۱۱۵۵۶۱۵
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

سنت‌شکنی عجیب شورای شهر کرمانشاه

جلسه روز سه شنبه شورای شهر در محل استانداری کرمانشاه برگزار شد و اعضای این شورا در سنت شکنی بی سابقه بدون تشکیل هیات رییسه، سرپرست شهرداری را انتخاب کردند!

ایسنا: جلسه روز سه شنبه شورای شهر در محل استانداری کرمانشاه برگزار شد و اعضای این شورا در سنت شکنی بی سابقه بدون تشکیل هیات رییسه، سرپرست شهرداری را انتخاب کردند!

عصر روز ۳۰ شهریور به دعوت فرماندار کرمانشاه و با حضور استاندار، دادستان و معاون عمرانی استانداری کرمانشاه، جلسه ای با حضور ۹ عضو شورای شهر، برای تعیین تکلیف وضعیت این شورا و تعیین سرپرست شهرداری کرمانشاه برگزار شد.

این جلسه پشت درهای بسته و بدون حضور خبرنگاران برگزار شد و پس از چندی هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه با خروج از جلسه، نتیجه این جلسه را "هیچ" اعلام کرد.

سنت‌شکنی عجیب شورای شهر کرمانشاه

بازوند در حالی که به سرعت محل جلسه را ترک می کرد در پاسخ به خبرنگاران در خصوص نتیجه این جلسه و اتفاقات آن گفت: متاسفانه اعضای شورای شهر به رای مردم بی حرمتی می کنند.

وی افزود: بعد از این همه مدت جلسه و بحث و گفت و گو به هیچ نتیجه ای نرسیدیم و اعضای شورا به رای مردم خیانت می کنند.

بعد از خروج استاندار کرمانشاه دو نفر از اعضای شورای شهر( سید احسان احسانی و هاشم درویشی) هم قصد خروج از جلسه را داشتند که با درخواست عضو دیگر شورا که خواستار تعیین تکلیف سرپرستی شهرداری کرمانشاه شد، دوباره به جلسه برگشتند.

در نهایت با حضور 9 عضو شورا و فرماندار کرمانشاه در رویه‌ای عجیب، بدون تعیین تکلیف هیات رییسه شورا، انتخابات برای تعیین سرپرست شهرداری کرمانشاه برگزار شد و رسول آزادی که با عصبانیت از جلسه خارج شد اعلام کرد که با رای هر 9 عضو شورا در نهایت " امیر رحیمی" به عنوان سرپرست شهرداری کرمانشاه انتخاب شد.

آزادی در ادامه با انتقاد از وضعیت فعلی شورای شهر و جلسه برگزار شده گفت: الان بیش از یک ماه است که شهر بلاتکلیف مانده و نیاز است که ابتدا هیات رییسه تشکیل و بعد سرپرست انتخاب شود.

وی افزود: بروید از مسئولین مربوطه بپرسید که آیا این رویه قانونی است یا خیر که بدون تشکیل هیات رییسه، سرپرست شهرداری تعیین شود.

آزادی گفت: ما به خاطر مردم و برای اینکه شهر از این بلاتکلیفی دربیاید موافقیت کردیم که بدون هیات رییسه، سرپرست شهرداری تعیین شود.

این عضو شورای شهر هم پس از این صحبت ها با عصبانیت جلسه را ترک کرد و در نهایت این فضل الله رنجبر فرماندار کرمانشاه بود که از جلسه بیرون آمد و در جمع خبرنگاران به تشریح جلسه پرتنش شورای شهر پرداخت.

رنجبر گفت: جلسه امروز به دعوت بنده و با حضور استاندار، دادستان کرمانشاه و معاون عمرانی استانداری کرمانشاه برگزار شد. البته قرار بود رییس کل دادگستری استان هم حضور داشته باشد که ماموریتی برایشان پیش آمد.

فرماندار کرمانشاه افزود: در این جلسه 9 نفر از اعضای شورای ششم هم دعوت شدند و پیشنهادات مختلفی در خصوص هیات رییسه مطرح شد، اما متاسفانه توافقی حاصل نشد.

رنجبر گفت: در نهایت در این جلسه توانستیم سرپرست شهرداری را تعیین کنیم و به زودی با تعیین تکلیف وضعیت دو عضو دیگر شورا توسط ستاد انتخابات کشور، هیات رییسه شورا تشکیل و انتخاب شهردار هم انجام می گیرد.

فرماندار کرمانشاه درخصوص قانونی بودن انتخاب سرپرست شهرداری کرمانشاه بدون تشکیل هیات رییسه، گفت: همه اعضا امضا کردند و مصوبات شورا در هیات تطبیق می‌آید و هیات تطبیق نظر می‌دهد.

وی افزود: چون اختلاف نظر اعضا پابرجا بود، برای رفع مشکلات شهر در نهایت تصمیم همه اعضای بر این بود که اول انتخاب سرپرست شهرداری صورت گیرد.

رنجبر در خصوص نامه بازرسی وزارت کشور در خصوص حضور دو عضو علی البدل در جلسه شورا هم گفت: فعلا این نامه به ما ابلاغ نشده و اگر ابلاغ شود بدون لحظه ای درنگ دو نفر اعضای علی البدل به جلسه دعوت می شوند.

وی افزود: در حال حاضر معاون پارلمانی وزارت کشور با دبیر ستاد انتخابات کشور درجلسه ای که داشتند نهایتا دو ماه را برای تعیین تکلیف وضعیت دو عضو دیگر شورا تعیین کرده اند.

رنجبر گفت: این زمان از مراسم تحلیف شورا که 24 مرداد ماه بود شروع شده و 24 مهرماه به پایان می رسد، اما در نظر داریم زودتر از این موعد وضعیت شورا تعیین تکلیف شود.

فرماندار کرمانشاه در خصوص تعلیق عضویت دو عضو دیگر شورا هم گفت: تا زمانی که این مصوبه به تصویب هیات مرکزی نظارت برسد، این دو عضو می توانند در جلسات شورا حضور داشته باشند.

... جلسه پرتنش شورا پایان گرفت و از عصبانیت اعضا و گفته های استاندار و فرماندار کرمانشاه می شد فهمید اختلافات عمیق تر از آن است که نشان می‌دهد.

در حالی شورای ششم رسالت سنگینی برعهده دارد و باید تصمیم های کلانی برای کلانشهر کرمانشاه بگیرد که هنوز در تعیین تکلیف وضعیت خود مانده و نتوانسته برای ساده ترین موضوع در میان خود به نتیجه برسد.

اما آنچه این میان اهمیت دارد عملکرد دستگاه های مربوطه نسبت به این وضعیت است، زیرا در حالی که شورای صدها شهر در سراسر کشور مشغول به کار شده اند، هنوز شورای شهر کرمانشاه اندر خم یک کوچه و در انتخاب هیات رییسه سال اول خود مانده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج