۱۱۵۵۱۲۰
۲ نظر
۵۰۰۶
۲ نظر
۵۰۰۶
پ

هادی عامل: با مردم ارتباط عاطفی دارم

به جرات می‌توان گفت که کشتی ایران بدون صدای او چیزی کم دارد. مردی که با صدای دلنشین‌اش همراه با تواضع و فروتنی‌اش خیلی‌ها را مجذوب خود کرده است.

روزنامه خراسان: به جرات می‌توان گفت که کشتی ایران بدون صدای او چیزی کم دارد. مردی که با صدای دلنشین‌اش همراه با تواضع و فروتنی‌اش خیلی‌ها را مجذوب خود کرده است. یکی از پرهیجان‌ترین گزارشگران حال حاضر ایرانی است که در هنگام گزارشگری غیرتش زبانزد است و با اصطلاحات خاصی که استفاده می‌کند، بر دل‌ها می‌نشیند. برای همین است که مسابقات مهم و حساس کشتی بدون صدای ‌هادی عامل‌ اصلا جذابیتی ندارد. گزارشگری که با ترکیب‌هایی همچون ‌خسته‌نباشی دلاور، خدا‌قوت پهلوان‌، ‌چغر بد بدن‌، زبل بد ‌افت‌ و ‌شیرمادر و نان پدر حلالت دلاور‌ در دل مردم جا خوش کرده و برای همیشه در یادها می‌ماند.

مردی بی‌ادعا که سادگی و خاکی بودن را از کشتی به ارث برده‌ و صدایش را فقط خرج کشتی کرده است. هر جا کشتی باشد،‌ هادی عامل هم حضور دارد. برای گزارشگری در یک مسابقه، ساعت‌های طولانی مطالعه می‌کند تا با اطلاعات بی‌حد و مرزش واژگانی را برای مردم میهنش بسراید که بر دل بنشیند و این کار از کسی بر می‌آید که عاشق کارش باشد. هادی عامل را می‌توان یکی از پرافتخارترین‌ها در ورزش کشتی دانست، کسی که در ۷ دوره المپیک، ۶ دوره بازی‌های آسیایی و بیش از‌۴۰ دوره مسابقات جهانی رده‌های مختلف حضور داشته و کشتی‌های بهترین‌های دنیا را از نزدیک دیده ‌و یک صاحبنظر محسوب می‌شود.

اما به نظر نگارنده هنوز مراسم تقدیری در شأن و مقام این افتخارآفرین صورت نگرفته‌ که امیدواریم مسئولان قدر‌ سرمایه‌های گرانبهای ورزشی که با کوله‌باری از تجربه هستند را بدانند؛ چرا‌که افرادی همچون ‌هادی عامل‌ها در دیگر کشورها خواهان بسیاری دارند و اگر در حق آن‌ها کوتاهی شود، جبران‌ناپذیر است. هادی عامل سال‌های متمادی برای روزنامه خراسان قلم زده و تعصب خاصی به ‌خراسان‌ دارد و جزو نویسندگان این رسانه محسوب می‌شود. وی تا چند روز دیگر عازم مسابقات جهانی نروژ است که این موضوع بهانه‌ای شد تا‌گفت‌وگویی با این گزارشگر صاحبنظر مردمی داشته باشیم که تقدیم مخاطبان می‌شود.

سختی‌های المپیک

هادی عامل هرچند‌ در دوران نوجوانی با مصدومیت در کشتی مواجه شد و دیگر نتوانست کشتی را به صورت حرفه‌ای دنبال کند، اما عاشق کشتی بود و باعث شد تا جوری دیگر در این مسیر قرار گیرد‌. تا این که توانست استعداد خود را در گزارشگری امتحان کند که خوشبختانه با تلاش و پشتکاری که داشت حالا به یک مرد پرافتخار تبدیل شده است. کسی که در ۷ دوره المپیک حضور داشته و کمتر ورزشکاری دیده می‌شود که چنین تجربه و سابقه‌ای را داشته باشد. او به‌تازگی از المپیک توکیو برگشته و همانند دوره‌های قبل تجربیات جدیدی کسب کرده.

او از روزهای سخت‌و پرفشار اما دیدنی مسابقات المپیک این‌گونه می‌گوید: «المپیک توکیو به خاطر شرایط کرونا با محدودیت‌های زیادی همراه بود. جدای از این که تماشاگر نداشت و سختگیری‌های زیادی وجود داشت، مردم توکیو هم مخالف برگزاری این رویداد مهم بودند. اما دولت این کشور چون از قبل هزینه کرده بود، ناچار بود‌ مسابقات را برگزار کند. ولی محدودیت‌های زیادی در شهر و سالن‌ها حاکم بود.

البته در جریان مسابقات مردم غرق بازی‌های المپیک شدند و حساسیتی نشان ندادند.» وی اضافه می‌کند: «مردم ژاپن آدم‌های خوب و مثبت‌اندیشی هستند. روح اطاعت را دارند و سخت‌کوش هستند و ما شاهد یک رویداد خیلی خوبی با وجود کرونا بودیم.»

بهترین عملکرد

هادی عامل معتقد است که کشتی در المپیک توکیو وظیفه خود را به خوبی انجام داده و بیشترین مدال را در بین کاروان ورزشی ایران کسب کرده است. وی اظهار می‌دارد: «به‌نظرم کشتی‌گیران در المپیک عملکرد خوبی داشتند و اگر مدال حسن یزدانی از نقره به طلا تبدیل می‌شد، عالی بود. اما با این‌وجود در حدود‌۶۰ درصد مدال‌های کاروان ورزشی ما از آن کشتی‌گیران بود. البته باید با دیگر رقیبان هم مقایسه کنیم که آن‌ها با چه امکاناتی روانه المپیک شدند و ایران با چه امکاناتی حضور یافته است.»

وی به مبارزه حسن یزدانی در مقابل تیلور اشاره و تصریح می‌کند: «مردم حسن یزدانی را دوست دارند. تا ۱۵‌ثانیه قبل از پایان مسابقه برنده میدان بود. اما جور دیگری رقم خورد. البته این ذات ورزش کشتی است. از طرفی ما زحمات و تلاش‌های تیلور را هم نباید نادیده بگیریم که برای رسیدن به المپیک سختی‌های زیادی‌ متقبل شده است.»

مبارزه یزدانی با تیلور

تا چند هفته دیگر کشتی ایران در مسابقات جهانی نروژ حضور پیدا می‌کند و مردم با گزارش‌های خوب ‌هادی عامل از کشتی‌های کشتی‌گیران لذت می‌برند. او در این باره می‌افزاید: «مسابقات جهانی پیش‌رو خیلی مهم است و هر کشوری برای بهترین نتیجه راهی این رقابت‌ها می‌شود.»

کشورهایی مثل روسیه و آمریکا حضور پرقدرتی خواهند داشت. اما تیم ملی ایران هم در دو رشته آزاد و فرنگی شرایط خوبی دارند و به‌دنبال افتخار آفرینی هستند. البته فرنگی از با تجربه‌ها استفاده می‌کند و آزاد با رویکرد جوان‌گرایی پا به میدان می‌گذارد. فقط همه منتظر کشتی حسن یزدانی هستند که ان‌شاا... بتواند انتقام مسابقه مقابل تیلور را بگیرد. پیش‌بینی می‌کنم که یزدانی بتواند پیروز میدان شود. من خوشبین هستم.»

وی همچنین به عملکرد فدراسیون کشتی اشاره می‌کند و می‌افزاید: «فدراسیون کشتی در طی این مدت در بحث زیر‌ساخت‌ها خیلی خوب و عالی کار کرده است. دو سالن کشتی که به‌صورت مخروبه درآمده بود بازسازی شده و الان جزو سالن‌های خوب کشور است. پشتوانه‌سازی خوبی هم در رد‌ه‌های پایه انجام شده که در آینده خروجی خوبی خواهد داشت. به‌نظرم عملکرد رئیس فدراسیون خیلی خوب بوده‌. ‌مسیری را رفته که روسای قبلی رفته‌اند و راضی‌کننده است.»

قدردان پدر و مادر

کشتی خراسان‌رضوی سال‌های متمادی است که در تیم ملی جایگاهی ندارد و چندین سال است که افت کرده‌. اما ‌هادی عامل در این‌باره می‌گوید: «این مختص خراسان‌رضوی نیست و خیلی از استان‌های دیگر هم از نظر کشتی افت کرده‌اند. برخی از استان‌ها خوب کار می‌کنند. به‌طور کلی در همه استان‌ها چنین مشکلاتی وجود دارد. اما کشتی در دراز‌مدت خودش را نشان می‌دهد. هیئت کشتی فعلی هم به نوبه خود کارهای خوبی کرده‌ و باید مداومت داشته باشد. وقتی استانی افت می‌کند، قطعا استانی دیگر در‌حال حرکت است. لذا الان باید هم عقب‌ماندگی را جبران کنیم و هم برنامه رو به جلو داشته باشیم. اما هیچ چیزی غیر‌ممکن نیست.»

هادی عامل در‌ادامه سخنان خود به توجه و مهربانی‌های مردم نسبت به او اشاره می‌کند و می‌گوید: «خدا‌راشکر می‌کنم که صدای بنده حقیر به دل مردم نشسته است. با این‌وجود بیشتر احساس مسئولیت می‌کنم. سعی می‌کنم برای حضور در هر مسابقه ساعت‌های طولانی مطالعه داشته باشم تا با اطلاعات زیاد برای مردم گزارشگری کنم. ارتباط عاطفی با مردم به‌وجود آمده‌ و این حس قشنگ را لمس و با‌ انرژی گزارشگری می‌کنم.»

عامل درباره اصطلاح جدیدی که در المپیک توکیو به‌کار برده‌، می‌گوید: «حس خوبی نسبت به پدر‌و مادر‌ها داشتم و آن جمله ‌شیرمادر و نان پدر حلالت دلاور‌ را بر زبان جاری کردم. چون اعتقاد دارم باید قدردان پدر و مادرمان باشیم. ارج نهادن به پدر و مادر که سختی‌های زیادی برای فرزندانشان می‌کشند، ارزشمند است و خواستم با این جمله قدردان آن‌ها باشم که خوشبختانه به دل مردم هم نشست.»

وی که سال‌های متمادی برای روزنامه خراسان در برهه‌های مختلف قلم زده، می‌گوید: «تعصب خاصی به روزنامه خراسان دارم و خودم را عضو کوچکی از خراسان می‌دانم. خداقوت می‌گویم به تمام خراسانی‌ها‌.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • دهشال _ لاهیجان

      خداقوت دلاور

    • قرمز

      چی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج