارج از ساعت مقرر در زندان توسط مسئول بند در هواخوری برهنه شده تا اصطلاحا او را غسل دهند و سایر زندانیان مجبور به تماشای این صحنه و هو کردن آن فرد شده‌اند به‌طوری‌که اگر کسی نگاهش را می‌دزدید از حق تلفن محروم می‌شد.

قلیان همیچنین با ادعای اجبار برخی زنان به صیغه شدن برای زندانی‌های مرد بند مالی ادامه داده: «هرکسی هم که اعتراض کند، تشدید شکنجه‌ها کَمینش را می‌کشد؛ تهدید به ... [ عریان کردن]در برابر تمام پرنسل و زندانی‌ها، ضرب و شتم زندانی، قرنطینه زندانی، آوردن گارد و شکنجه و تعرض، قطعی تلفن، ملاقات و لغو مرخصی. در سیاه‌چال بوشهر هرگونه سرپیچی و سرکشی از اوامر خشن و غیرانسانی اداره‌کنندگان زندان برابر است با مچاله‌شدن بیشتر و بیشتر در این برزخ که نه صدایی به بیرون دارد و نه چهره‌ای.»

معمای زندان زنان بوشهر و روایت سپیده

وضعیت زندان بوشهر فوق‌العاده است!

اولین واکنش از سوی محمدمهدی حاج‌محمدی، رئیس سازمان زندان‌ها انتشار فیلمی از گفت وگوی خود با سپیده قلیان در زندان بوشهر بود او در این ویدئو از این زندانی درباره وضعیت او را پرسیده بود. در این ویدئو سپیده قلیان که تصویرش کاملا شطرنجی شده، گفته بود: «کیفیت غذای زندان خوب است و به زندانیان اصلا فشار نمی‌آید. اینجا اتاقکی برای تامین لباس زندانیان تدارک دیده شده است.

آنچه قلیان در این ویدئوی منتشرشده مطرح کرده آن است که آقای [حسین]اسفندیاری (رئیس اداره زندان مرکزی بوشهر) آن‌قدر با من مهربان است که اگر پدرم زندانبانم بود در این حد با من مهربان نبود. در این هیچ شکی نیست. در اینجا اذیت نمی‌شوم، اما اگر جایی باشم که اذیت شوم قطعا می‌گویم که اذیت شده‌ام.» رئیس سازمان زندان‌ها خردادماه گذشته نیز در توییتر نوشته بود: «به خاطر دروغ‌های اخیر رسانه‌های سعودی درباره زندانیان سیاسی زن، شخصا پیگیر وضعیت خانم سپیده قلیان شدم. از شرایط و امکانات در اختیارش راضی بود.

با علاقه و روحیه خوب، شیرینی‌هایی که خودش در زندان پخته بود را تعارف می‌کرد. البته از بابت سختی رفت‌وآمد خانواده‌اش نگران بود.» حاج‌محمدی همچنین روز گذشته در توییت دیگری از اعزام مدیرکل بازرسی سازمان زندان‌ها به بوشهر برای بررسی صحت یا کذب ادعا‌ها خبر داد. او نوشته: «۷ خرداد امسال در جریان ملاقات با زندانیان بوشهر خانم سپیده قلیان وضعیت زندان بوشهر را فوق‌العاده توصیف کرد. برای بررسی ادعا‌های عجیب اخیرش مدیرکل بازرسی سازمان زندان‌ها به بوشهر اعزام شده‌است. بی‌شک با احراز صحت یا کذب این ادعاها، با متخلف برخورد خواهد شد.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج