۱۱۵۵۶۶۳
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

محرمی: چوب لای چرخ پرسپولیس می‌گذارند

مجتبی محرمی یکی از بهترین مدافعان چپ تاریخ پرسپولیس و تیم ملی می‌گوید برنامه‌ریزی انجام شده برای شروع لیگ مناسب نیست و باز هم تنها نماینده ایران را از این حیث به شدت متضرر خواهد کرد.

ایران ورزشی: مجتبی محرمی یکی از بهترین مدافعان چپ تاریخ پرسپولیس و تیم ملی می‌گوید برنامه‌ریزی انجام شده برای شروع لیگ مناسب نیست و باز هم تنها نماینده ایران را از این حیث به شدت متضرر خواهد کرد. محرمی معتقد است جدا از برنامه‌ریزی‌های نامناسب، به واسطه قهرمانی‌های متعدد پرسپولیس در ایران و شکستن رکوردهای خودش و آبروداری در عرصه مسابقات آسیایی، برخی در عمل نظیر جذب بازیکن خارجی برای این تیم مانع تراشی می‌کنند. با پیشکسوت پرسپولیس و تیم ملی در خصوص اوضاع پرسپولیس همکلام شدیم که در ذیل می‌خوانید.

رویارویی با الهلال را قرعه سختی برای پرسپولیس نمی‌دانید؟

برای یک تیم قهرمان اصلاً فرقی ندارد با چه تیمی بازی کند. الهلال حریف نامدارتری نسبت به النصر و الوحده محسوب می‌شود اما هدف ما که قهرمانی در آسیاست، از این رو باید به قید قرعه با تمام حریفانی که مقابل ما قرار می‌گیرند مواجه شویم و از سد هر حریفی بگذریم.

الهلال را مقابل استقلال چگونه ارزیابی می‌کنید؟

الهلال مقابل استقلال در نیمه اول خیلی خوب نبود اما در نیمه دوم الهلال بهتر بازی کرد و از موقعیت‌هایش بهتر بهره برد و به پیروزی رسید. از طرفی من معتقدم متر و مقیاس ما برای بازی با الهلال نباید بازیش با استقلال باشد چون بازی ما مقابل الهلال در شرایطی کاملاً متفاوت برگزار می‌شود. در این بازی عربستان میزبان پرسپولیس است به همین دلیل الهلال از وجود تماشاگر در مقابل پرسپولیس بهره خواهد برد ضمن آنکه چند مهره خوبش که مقابل استقلال مصدوم بودند و به دلایلی نبودند همگی‌شان به بازی با پرسپولیس می‌رسند به همین دلیل کار پرسپولیس مقابل الهلال به مراتب سخت‌تر از استقلال است چون الهلال هم میزبان است و هم تماشاگر دارد و هم اینکه با تیم کامل‌تری در قیاس با بازی مقابل استقلال به مصاف پرسپولیس می‌رود.

پرسپولیس می‌تواند مقابل بازیکنان خارجی گرانقیمت الهلال که نقطه قوت آن تیم محسوب می‌شود، ایستادگی کند؟

اگر نقطه قوت الهلال بازیکنان خارجی خط حمله‌اش است ما هم خط دفاع و دروازه‌بانی داریم که به هیچ تیمی به آسانی باج نمی‌دهند. بازیکنانی مانند سید جلال و حامد لک و باقی نفرات که انصافاً بهترین هستند.

در رابطه با پیروزی دقیقه نودی پرسپولیس مقابل استقلال تاجیکستان چه نظری دارید؟

بازی در آن زمین چمن مصنوعی واقعاً سخت بود. مضاف بر آنکه حریف از تماشاگرانی بهره می‌برد که فضای خاصی را به وجود آورده بودند اما در آن جو و شرایط خاص و سخت هم پرسپولیس چند موقعیت خیلی خوب ایجاد کرد و در نهایت قسمت این شد که با گل دقیقه نود پیروز شود و به مرحله یک چهارم صعود کند.

سرمربی و مدیر پرسپولیس از مخالفت برای حضور یک بازیکن خارجی به شدت گلایه کرده‌اند و معتقدند عده‌ای از تصمیم گیرندگان فقط برای پرسپولیس موارد بازدارنده‌ای دارند و بقیه تیم‌ها خصوصاً تیم‌های صنعتی را از داشتن محدودیت معاف دانستند. با این سخن آقا یحیی و پیروانی موافقید؟

آقایان بهانه‌های عجیبی می‌آورند. مثلاً پنجره بسته و بدهی را یکی از دلایل‌شان عنوان می‌دارند در حالی که فعلاً همه تیم‌های ایرانی بدهکارند و چندین بار هم پنجره‌شان بسته شده اما چطور برای آنها منع بازیکن خارجی وجود ندارد اما برای پرسپولیس منع بازیکن خارجی است. پرسپولیس تنها نماینده کشورمان است که با صعودش به عنوان تنها تیم ایرانی حضورش را در مرحله بعدی قطعی کرده و از جهت حفظ سهمیه و موارد دیگر کلی به سود ایران در عرصه مسابقات باشگاهی کار کرده. اما با این وجود گروهی کمک که نمی‌کنند هیچ بلکه چوب لای چرخ پرسپولیس می‌گذارند اما این آقایان بدانند آنها نمی‌توانند موفق‌ترین و پرافتخارترین و پرهوادارترین تیم ایران و آسیا را با این قبیل کارهای‌شان تضعیف کنند و پرسپولیس با کادر فنی موفق و بازیکنان خوبی که دارد باز هم به موفقیت‌هایش ادامه می‌دهد و کسی نمی‌تواند با مانع‌تراشی سد راه این پرسپولیسی که از کسب قهرمانی و موفقیت سیری ندارد، شود. اگر جذب بازیکن خارجی قانون است باید برای همه اجرا شود نه اینکه سلیقه‌ای برخورد شود چه بسا که می‌بینیم تیم صنعتی که دو فصل است در لیگ برتر حضور یافته یا آن رقیب اصلی پرسپولیس با گرفتن بازیکنان خارجی به شدت خودشان را تقویت می‌کنند چون هم پول زیاد دارند و هم اینکه کسی نیست که جلوی آنها را بگیرد اما گفتم عده‌ای که نمی‌توانند برای پرسپولیس مانع‌تراشی کنند هر کاری و هر اقدامی انجام دهند قادر نیستند جلوی موفقیت‌های پرسپولیس را بگیرند.

آقا مجتبی! برنامه سازمان لیگ هم به گونه‌ای برای لیگ بیست و یکم طراحی شده که پرسپولیس باز هم مانند بازی مقابل استقلال تاجیکستان بدون انجام بازی‌های رسمی باید مقابل الهلال و بقیه حریفان آسیایی قرار بگیرد.

متأسفانه تقویم ما نه تنها با کنفدراسیون فوتبال آسیا همخوانی ندارد بلکه با هیچ کجای دنیا تطابق ندارد. مثلاً بیشتر کشورهای دنیا سه چهار هفته است که بازی‌شان شروع شده اما ما می‌خواهیم تازه یک ماه دیگر لیگ بیست و یکم‌ را استارت بزنیم. واقعاً من نمی‌دانم سازمان لیگ چگونه برنامه‌ریزی می‌کند و چه چیزهایی را متر خودش قرار می‌دهد. آخر این طوری که نمی‌شود سازمان لیگ این گونه برنامه‌ریزی کند که مسابقات‌مان با تقویم هیچ جایی همخوانی نداشته باشد. همه تیم‌های باشگاهی‌مان خصوصاً پرسپولیس که نماینده کشورمان است کلی از این برنامه‌ریزی لطمه می‌خورد. تیمی که الان به جهت بازی‌های بین‌المللی‌اش به نوعی حکم تیم ملی را دارد اما حالا با برنامه‌ریزی سازمان لیگ که به نظر می‌رسد هنوز در خواب کروناست، تصمیمات و برنامه‌هایی طراحی می‌کنند که پرسپولیس مجبور شود با تنها چند بازی تدارکاتی به مصاف الهلال و بقیه حریفان آسیایی‌اش برود.

بازی‌های لیگ بعدی احتمالاً با حضور تماشاگر برگزار می‌شود. این مسأله بعد از دو فصل چقدر به سود پرسپولیس تمام خواهد شد؟

حتماً از حضور تماشاگر همه تیم‌ها سود خواهند برد و در این بین مشخص است که پرهوادارترین تیم لیگ یعنی پرسپولیس بیشترین بهره را خواهد برد. هواداران پرسپولیس با حضور در ورزشگاه با حفظ پروتکل‌ها البته آنهایی که دو دوز واکسن‌شان را زده‌اند دوباره تیم‌شان را شارژ و با روحیه مضاعف به مصاف حریفان می‌فرستند.

در رابطه با خصوصی سازی سرخابی‌ها چه نظری دارید. این بار شدنی به نظر می‌رسد؟

من که بعید می‌دانم خصوصی سازی انجام شود چون در دوره قبلی یادم هست کار مزایده و بقیه مراحل انجام شد اما سر آخر باز هم خصوصی‌‌سازی انجام نشد. خصوصی سازی امر خیلی خوب و کمک‌کننده‌ای است به شرط آنکه واگذاری به شرکت یا اشخاص مستقل انجام شود نه اینکه واگذاری به افراد یا شرکت‌هایی صورت گیرد که وابسته باشند. شاید دو خارجی خواهان دو تیم سرخابی شدند و کلی هم برنامه و ایده و سرمایه دارند که می‌توانند هزینه کنند خب آقایان اگر واقعاً می‌خواهند کارخصوصی سازی را انجام دهند، این کار را اصولی انجام دهند و این همه تأخیر نداشته باشند چون حرف‌های تکراری و کلیشه‌ای دیگر خسته کننده شده است.

در خصوص بازیکنان جدید مانند اسدی و پاکدل چه نظری دارید چون عده‌ای معتقدند اسدی نمی‌تواند حداقل به زودی جای ستاره‌ای مانند نوراللهی را پر کند و جای خالی احمد فعلاً پرشدنی نیست؟

با این حرف کاملاً مخالفم مگر بیرانوند یا خود نوراللهی یا کنعانی‌زادگان به پرسپولیس آمدند این‌قدر خوب و به قول شما ستاره بودند. منظورم این است همانطور که بیرانوند و نوراللهی و کنعانی زادگان در پرسپولیس ستاره شدند، اسدی و پاکدل و بقیه جدیدها هم می‌توانند در پرسپولیس تبدیل به ستاره شوند. همان‌طور که ناصر محمدخانی بانک ملی همان ناصر محمدخانی پرسپولیس نبود. منظورم این است که بازیکنان در پرسپولیس دیده شدند و تبدیل به ستاره شدند. به همین دلیل جای خالی همه ستاره‌ها در پرسپولیس پر می‌شود و از این بابت جای نگرانی نیست.

مدیر عامل پرسپولیس تغییر کرد. حضور فرد جایگزین در پرسپولیس را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

آقای سمیعی واقعاً خوب و بدون حاشیه کار می‌کردند و در رابطه با حل مشکلات اقدامات عملی خوبی داشتند اما متأسفانه رفتند تا تیم در معرض بعضی از حاشیه‌ها قرار گیرد. با این وجود امیدوارم مدیر جدیدی که انتخاب می‌شود، همه فاکتورهای لازم را داشته باشد و با فرصت داشتن باشگاه و تیم را به ثبات برساند نه اینکه تا آن مدیر می‌خواهد برنامه‌هایش را اجرا کند و مثمرثمر واقع شود، برود یا کنارش بگذارند.

در خصوص تیم ملی و بازی مقابل کره جنوبی چقدر امیدوارید که تیم کشورمان به جام جهانی برود؟

بازیکنان خیلی خوب و مربی خیلی کاربلد و بی‌ادعایی در تیم ملی داریم که عالی کارشان را پیش بردند و من معتقدم با چنین داشته‌هایی ان‌شاءالله می‌توانیم به صعود خوشبین باشیم به شرط آنکه هنوز کارمان را تمام شده ندانیم و جدی‌تر کار کنیم و بازیکنان‌مان هم راحت کارت نگیرند تا در ادامه ما را با مشکل مواجه کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج